کد مطلب: ۴۲۳۷۱۶

سیگنال منفی برای آینده قیمت سکه / اتفاقی که احتمالا طلا را ارزان کند

سیگنال منفی برای آینده قیمت سکه / اتفاقی که احتمالا طلا را ارزان کند

قرار است امشب در واشنگتن، فاز اول توافق تجاری چین و آمریکا امضا شود؛ در همین راستا دوشنبه شب کاخ سفید، چینی‌ها را از فهرست کشورهای دستکاری‌کننده نرخ ارز خارج کرد. این امر با رفع استرس‌های اقتصاد جهانی بر قیمت اونس فشار آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سکه امامی در بازار آزاد دیروز سه‌شنبه ۲۴ دی ماه تا ساعت ۱۸ با 66 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 842 هزار تومان رسید.

قیمت سکه بهار آزادی هم در بازار آزاد دیروز سه‌شنبه ۲۴ دی ماه تا ساعت ۱۸ با 30 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 800 هزار تومان رسید. اما در این شرایط پیش‌بینی می‌شود چه اتفاقاتی برای آینده سکه تاثیر بگذارند؟

دنیای اقتصاد با اشاره به افزایش قیمت سکه طلا در روز سه‌شنبه، نوشته است: این درحالی بود که بازار جهانی طلا به‌دنبال خوش‌بینی‌های مربوط به صلح تجاری کاهشی ماند. بنابراین، محرک اصلی بازار سکه، رشد دلار داخلی بود که البته با قدرت بیشتری در قیمت سکه منعکس شد. علت اصلی این امر، محدودیت‌های اعمالی بر خریداران ارزی است که باعث شیفت تقاضا به سمت سکه شده است. قرار است امشب در واشنگتن، فاز اول توافق تجاری چین و آمریکا امضا شود؛ در همین راستا دوشنبه شب کاخ سفید، چینی‌ها را از فهرست کشورهای دستکاری‌کننده نرخ ارز خارج کرد. این امر با رفع استرس‌های اقتصاد جهانی بر قیمت اونس فشار آورد.

اثرگذاری احتمالی توافق تجاری چین و آمریکا بر قیمت سکه درحالیست که روز گذشته مکانیسم ماشه هم فعال شده است.

از نگاه برخی کارشناسان، با توجه به روند چند وقت اخیر بازار طلای داخلی که نشان داده متاثر از روند قیمت دلار است، به نظر می‌رسد تنها در صورتی که قیمت دلار با افزایش تحریم‌ها متاثر شود، احتمال نوسان قیمت در بازار طلا هم وجود خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.