کد مطلب: ۴۳۸۵۲۸

آرامش بازار سکه در آخرین روز کاری سال ۹۸ / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۲/۲۸

آرامش بازار سکه در آخرین روز کاری سال ۹۸ / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۲/۲۸

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی، از ثبات نسبی برخوردار بود که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح قدیم بدون تغییر نسبت به روز قبل، پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان باقی ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر تدابیر محرک مالی بیشتر از سوی بانک مرکزی آمریکا و رفع نگرانی‌ها نسبت به اثرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، اندکی افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۵۲۹ دلار رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۵۲۹ دلار و ۴۰ سنت رسید.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی‌جی مارکتس در این باره گفت: اقدامات بانک مرکزی آمریکا برای حمایت از نقدینگی به بهبود قیمت طلا کمک کرد.

بانک مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد تسهیلات تامین اعتبار که در جریان بحران مالی سال ۲۰۰۸ مورد استفاده قرار داده بود تا اعتبار برای شرکت‌ها و مصرف کنندگان مستقیما تامین شود را مجددا به‌کار خواهد انداخت تا نگرانی‌ها نسبت به کمبود اعتبار در شرایط شیوع ویروس کرونا برطرف شود.

در این بین، دولت ترامپ هم یک بسته محرک اقتصادی یک تریلیون دلاری را پیگیری می‌کند که تحت آن ممکن است شهروندان آمریکایی تا دو هفته دیگر یک چک هزار دلاری دریافت کنند.

دلار آمریکا در برابر رقیبانش نزدیک به بالاترین حد خود در چهار هفته اخیر ایستاد و طلا را برای سرمایه‌گذاران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در میان سایر کشورها و بانک‌های مرکزی که با تدابیر محرک مالی به مقابله با تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا رفتند، انگلیس یک طرح وام‌دهی جدید برای شرکت‌هایی بزرگی که از این اپیدمی آسیب دیده‌اند، به اجرا گذاشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶۴۴ دلار و ۵۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۴ درصد افزایش، ۶۷۰ دلار و ۶۸ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۹ درصد افزایش، به ۱۲ دلار و ۸۳ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۲۸ اسفند ساعت ۱۸ با ۸۴۳ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۴,۹۰۲ تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۲۸ اسفند ساعت ۱۸ با ۵۴۴ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ۱۶,۹۰۸ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید شش میلیون و ۳۱ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز تغییر چندانی نداشته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۶۰۴ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و ۹۸۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نرخ تورم ازتاریخ ماه ابان۹۸تااسفند۹۸ قیمت نیم بوده 2۰30000تومان دقیقاپنج ماه بعدش شده 3030000 یعنی یک ملیون گرون شده وبه همین ترتیب کامل دوملیون گران شده نتیجه گیری بامحاسبات ریاضی یعنی به میزان هریک ملیون درهرماه تقریباصدهزارتومان رشدقیمتی داشته یعنی تورم ٪۱۰۰ ««قیمت هادرسایت خورده است»» حالاسوال اینجاست کدام نهاد پاسخگوست؟؟؟؟

  • غزل

    وای چقدر خبر خوب ?

  • ناشناس

    تورو خدا یکی رسیدگی کنه این همه گرونی
    کمرمون شکست
    مسئولان محترم جون هرکی دوست دارین رسیدگی کنید