کد مطلب: ۳۸۷۶۵۳

قیمت ربع سکه به ۱۴۵۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۴/۱۷

قیمت ربع سکه به 1450000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/4/17

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به کاهش بهای جهانی طلا و نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت ربع سکه به یک میلیون و 450 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز دوشنبه با توجه به احتمال کاهش نرخ‌های بهره آمریکا کاهش یافت و به کمتر از 1400 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، هووی لی، اقتصاددان بانک OCBD اظهار کرد: روند معاملات روز جاری تحت تأثیر آمار اشتغال مطلوب آمریکا بوده است. با این آمار قوی بازار دیگر کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا به شدت قبل را انتظار ندارد. بعلاوه ۱۴۰۰ دلار سطح حمایتی کاملاً قوی برای طلا به شمار می‌رود و نباید فراموش کرد رشد اقتصادی جهانی همچنان ضعیف مانده است و تنش‌های ژئوپلیتیکی ادامه دارد. در مجموع، عوامل مذکور از بالا ماندن قیمت طلا پشتیبانی می‌کنند.

آماری که روز جمعه منتشر شد نشان داد اقتصاد آمریکا در ژوئن ۲۲۴ هزار شغل ایجاد کرده که بیشترین میزان در پنج ماه گذشته بوده است در حالی که اقتصاددانان ایجاد ۱۶۰ هزار شغل جدید را پیش بینی کرده بودند.

دلار تحت تأثیر آمار اشتغال، به بالاترین حد در بیش از دو هفته گذشته صعود کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخت.

قرار است جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا هفته جاری در برابر نمایندگان کنگره حاضر شود و انتظار می‌رود نشانه‌های بیشتری درباره دورنمای کوتاه مدت سیاست پولی ارائه کند.

بر اساس گزارش رویترز، رشد ملایم دستمزد و شواهد فزاینده از آهسته شدن رشد اقتصادی همچنان ممکن است بانک مرکزی آمریکا را تشویق کند نرخ‌های بهره را در ماه جاری کاهش دهد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا ممکن است مقاومت در سطح ۱۴۳۹ دلار را مجدداً امتحان کند و تا زمانی که بالای سطح ۱۳۸۷ دلار مانده است، ممکن است روند صعودی به سوی سطح ۱۴۹۷ دلار را از سر بگیرد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۴/۱۷، قیمت دلار برای فروش 12795 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12700 تومان و 12800 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 14700 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4716 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14600 تومان و 14700 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 350 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 545 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 427 هزار و 996 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 350 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 450 هزار تومان و 970 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.