کد مطلب: ۸۹۰۷۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

قیمت خانه در خانی آباد / مزایا و معایب خرید مسکن در منطقه ۱۲ تهران چیست؟

قیمت خانه در خانی آباد / مزایا و معایب خرید مسکن در منطقه 12 تهران چیست؟

خانی‌آباد یکی از اصلی‌ترین محله‌های جنوب شهر تهران است که به‌دلیل موقعیت جغرافیایی آن از میانگین قیمت پایینی نیز برخوردار است. اما مزایا و معایب خرید آپارتمان در این محله چیست و کف و سقف آن در چه محدوده‌ای قرار دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، خانی‌آباد یکی از محله‌های جنوب تهران است و در محدوده منطقه 12 شهرداری قرار دارد. این محله جزو محله‌هایی است که در دوره ناصرالدین شاه قاجار جای خود را در بین محله ها و مناطق تهران پیدا کرد و در کنار محله‌هایی همچون سنگلج و بازار بزرگ، به تهران اضافه شد.

موقعیت جغرافیایی و محدوده قیمت خانه‌ها در محله خانی‌آباد حاکی از آن است که غالبا خانوارهایی با سطح درآمدی پایین و بودجه محدود، اقدام به خرید واحد مسکونی در این محله می‌کنند. اما معایب خرید خانه در محله خانی‌آباد چیست؟

یکی از مشکلات اصلی این منطقه برای ساکنان آن، جمع‌آوری آهن‌فروشان بدون فراهم‌کردن محلی مناسب برای آنهاست. همچنین اکثر خانه‌های این منطقه بافتی قدیمی دارند و که شامل بیش از 50 درصد از خانه‌های خانی‌آباد می‌شود. همین مسئله باعث شده است محله در مجموع در مقابل حوادثی مانند زلزله مقاومت بسیار پایینی داشته باشد. اما با این حال حدود قیمت آپارتمان در محله خانی‌آباد در چه محدوده‌ای قرار دارد؟

قیمت آپارتمان در خانی‌آباد

بررسی آگهی‌های مسکن در محله خانی‌آباد نشان می‌دهد محدوده قیمت مسکن در این محله طیف گسترده‌ای ندارد. کف قیمت واحد مسکونی در این محله از متری 30 میلیون تومان شروع می‌شود و در برخی واحدها به سقف 60 میلیون تومان می‌رسد.

مسکن خانی‌آباد

دسترسی به محله خانی‌آباد

اصلی‌ترین شاخص در مورد دسترسی به محله خانی‌آباد این است که این محله در طرح ترافیک قرار ندارد و در نتیجه به‌راحتی می‌توان با اتومبیل به این محدوده تردد کرد. از سوی دیگر وسایل حمل و نقل عمومی نیز شرایط خوبی دارد و ساکنان می‌توانند از طریق ایستگاه‌های مترو و اتوبوس واقع شده در این محدوده رفت و آمد کنند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.