کد مطلب: ۴۰۹۰۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دلار شب عید نهایتا چقدر خواهد شد؟

دلار شب عید نهایتا چقدر خواهد شد؟

رئیس کل بانک مرکزی از ثبات ارزی در روزهای آینده سخن می‌گوید، نماینده‌های مجلس حداکثر نرخ دلار تا پایان اسفند ماه امسال را 12 هزار تومان می‌دانند و فعالان بخش خصوصی هم ارزیابی مشابه نماینده‌های مجلس دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار یکی از مهمترین مولفه‌های اقتصاد ایران است که تا میانه آبان ماه امسال به حدود 11 هزار و 300 تومان رسیده است. اما در ادامه تا پایان امسال این نرخ ممکن است چقدر شود؟

پیش‌بینی رئیس کل بانک مرکزی برای آینده ارز یک روند باثبات است. عبدالناصر همتی در آخرین اظهار نظر خود بیان کرده است: با اطلاع و شناختی که از توانایی‌ها و امکانات و ذخایر ارزی کشور دارم ثبات نسبی بازار ارز تداوم خواهد داشت.

علاوه بر رئیس کل بانک مرکزی، نماینده‌های مجلس هم تقریبا پیش‌بینی روزهای باثباتی را دارند.

سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تجارت‌نیوز ضمن بیان توضیحاتی درباره دلار در بودجه 99 گفته است: از اواخر سال ۹۶ نوسانات شدیدی در بازار ارز وجود داشت و هر روز نیز تشدید می‌شد، اما چند ماه اخیر بازار با ثباتی بوده و احتمالا قیمت دلار تا پایان سال بین ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان باقی بماند و شاهد افزایش خیلی چشم‌گیری نباشیم.

محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شواری اسلامی هم در گفتگویی با تجارت‌نیوز ضمن تشریح عواقب کسری بودجه در امسال عنوان کرده است: قیمت دلار افزایش نمی‌یابد.

به جز رئیس کل بانک مرکزی و نماینده‌های مجلس، فعالان بخش خصوصی نیز تقریبا همین طور پیش‌بینی می‌کنند و از نگاه آنها هم نهایتا دلار تا پایان امسال به 12 هزار تومان برسد.

دلار

از نگاه بخش خصوصی نهایتا قیمت دلار تا پایان امسال به 12 هزار تومان می‌رسد.

با این حال باید در نظر داشت اتفاقات سیاسی، افزایش تقاضای تجاری، کاهش درآمدهای ارزی و بروز اثرات کسری بودجه چهار عاملی هستند که از نگاه برخی کارشناسان شاید در آینده ارز، عوامل تاثیرگذاری محسوب شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلار 4200 میشود

    • سید ابوالفضل

      دعا کنیم میشود

  • ناشناس

    دولت باید از بودجه نفتی هر چه سریعتر خارج شود و کشور را با مالیات اداره کند و هر سال ۲۰درصد از یارانه پنهان بکاهد الان در کشور فقط کارمندان مالیات درست پرداخت می کنند و پزشکان و دندانپزشکان و مکانیکان و صافکاران خودرو و باطریسازان خودرو و تالارداران و صرافان و طلافروشان و دامداران بسیار بزرگ و غیره مشاغل پر درامد

  • ناشناس

    نرخ دلار بستگی به بازارسازه داره هرچی دلش بخواد همونه بقیه چیزا مثل اقتصاد ربطی بهش ندارند

  • Saeeid

    اگه اورضه داشتیدکه مملکت این نبود بجای12هزارتومان چرا5تومان نباشه خودتون نمیخاهیدارزون بشه

    • ناشناس

      اورضه چیه داداش؟عرضه

  • هاشم خان

    چه فرقی میکنه بکو ببینیم شکم چی میشه خوراک ارزاق سیکار ووو

  • ناشناس

    دلار تاشب عید بخاطره نابودشدن برجام وراه اندازی دوباره فردو به بالاتری حدخود می رسه وچون خبره افزایش نرخ بنزین را درسال آینده داده اند اکثرمردمی که دستشون به دهنشون می رسه شب عید خودشون بادستای خودشون نرخ تورم را بالا می برند.فقط خدا رحممون کنه…

  • ناشناس

    آقای همتی گفته بودید دلار به زیر ۱۰۰۰۰ تومن میرسه.چی شد؟ وارزش دلار حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومن است.چی شد؟ دولت عامل گرونی دلار و وضعیت خراب اقتصادی مردم است. بدبخت ملتی که شما ها برنامه ریزان اقتصادی اون هستید؟ کاهش هر چه زودتر سال ۱۴۰۰ مبومد و عمر این دولت تموم میشد .مردم راحت می شدند.

  • ناشناس

    مردم بدبخت شدن.نون شب ندارن دلار۴تومنی شده ۱۲ تومن حالا ازثبات حرف میزنید.مامردم ازپکیده ترین کشورها هم بدبختتریم .ماحتی ازعراق افغانستان وسوریه بدبختتریم.آقای همتی برو ی سفرعراق ثبات رو بایداونجاببینی.ازسال ۲۰۰۹تاالان قیمت ها ثابته.بازم بگین مشکل آمریکاس.مشکل شمایید