کد مطلب: ۳۹۳۱۱۷

قیمت نیم سکه به ۲۲۵۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۵/۱۵

قیمت نیم سکه به 2250000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/5/15

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر رشد بهای جهانی طلا و نرخ ارز بود و بر این اساس قیمت نیم سکه به 2 میلیون و 250 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه‌شنبه پس از افزایش تنش‌ها بین چین و آمریکا و رشد تقاضا برای فلز گرانبها با ثبت بالاترین رقم خود در 6 سال اخیر به 1474 دلار در هر اونس رسید، اما بار دیگر به 1465 دلار کاهش یافت.

براساس گزارش ایسنا، جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا اظهار کرد: این موضوع مطرح شده که چین از ارز خود به عنوان ابزاری در جنگ تجاری با آمریکا استفاده خواهد کرد.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز دوشنبه اظهار کرده بود که دولت دریافته که پکن در حال دستکاری ارزش یوان است و واشنگتن با صندوق بین المللی پول برای مقابله با مزیت رقابتی غیرمنصفانه ای که چین با اقدامات اخیرش ایجاد کرده است، همکاری می کند.

چین پس از تصمیم واشنگتن برای وضع تعرفه ۱۰ درصدی روی واردات ۳۰۰ میلیارد دلار کالای چینی و تشدید اختلافات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، اجازه داد برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته نرخ برابری یوان در برابر دلار آمریکا به پایین هفت یوان سقوط کند.

شاخص دلار در معاملات روز جاری به پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر سقوط کرد و بازده اوراق خزانه آمریکا با بزرگترین کاهش در ۱۴ ماه گذشته روبرو شد.

بر اساس گزارش رویترز، تشدید اختلافات تجاری میان آمریکا و چین، بازارهای مالی را ملتهب کرده و سرمایه گذاران را به سوی داراییهای امن هدایت کرده است.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۵۳ درصد رشد کرد و به ۸۳۵.۱۶ تن رسید که منعکس کننده تقاضای بالا برای طلا است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به محدوده ۱۴۴۱ تا ۱۴۴۹ دلار سقوط کند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۵/۱۵ تا ساعت 18، قیمت دلار برای فروش 11,950 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11850 تومان و 11950 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش 13,450 تومان گزارش شده است، همچنین در بانک مرکزی 4711 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 13350 تومان و 13450 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 70 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 195 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 413 هزار و 683 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 250 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 450 هزار تومان و 970 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.