کد مطلب: ۸۷۰۶۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

وام ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی تصویب می‌شود؟/ سرنوشت مبهم وام ۲۰۰ میلیونی ساخت مسکن

وام ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی تصویب می‌شود؟/ سرنوشت مبهم وام 200 میلیونی ساخت مسکن

«تسهیلات مسکن 400 میلیون تومانی»، طرح جدیدی است که قرار است فردا به کمیسیون مسکن و عمران دولت ارائه شود. این در حالی است که با وجود اتمام نیمه اول سال، هنوز تسهیلات 200 میلیون تومانی امسال به تصویب نرسیده است!

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفته است که تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی فردا (چهارشنبه) به کمیسیون مسکن و عمران دولت ارائه می‌شود.

مجید جودی اعلام کرده است که پیشنهاد تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود 5 درصد چهارشنبه به کمیسیون مسکن و عمران هیئت دولت داده می‌شود و با توجه به آنکه پیش از این وزیر راه و شهرسازی نظر مساعدی در خصوص آن داشتند احتمالا مورد موافقت قرار می‌گیرد‌.

تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی در انتظار تصویب

به گفته معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی امسال هم احتمالا ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر به تصویب می‌رسد و متقاضیان می توانند آن را دریافت کنند. این در حالی است که اکنون بیش از 6 ماه از سال 1402 می‌گذرد و سرنوشت این تسهیلات هنوز مشخص نشده است.

با این حال، آن طور که جودی گفته است، در صورتی که تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی به تصویب برسد متقاضیان و روستاییان می توانند مابه التفاوت آن را دریافت کنند.

بر اساس اظهارات معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن، این تسهیلات همانند سابق با نرخ سود ۵ درصد است و بازپرداخت آن طولانی‌مدت خواهد بود. جودی تاکید کرده است که بر همین اساس روستاییان نباید منتظر تسهیلات ۴۰۰ تومانی باشند؛ بلکه واحدهای خود را مقاوم‌سازی و بازسازی کرده و مابقی و مابه‌التفاوت آن را دریافت خواهند کرد.

گفتنی است از ابتدای امسال، دولت ابراهیم رئیسی، تسهیلات بسیاری را در بخش‌های مختلف مسکن اعم از تسهیلات ساخت، خرید، نوسازی و بازسازی و حتی ودیعه مسکن تصویب کرده است اما در عمل، بسیاری از این تسهیلات به مرحله اجرا و اعطا به متقاضیان نرسیده‌اند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.