کد مطلب: ۷۱۵۰۵۹

آزادسازی ۱۵ میلیون بشکه از ذخایر راهبردی آمریکا

آزادسازی ۱۵ میلیون بشکه از ذخایر راهبردی آمریکا

رئیس جمهور آمریکا قرار است روز چهارشنبه آزادسازی ۱۵ میلیون بشکه از ذخایر راهبردی نفت این کشور را اعلام نماید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهر به نقل از روسیا الیوم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دستور آزادسازی ۱۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی این کشور را صادر می‌کند.

بر اساس این گزارش، یک مقام آمریکایی روز سه شنبه گفت که بایدن روز چهارشنبه آزادسازی بی سابقه از ذخایر راهبردی نفت آمریکا به میزان ۱۵ میلیون بشکه را اعلام خواهد کرد و در صورت افزایش دوباره قیمت‌های انرژی امکان آزادسازی مقادیر بیشتر هم وجود دارد.

کاخ سفید هم با تأیید این مطلب، گفت که بایدن آماده است تا در صورت نیاز اجازه استفاده مقادیر بیشتر از ذخایر راهبردی را صادر نماید.

کاخ سفید افزود که بایدن طرحی را برای ادامه بکارگیری ذخایر راهبردی نفت به منظور تحقق ثبات در قیمت‌های سوخت ارائه خواهد کرد.

برداشت دوباره از ذخایر راهبردی که هنوز عملی نشده است، در راستای تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت گرفته شده است. دهم مهرماه، اوپک پلاس اعلام کرد از ابتدای ماه نوامبر تولید نفت خود را به میزان ۲ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.

سران اوپک پلاس می‌گویند این تصمیم کاملاً اقتصادی و در راستای حفظ ثبات بازار انرژی گرفته شده است. با این حال، کاهش تولید نفت که افزایش قیمت آن را در پی خواهد داشت، مورد انتقاد شدید مقامات آمریکایی قرار گرفته است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای بر آن است تا با جلوگیری از افزایش قیمت سوخت، آرای حزب دموکرات را حفظ کند. از سوی دیگر، استفاده بیش از اندازه بایدن از ذخایر راهبردی انتقادات بسیاری را در پی داشته است. گفته می‌شود از اواخر مارس تا کنون تقریباً ۱۵۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی آمریکا آزاد شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.