فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۵۵۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت خانه در یزد / برای خرید آپارتمان ۹۰ متری در یزد چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت خانه در یزد / برای خرید آپارتمان 90 متری در یزد چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت مسکن و اجاره‌بها 60 درصد از تورم استان یزد را به خود اختصاص داده است؛ این گزاره بیانگر رشد چشمگیر هزینه‌های مسکن در این استان است. آگهی‌های فروش خانه در شهر یزد نیز نشان‌می‌دهد ساکنان این شهر برای خرید یک خانه 55 متری باید بودجه‌ای معادل یک میلیارد و 400 میلیون تومان در نظر داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت مسکن طی سال‌های اخیر در تمام کشور صعود چشمگیری پیدا کرده است؛ یزد نیز در جایگاه یکی از کلانشهرها از این قاعده مستثنی نیست.

مهران فاطمی، استاندار یزد درباره تورم مسکن در این استان، گفته است ۶۰ درصد تورم بالای استان مربوط به اجاره‌بها و قیمت مسکن است. اما اکنون برای خرید مسکن در شهر یزد چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت خانه در یزد

قیمت خانه در یزد

بررسی آگهی‌های مربوط به فروش مسکن در یزد بیانگر آن است که با بودجه زیر دو میلیارد تومان می‌توان در این شهر آپارتمان‌هایی کوچک‌متراژ خریداری کرد.

برای مثال، اکنون آپارتمانی 55 متری در محدوده آزادشهر که ساخت آن به سال 1385 بازمی‌گردد یک میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین آپارتمانی 68 متری و 13 ساله در محله صفائیه یک میلیارد و 570 میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

بودجه بین دو تا سه میلیارد تومان به متقاضیان این امکان را می‌دهد که آپارتمانی با متراژ بیشتر و عمر پایین‌تر خریداری کنند. اکنون مالک آپارتمانی 85 متری در بلوار باهنر واحد سه سال ساخت خود را دو میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.

بودجه بین یک میلیارد و 500 میلیون تا چهار میلیارد تومان آپارتمان‌هایی نوساز با متراژ بین 90 تا 100 متر را در سبد خرید متقاضیان قرار می‌دهد. همچنین اگر خریداران، بودجه بالاتر از هفت میلیارد تومان داشته باشند، آپارتمان‌هایی نوساز با متراژ بیش از 130 متر از گزینه‌های آنها محسوب می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.