کد مطلب: ۶۱۷۵۱۲

واکنش وزارت بهداشت به اخبار آلودگی گندم‌های وارداتی

واکنش وزارت بهداشت به اخبار آلودگی گندم‌های وارداتی

سرپرست اداره کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در مورد گندم‌های وارداتی، گفت: نمونه محموله گندم‌های وارداتی در حال آنالیز است و هنوز نتایج نهایی آن مشخص نشده است؛ اما بر اساس نتایج اولیه، پاسخ‌ها قابل قبول است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی انصاری دوگاهه با بیان این مطلب افزود: از پنج کشتی حامل گندم وارداتی نمونه‌برداری شده و به آزمایشگاه‌های معاونت غذا و دارو اهواز ارسال شده است.

نمونه‌های دو کشتی مورد تائید قرار گرفته و سه نمونه دیگر طبق آیین‌نامه برای آنالیز مجدد به سه آزمایشگاه دیگر ارسال می‌شود که یکی از آنها آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و داروست.

سرپرست اداره کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: نمونه‌هایی که برای آزمایشگاه مرجع ارسال شده است، در حال آنالیز بوده و نتایج اولیه در حد قابل قبولی است و مشکلی در مورد این محموله‌ها وجود ندارد. همچنین برخی از معاونت‌هایی که آنالیزهای مربوط به این نمونه‌ها را انجام داده‌اند نیز اکثریت نتایج قابل قبولی داشته‌اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی خاطرنشان کرد: نمونه محموله گندم‌های وارداتی در حال آنالیز است و هنوز نتایج نهایی آن مشخص نشده است و بر اساس نتایج اولیه، پاسخ ها قابل قبول است.( ایسنا )

جنجال بر سر گندم/ واردات گندم آلوده از روسیه صحت دارد؟

محمدرضا مرتضوی، رئیس کانون صنایع غذایی ایران در نشستی که دیروز ۲۵ دی ماه در اتاق تهران برگزار شد اعلام کرد محموله گندمی از روسیه وارد ایران شده اما «براساس یک گزارش غیرمحرمانه این محموله گندم آلوده به میزان بالایی از سرب بوده است.»

مژگان پورمقیم، رئیس آزمایشگاه کنترل و کیفیت سازمان غذا و دارو هم در این جلسه، آلوده بودن گندم وارداتی از روسیه را تایید کرده و گفته بود «مجوز ترخیص این محموله، موقتی است و صرفا به دلیل آنکه سیلوهای گندم کشور خالی است، اجازه ترخیص به آن داده شده است. این گندم آلوده هنوز وارد چرخه مصرف مردم نشده است.»

حذف خبر آلودگی گندم از سایت اتاق تهران!

البته هر دو بخش این اظهارات ساعتی بعد از انتشار، از سایت اتاق تهران حذف شد. پیگیری‌های تجارت‌نیوز هم نشان می‌دهد این بخش از مطالب درباره آلودگی گندم‌های وارداتی به درخواست یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق تهران حذف شده است. آن هم ساعتی بعد از انتشار خبر توسط سایت‌های خبری دیگر.

به عبارتی آنگونه که در جلسه امروز اتاق بازرگانی تهران عنوان شده، یکی از محموله‌های گندم وارداتی از روسیه به سرب بالا آلوده بوده و رئیس آزمایشگاه کنترل و کیفیت سازمان غذا و دارو هم در این جلسه آلوده بودن این گندم را تایید کرده اما گفته شده که این گندم برای تست دوباره به آزمایشگاه رفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا راشکر همین یکی کم داشتیم اینم روسیه به ما داد.