خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۱۳۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

با ۳ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟

با ۳ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟

قیمت مسکن طی سال‌های گذشته با وجود رکود سنگین، همچنان روند افزایشی را طی کرده است؛ به‌طوری که طبق آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران طی مردادماه امسال، به ۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. همین موضوع، خانه‌دار شدن را برای بسیاری از مردم دست‌نیافتنی و تبدیل به رویا کرده است. اما با بودجه سه میلیارد تومانی که تقریبا کف قیمت مسکن تهران است، در کدام مناطق پایتخت می‌توان خانه خرید؟

به گزارش تجارت نیوز،

بازار مسکن با وجود رکود سنگین، همچنان تحت تاثیر تورم افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای داشته است؛ به‌طوری که متوسط قیمت خرید هر متر مسکن شهر تهران، در مردادماه به ۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. به‌نظر می‌رسد خرید خانه برای بسیاری از مردم تبدیل به یک رویا شده است.

آن طور که فایل‌های آگهی مسکن نشان می‌دهند، به نظر می‌رسد در حال حاضر، کف قیمت مسکن در تهران به طور عمومی سه میلیارد تومان باشد؛ اما با بودجه سه میلیارد تومانی در کدام مناطق تهران می‌توان خانه خرید؟ آیا با بودجه‌ای کمتر از سه میلیارد تومانی هم می‌توان در پایتخت خانه خرید؟

میکروآپارتمان‌های ۳ میلیاردی تهران در کدام مناطق قرار دارند؟

خانه+های+3+میلیاردی

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که با بودجه سه میلیاردی حتی در مناطق جنوبی شهر تهران، نمی‌توان آپارتمان با متراز مناسب پیدا کرد؛ با این‌حال میکروآپارتمان‌هایی در برخی از مناطق پیدا می‌شوند.

برای مثال یک آپارتمان با متراژ ۴۳ متر در محدوده زنجان که سال ساخت آن ۱۳۸۴ است، با قیمت سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. در آگهی دیگری، یک آپارتمان ۴۵ متری یک خوابه، ساخت ۱۳۸۶ نیز مربوط به منطقه دروازه شمیران با قیمت سه میلیارد تومان، درج شده است.

در یک آگهی دیگر، یک آپارتمان ۵۰ متری، ساخت سال ۱۳۹۳ در منطقه وحیدیه با قیمت سه میلیارد تومان معامله می‌شود.

با بودجه کمتر از 3 میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟

همچنین با بودجه زیر سه میلیارد تومان نیز می‌توان خانه‌های کوچک متراژی را در مناطق مختلف تهران یافت کرد. برای نمونه یک آپارتمان ۴۵ متری یک خوابه، ساخت سال ۱۳۹۱ مربوط به منطقه استاد معین با قیمت دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان درج شده است.

در آگهی دیگری، یک آپارتمان ۵۰ متری یک خوابه، سال ساخت ۱۳۹۶ در منطقه اندیشه شهر زیبا با قیمت دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان آگهی شده است.

همچنین یک آپارتمان با متراز ۴۵ متر در محدوده یافت‌آباد که سال ساخت آن ۱۳۹۰ است، با قیمت دو میلیارد تومان معامله می‌شود. در یک آگهی دیگر، آپارتمانی ۴۴ متر ساخت سال ۱۳۸۴ در محدوده نواب با قیمت یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان درج شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.