کد مطلب: ۳۱۹۱۷۷

آمارهای مهم اشتغال آمریکا در ماه اکتبر منتشر شد

آمارهای مهم اشتغال آمریکا در ماه اکتبر منتشر شد

تازه‌ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد رشد اشتغال در ماه اکتبر به شدت افزایش داشته و دستمزدها با بیشترین رشد سالیانه در 9 سال و نیم اخیر روبرو شده است.

وزارت کار آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: نرخ بیکاری آمریکا در ماه اکتبر به 3.7 درصد رسیده که این پایین‌ترین رقم در 49 سال گذشته به شمار می رود. بیش از 711 هزار نفر وارد بازار کار شده اند که این مساله نشانگر اعتماد و اطمینان نسبت به بازار کار آمریکا بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس این گزارش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار توئیتی این آمارها را ارقام فوق‌العاده‌ای ارزیابی کرده است.

وزارت کار آمریکا افزود: اقتصاد در ماه اکتبر بیش از 250 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم در ماه سپتامبر به 118 هزار فرصت شغلی رسیده بود.

میانگین دستمزد ساعتی نیروی کار آمریکا نیز در این مدت با 0.2 درصد افزایش روبرو شده است. این رقم در ماه سپتامبر نیز با رشد 0.3 درصدی روبرو شده بود. دستمزد نیروی کار نسبت به سال قبل بیش از 3.1 درصد رشد داشته که این بالاترین افزایش از آوریل 2009 به شمار می رود.

به نظر می رسد افزایش دستمزدها در آمریکا زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر و دو بار افزایش نرخ بهره در سال 2019 میلادی را فراهم کرده است.

منبع: سایت طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.