کد مطلب: ۴۷۴۱۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آینده بازار ارز پس از ریزش بورس/ یورو چه می‌شود؟

آینده بازار ارز پس از ریزش بورس/ یورو چه می‌شود؟

یک کارشناس بازار ارز با بیان این که درصورت خروج منابع از بازار سرمایه، نرخ یورو به دنبال نرخ دلار متاثر خواهد شد، چهار عامل اصلی که می‌تواند موجب گرانی این ارز شود را معرفی کرده و در مقابل چهار ابزار را برای کشیدن افسار گرانی ارز معرفی می‌کند.

به گزارش ‌تجارت‌نیوز ، در دوران نوسان بیشتر ارزها، یورو نوسان چندانی نداشته است و پس از پرش 600 تومانی که چهارشبه هفته گذشته برای ورود به کانال 27 هزار تومانی داشت، یک هفته‌ای است که در کانال 27 هزار تومانی مانده است. اما آیا این ثبات ادامه خواهد داشت؟

مهدی پورمهر، کارشناس بازار ارز، در پاسخ می‌گوید: نوسانات یورو و دلار از یک الگو پیروی می‌کنند. در حال حاضر هم کمبود منابع ارزی در هر دو ارز وجود دارد. تحریم های احتمالی و هیجانات ناشی از آن بر نرخ یورو هم بسیار موثر است.

نابسامانی بورس به بازار ارز کشیده می‌شود؟

به اعتقاد او ممکن است ادامه دار شدن وضعیت نابسامان بورس موجب قطع امید سهامداران از این بازار شود تا در نهایت تصمیم بگیرند در سبد سرمایه‌گذاری خود تجدید نظر کنند.

این کارشناس پیش‌بینی می‌کند با توجه به بازدهی و رشد مناسب نرخ ارز یکی از بازارهایی که احتمالا مورد توجه سهامداران قرار گیرد بازار ارز باشد. او تاکید می‌کند: درصورت خروج منابع از بازار سرمایه، نرخ یورو هم به شدت متاثر می‌شود.

روبرویی ابزارهای مهار و عوامل گرانی

پورمهر پیش‌بینی می‌کند که چهار عامل دیگر هم در کنار تاثیر احتمالی که خروج منابع از بازار سرمایه خواهد داشت، اثر گذار باشند؛ تشدید فشار تحریم از سوی آمریکا و برگشت تحریم‌ها، افزایش نرخ دلار بعنوان نرخ جانشین، تغییر معادلات و موازنه منطقه خاورمیانه و فشار فنر ارز ناشی از تقاضای موجود و رشد نمایی دلار.

او در مقابل چهار ابزار را برای کنترل و جلوگیری از رشد نرخ یورو در آینده موثر اعلام می‌کند؛ کاهش قیمت نیمایی، افزایش اعتماد در بازار سرمایه توسط دولت، اقدامات کنترلی در حوزه قیمت ارز و وصول ارزهای صادراتی.

  1. به گفته این کارشناس هرچند درصد تحقق وصول ارزهای صادراتی کم است اما می‌تواند سیگنالی باشد که فضای نظارت را تشدید می‌کند و از رشد هیجانی می‌کاهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به آقایون اقتصاد دان بفرمایید که بازار سرمایه اسفنج جذب نقدینگی است. در تمام دنیا! چرا اینقدر این آقایون بی فکر هستند!

  • ابراهیم

    اونی که توبورس هم ضرر کرده،اعتماد به نفسش ازبین رفته دل خریدن ارز رانداره،شاید دنبال طلا بره،طرف میگه ماکه شانس نداریم هرجابریم دریا خشک میشه،بستکی به سرمایه داره آدم کجاببره

  • علي

    تمام كالاها آنلاين با نرخ دلار بالا ميروند ولي هيچ كالايي با بورس بالا نرفت

    • SAEED

      خود دلار 24 عاملش بورس هس در بدترین حالت الان باید 18 هزارتومان می بود
      که به لطف این که شد عاملی برای رشد سهام شرکت های ورشکسته ( ملک و املاک و ماشین آلات کارخونه )
      دلار رسید به ۲۴

  • SAEED

    حمزه غالبی تحلیلگر نزدیک به اصلاح طلبان:?از بودجه عمومی خرج بورس کردن برای جلوگیری از تنظیم قیمت سهام، قصه همان دلار ۴۵۰۰ تومانی و همان کمک به صندوق‌های نزول خوری ورشکست از جیب ملت است.
    ?اجازه ندهیم منافع قشری بجای منافع عمومی بهمان قالب شود.

  • ناشناس

    هرچه کارشناسان گفتند، ما باید دقیقا برعکسش عمل کنیم… اگه گفتند روزِ …. شک نکنید شب است

  • M

    امروز اعلام شد دولت 3.5 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از بورس داشته. این وسط فقط مردم سرمایه رو از دست دادن