کد مطلب: ۴۰۷۱۲۱

قیمت نیم سکه به ۲۰۲۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۸/۴

قیمت نیم سکه به 2020000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/8/4

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر افزایش بهای جهانی فلز گرانبها و کاهش نرخ ارز تعیین شد و بر این اساس قیمت نیم سکه به 2 میلیون و 20 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار جهانی طلا روز جمعه در حالی بسته شد که قیمت طلا با رشد حدود 10 دلاری خود توانست از سطح مقاومتی 1500 دلاری عبور کند و به بیش از 1504 دلار در هر اونس دست یابد.

براساس این گزارش، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سیاست‌های پولی انبساطی و کاهش نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان، تاثیر مهمی بر روند صعودی قیمت طلا خواهد داشت.

وبگاه Shanghai Metals Market در تحلیلی نوشت: دور جدید سیاست های پولی انبساطی جهان آغاز شده است. بیش از 30 بانک مرکزی جهان طی سال جاری نرخ بهره را کاهش داده اند که علت اصلی این اقدام نگرانی درباره تنش های تجاری، کاهش رشد اقتصادی جهان و کاهش نرخ تورم است.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را کاهش داده است. در شرایطی که نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است به زودی برگزار شود، سرمایه گذاران بین‌المللی منتظر روشن شدن وضعیت سیاست‌های پولی هستند.

به نظر می‌رسد کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر موقتی و زودگذر خواهد بود و قیمت این فلز گرانبها در میان مدت روند صعودی خواهد داشت.

در ماه سپتامبر، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را از منفی 0.4 به منفی 0.5 درصد کاهش داده است. بانک مرکزی چین نرخ ذخیره قانونی بانک‌ها را 0.5 درصد کاهش داده و به 13 درصد رسانده است. این برای سومین بار در سال اخیر بوده است که بانک مرکزی چین این اقدام را اتخاذ کرده است.

در ماه اوت نیز بانک مرکزی نیوزلند به طور غیرمنتظره نرخ بهره را 0.5 درصد کاهش داد. بانک‌های مرکزی هنگ کنگ، تایلند، مکزیک، ترکیه و روسیه نیز نرخ بهره خود را کاهش داده‌اند. پیش بینی می شود بانک مرکزی ژاپن نیز به زودی نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

به نظر می‌رسد نرخ بهره منفی به یک سیاست مرسوم و مورد علاقه کشورهای مختلف تبدیل شده است. آخرین بار که بانک‌های مرکزی جهان اقدام به اتخاذ سیاست‌های انبساطی پولی و کاهش نرخ بهره کردند، مربوط به بحران مالی و اقتصادی 2007 و 2008 میلادی است.

البته شرایط امروز مانند ده سال پیش بحرانی و حساس نیست ولی تنش های تجاری موجب نگرانی شدید بانک‌های مرکزی سراسر دنیا شده است.

به نظر می‌رسد بانک‌های مرکزی جهان دیدگاه امیدوارانه‌ای نسبت به طلا دارند. کاهش نرخ بهره واقعی در اقتصاد به معنای افزایش تقاضای سرمایه گذاران برای خرید طلا خواهد بود.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون 16 درصد رشد داشته است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۸/۰۴ تا ساعت 18، 11,138 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11050 تومان و 11150 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 12,443 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4653 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12350 تومان و 12450 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 910 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سه میلیون و 915 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 399 هزار و 832 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 20 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 220 هزار تومان و 820 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام و احترام
    با توجه به نوع تعهدات آتی بازارسکه و شرایط
    بازار سهام بین‌الملل و سهام‌های معروف لندن
    و آمریکا و ……حتی عربستان (تحلیل‌اخبار‌اقتصادی در
    سایت مرجع و حتی DEAR PENPAL هندوستان )که
    اغلبتاثیر‌گذارترینهای فلزات‌گرانبها هستند روند صعودی
    زودتر از اتمام اکتبر و ورود به نوامبر است.

  • ناشناس

    یعنی میشه همه چیزقیمتهاپایین بیاد?

  • ناشناس

    چرا قیمت سکه رو با دلار بانکی محاسبه نمیشه تا ما بدبختا بتونیم مهریه زنمونو بدیم.

  • پیمان ویسی پور

    یه نگاه به بازارها کن بعد نظر بده داداش. موج منفی نده. همه چی رو به پایینه .یه بیسواد هم میفهمه که طلا و دلار و ماشین و ملک به پایان رسیده کارشون.تقریبا حدود بیست تا سی درصد مواردی که بالا نام بردم قیمتهاشون اومده پایین و تا روزهای آینده صد در صد خیلی پایین تر هم میاد. بهتون اطمینان میدم که بازار همشون همان طور که رو به پایین بود ،دوباره پایین میاد. پس فقط تو روزهای آینده وایسید و تماشا کنید قیمتها رو.

  • ناشناس

    اگر سایتها حقیقت رو بنویسن و الکی بازارو داغ نکنن بلههه پایین میاد
    نه اینکه یکبار بگن پایین میاد و اعتماد مردمو جلب کنن بعد ببرن بالا اونم دروغی