کد مطلب: ۴۶۲۵۰۱

پورابراهیمی خبر داد:

آغاز ساماندهی بازار ارز از امروز / کارگروه مشترک سه قوه تشکیل شد

آغاز ساماندهی بازار ارز از امروز / کارگروه مشترک سه قوه تشکیل شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قرار است از امروز سه‌‌شنبه کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان قوای مقننه، قضائیه و با محوریت دولت، کار خود را برای ساماندهی بازار ارز آغاز کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه امروز نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور با حضور ترکیب جدید مجلس یازدهم برگزار شد افزود: در این جلسه مباحث نشست دیروز نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب و محور‌های مهم بسته اقتصادی مردمی، مطرح و اقدامات لازم برای این منظور آغاز شد.

وی اضافه کرد: بازار ارز به عنوان یکی از مهمترین موضوعات در دستور کار مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس است و صبح امروز جلسه مفصلی با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزرای جهاد کشاورزی، نفت و صمت داشتیم که جمع بندی بسیار خوبی انجام شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش کردیم هماهنگی‌های لازم برای مدیریت بازار انجام شود، گفت: برگزاری جلسات مستمر شورای عالی هماهنگی با حضور سران قوا و اعضا انجام خواهد شد.

وی افزود: پیشنهادهائی در بخش ساماندهی و مدیریت بازار ارز و نحوه تسویه حساب ارزی صادرکنندگان و تعیین تکلیف ثبت شفارش‌ها و چگونگی دسترسی به منابع ارزی خارج از کشور مطرح شد و مجموعه‌ای از اقدامات لازم برای بهبود عملکرد بازار و کاهش التهابات ارزی در دستور کار قرار گرفت.

پورابراهیمی اضافه کرد: قرار است کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان قوای مقننه، قضائیه و با محوریت دولت، از روز سه‌شنبه کار خود را برای ساماندهی بازار ارز آغاز کند.

وی با اشاره به ظرفیت و توان بانک مرکزی افزود: با هماهنگی و همراهی سران قوا، امیداریم به زودی برنامه جامع و بسته پیشنهادی به ویژه در حوزه مشوق‌های صادراتی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بخش تخصیص ارز برای بخشی از کالا‌های اساسی، فعلاً همان مسیر اعلامی دولت، ادامه خواهد داشت و اولویت تخصیص ارز به کالا‌های اساسی خواهد بود.

پور ابراهیمی افزود: همراه با الزامات بخش خصوصی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، باید هماهنگی‌های لازم برای ایجاد بسته‌های مشوقی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همین الان بگم تا دو ماه دیگه دلار 30 تومان رو رد میکنه

  • ناشناس

    هی جلسه بزارید. همینا نشون میده مستاصل هستید و کاری نمیتوانید بکنید.

  • کاکو

    حالو ای موقع؟ چه عجله ای داشتین عاااامو؟ میذوشتین لااقل دلارو بشه صد تومن بعد یِی دورهمی میذوشتین … واللو به مرتضا علی

  • محمد

    ریس بانک مرکزی میگه کرونا و نبود صادرات باعث کم شدن عرضه دلار در بازار و بالا رفتن قیمت شد ، خب شما چرا برای ثبات بازار ، ارز وارد بازار نکردید تا کمبود عرضه نباشه و دلار بالا نره. بانک مرکزی میتونست حداقل برای سه چهار ماه که این بحران هست ارز تزریق کنه تا جلو بالا رفتن قیمت ارز و بدنبالش بالارفتن همه قیمتها گرفته بشه

    • ناشناس

      دوست عزیز باید این سوال رو پرسید همین کرونا و نبود صادرات و واردات آیا تقاضا رو کم نکرده ؟ فقط ارزش ذخیره ارزی رو بالا میبرن تا هزینه هاشون دربیاد. نه تنها کمکی از دستشون بر نمیاد بلکه خودشون هم در این کار مثل مردم عادی افتادن دنبال سود بیشتر و به قول این بورسیا نوسان گیری میکنن .