کد مطلب: ۷۱۹۰۶۷

قیمت مسکن امروز ۹ آبان ۱۴۰۱/ اجاره لوکس‌های نقلی چه مقدار آب می‌خورد؟

قیمت مسکن امروز 9 آبان 1401/ اجاره لوکس‌های نقلی چه مقدار آب می‌خورد؟

قیمت مسکن امروز ۹ آبان ۱۴۰۱ آپارتمان‌های ۷۰متری غرب تهران و خانه‌ها لوکس و نقلی شمال تهران را بررسی کرده است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت مسکن در دو بازار فروش و اجاره بسته به متراژ و موقعیت متفاوت است.

به نقل از اقتصادآنلاین، انتخاب یک محله مناسب برای زندگی دغدغه همیشگی ما بوده است. خصوصا در سال‌های اخیر با تبدیل شدن زمین و مسکن به یک کالای سرمایه‌ای، این دغدغه مهم‌تر هم شده است و بسیاری از افراد سعی دارند سرمایه خود را برای خرید خانه در جایی صرف کنند که بیشترین سود را برایشان داشته باشد.

آپارتمانی ۶۶متری در طرشت درحالی که ۵سال از ساخت آن گذشته باشد و ۱ خوابه باشد، ارزشی معادل ۲میلیارد و ۹۷۰میلیون تومان دارد.

واحد آپارتمانی ۶۵متری در صادقیه درحالی که ۱۶سال از ساخت آن گذشته باشد و ۲ اتاق‌خواب داشته باشد، در روزهای گذشته معادل ۳میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

واحدی دیگر در محله سعادت‌آباد با سنی حدود ۱۶سال و متراژ ۶۷متر و ۲ اتاق‌خواب، قیمتی بالغ‌بر ۵میلیارد و ۱۹۰میلیون تومان دارد.

آپارتمانی ۶۶متری در پونک با توجه به نوساز بودن این سازه و اینکه این واحد تک‌خوابه است، در روزهای گذشته معادل ۴میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. آپارتمانی دیگر در همین محله با متراژ ۷۰متر و سنی حدود ۹سال درحالی که ۲ خوابه است، معادل ۴میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

برای خرید واحد آپارتمانی ۲۰ساله در گیشا (کوی‌نصر) با متراژ ۶۵متر و ۱ اتاق خواب به بودجه‌ای معادل ۴میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان احتیاج دارید.

برای خرید آپارتمانی ۱۵ساله در محله ستارخان با متراژ ۶۸متر و ۲ اتاق خواب، به سرمایه‌ای معادل ۳میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان احتیاج دارید.

مسکن

توجه داشته‌باشید این ارقام براساس واحدهایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به‌طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند. قیمت مسکن در هر منطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده و… متفاوت خواهد بود.

قیمت مسکن اجاره‌ای در شمال تهران

به نقل از اکوایران، برخی مستأجران به واسطه علاقمندی به مناطق شمالی تهران، ترجیح می‌دهند قید یک سری خواسته‌های خود مثل خانه بزرگ متراژ را بزنند، اما در مناطق شمالی اجاره‌نشین باشند.

گزارشات میدانی نشان می‌دهد در عین حال که بسیاری به‌دلیل اجاره‌های بالا، مجبور به نقل مکان از مناطق شمالی به مناطق متوسط یا حتی مناطق جنوبی شدند، اما برخی مستأجران همچنان به واسطه علاقمندی یا سایر مسائل همچنان اصرار دارند در مناطق شمالی سکونت داشته باشند.

در این بین، بررسی بازار اجاره واحدهای زیر ۱۰۰متر مربع در برخی مناطق شمالی تهران نشان می‌دهد، کف نرخ اجاره پیشنهادی در این مناطق غالبا در محدوده ۱۲میلیون تومان است. نرخ ودیعه در این مناطق نیز از محدوده ۳۰۰میلیون تومان آغاز می‌شود.

در جدول زیر، نرخ اجاره و ودیعه برخی واحدهای زیر ۱۰۰مترمربع در مناطق شمالی تهران قابل مشاهده است:

محله

عمر بنا

مساحت(مترمربع)

ودیعه(تومان)

اجاره(تومان)

سعادت آباد ۱۷ ۷۳ ۶۰۰ میلیون ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار
ولنجک ۴ ۱۰۰ ۳۰۰ میلیون ۲۵ میلیون
قیطریه ۴ ۹۵ ۷۰۰ میلیون ۱۵ میلیون
سعادت آباد ۱۴ ۷۷ ۴۰۰ میلیون ۱۲ میلیون
نیاوران ۶ ۱۰۸ ۷۰۰ میلیون ۱۲ میلیون
قیطریه- بهار جنوبی ۵ ۹۰ ۷۰۰ میلیون ۱۵ میلیون
زعفرانیه ۶ ۱۱۰ ۳۰۰ میلیون ۲۴ میلیون
نیاوران ۴ ۹۰ ۲۰۰ میلیون ۲۵ میلیون

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.