کد مطلب: ۸۹۶۶۱۶

عرضه سکه‌های جدید و بدون تاریخ، به‌زودی در مرکز مبادله

عرضه سکه‌های جدید و بدون تاریخ، به‌زودی در مرکز مبادله

بر اساس اطلاعات دریافتی، سکه‌های جدید و بدون تاریخ که توسط بانک مرکزی ضرب شده، به‌زودی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران عرضه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، طی هفته‌های اخیر و همزمان با افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بانک مرکزی از دو سیاست مهم در این بخش رونمایی کرد.

طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی، سکه های جدید و بدون تاریخ در ضرابخانه بانک مرکزی ضرب شده و بناست در کنار سکه های قبلی وارد بازار شوند.

احتمال کاهش حباب سکه با عرضه سکه‌های بدون تاریخ 

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند ضرب سکه های تمام بهار آزادی بدون تاریخ می‌تواند حباب سکه تمام را کاهش دهد؛ زمان اعلام این خبر حباب سکه بالای 7 میلیون تومان بود ولی هم اکنون به 5 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است. بازاری ها بر این باورند که به محض ورود سکه های جدید و بدون تاریخ بانک مرکزی به بازار، حباب سکه تمام تخلیه خواهد شد.

تازه‌ترین اطلاعات دریافتی نشان میدهد که بانک مرکزی در نظر دارد بزودی عرضه ی سکه های تمام بهار آزادی و بدون تاریخ را در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز کند.

کما اینکه بانک مرکزی از دو هفته قبل حراج شمش طلا را نیز در این مرکز آغاز کرده است و امروز بناست 145 کیلوگرم شمش طلای بخش خصوصی را در حراج سوم عرضه کند.

تحلیل‌گران بازار طلا و سکه معتقدند حراج شمش طلا و عرضه سکه های تمام بدون تاریخ آثار بسیار مثبتی در کاهش نوسانات قیمتی این بخش خواهد داشت.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.