کد مطلب: ۴۵۶۶۴۷

بورس رکورد می‌زند یا دچار رکود می‌شود؟

آینده بازار سهام از نگاه مردم / روند بورس نزولی می‌شود یا صعودی؟

آینده بازار سهام از نگاه مردم / روند بورس نزولی می‌شود یا صعودی؟

دیدگاه مردم درباره آینده بازار سهام متفاوت است. عده‌ای به ادامه رشد در بازار امیدوارند، عده دیگری معتقدند بازار نزولی می‌شود. در این گزارش نگاهی به پیام‌های مخاطبان تجارت‌نیوز درباره آینده بورس داریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود رشد قابل توجه بازار سهام و سوددهی آن نسبت به دیگر بازارها، دیدگاه مردم درباره آینده این بازار متفاوت است. عده‌ای به ادامه رشد در بازار امیدوارند و معتقدند شاخص بازار رکورد جدید هم خواهد زد، عده دیگری معتقدند بازار کم کم به سمت نزولی شدن می‌رود و برخی هم متعتقدند بازار تا زمانی صعودی است که دولت بخواهد.

آنچه در ادامه می‌آید واکنش مردم به روند آتی بورس است که در اخبار مختلف بورسی تجارت‌نیوز ثبت کرده‌اند:

بورس‌بازان امیدوار

«دو میلیون تا آخر پاییز.»

«پربازده‌ترین مارکت بورسه که تونست با قدرت مقاومت‌های سخت رو به راحتی پودر کنه. تا پایان تیر شاخص بالای ۱۴۰۰ را خواهید دید.»

«بهترین بازار سال بورسه. بازدهی هیچ مارکتی به اندازه بورس نیست.»

«شاخص بورس تا پایان تابستون ۵ میلیون، تا اخر سال ۱۰ میلیون، تا پایان ۱۴۰۰ به ۲۰ میلیون میرسه.»

«با بورس تا شاخص ۱۰ میلیون.»

«دوره ارز تمام شده است. عصر طلایی بورس در گام‌های اولیه خود قرار دارد. سرمایه‌گذاران دقیق‌تر شوید تا به دلیل نداشتن اطلاعات، بازار را دچار ضرر هنگفت نکنید.»

«کارشناس ها معتقدند که تا پایان تیر تا کانال ۲ میلیون به راحتی میرسه. پایان سال خیلی ها براش کانال ۱۰ میلیونی متصور هستند.»

«دهه ۸۰، دهه مسکن. دهه ۹۰،دهه طلا و سکه و در دهه ۱۴۰۰ دهه بورس خواهد بود.»

بورس‌بازان ناامید

«توی مملکت سیاست‌زده هیچی ثبات نداره.»

«از اصلاح بازار خارج نشده میگن استراحت. مگه پیکنیکه. ما سرمایه‌مون هنوز به فروردین هم نرسیده باز میگن استراحت. این بالا رفتن سهام و اصلاح همش در جا زدن و عقب گرده.»

«تو بازار سرمایه هیچی قابل پیش‌بینی نیست. اگه یه اتفاق سیاسی بیفته این شاخص که تا جایی که دلش بخواد سقوط می‌کنه.»

«به خاطر همین آماتوری هست که سالانه ۹۰ درصد سرمایه‌گذارها در بازارهای مالی از جمله بورس و… متضرر وحشتناک می‌شوند .»

«کلا بورس ایران مهندسی شده است. اگه بخوای زرنگ بازی دربیاری و هی از این سهم به اون سهم بری اخرش ورشگستگیه.»

«متاسفانه سرمایه مردم به درستی به سمت تولید هدایت نشده و صرفا همه را به امید گران شدن سهام تشویق به خرید سهام کرده اند. این روش ضرر مطلق است. بالاخره یکجا ترمز اساسی کشیده می‌شود.»

دست پنهان دولت

دسته سوم اما افرادی هستند که معتقدند رشد بورس یا ناشی از تورم است یا دست‌های پشت پرده و یا راهکار دولت برای کنترل بازارهای دیگر است و چنانچه عده‌ای بخواهند و اراده کنند بورس ریزش شدیدی خواهد داشت.

«قمار جدید دیگری از دولت این بار با نام بورس.»

«این بالابردن ها دستوری هست و حباب و دولت برای لاپوشانی تورم این کار را کرده.»

«با تورم ۴۰ و ۵۰ درصد بورس هم رشد می‌کنه. تمام کالاها هر روز یک قیمته. انتظار نداشته باشید در این شرایط بورس سقوط کنه. اگر دلار ۴۰۰۰ تومن شد بورس هم افت میکنه.»

واکنش‌های بیشتر را در خبر پیش‌بینی بورس فردا ببینید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    تا مردم سرگرم بورسن ارز 4200 ناپدید میشه، سپس دلار رکورد می زنه و ارز 18 تا 20 هزار تومنی میشه ارز دولتی.

    • ناشناس

      افزایش دلار را مطمئن باشید هیچکس نمیخواد چون بنفع هیچ طرفی نیست الان هم به این نتیجه رسیده اند که فروش مازاد داراییها در قالب صندوقهای سرمایه گذاری ETFبهتر است پس لااقل تا اینها فروخته شود سهام و بورس مورد حمایت است حتی اگر متاسفانه با همزمان با تورم دلار هم افزایش یابد باز منجر به افزایش مضاعف بورس میشود

  • محمود

    من شخصا چند ساله سهامدارم یه توصیه به تازه واردان و دیگر سرمایه گذاران دارم، تجربه شخصی خودمه دیدتون رو نسبت به بازار بلند مدت بکنید اگه میخواید سرمایه گذاری کنید و انتظار داشته باشید بعد از نهایت دو سه ماه سرمایه تون چند برابرشه اکیدا توصیه میکنم اصلا ورود نکنید و همین فردا خارج شید، افت و خیز ذات بازاره، قدیمی تر های بازار باید سال ۹۳ رو بخاطر داشته باشند که چه بازاری بود همه با التماس سهامشون رو میفروختن خیلی کمتر از قیمتی که خریده بودن ولی سال بعدش یعنی سال ۹۴ همون سهام هایی که مفت فروخته بودن حداقل دو برابر شده بود، مطمئن باشید با دید بلند مدت حداقل ۶ سال هیچ بازاری بازار بورس نمیشه و جوری سود میکنید که تو خوابتون هم نمی دیدید مخصوصا سالهای آتی چون که دولت مجبوره از تولید حمایت کنه چون نفت دیگه قدرت خودش رو از دست داده حتی اگه تحریم نباشیم بازهم نفت منبع درآمد محسوب نمیشه
    موفق باشید

  • ناشناس

    هموطنان
    طبعا هر چیزی هم سود داره هم ضرر
    بورس اگه حداقل یکسال یک سهم رو بتونی نگه داری سود میده
    اگه هی از این سهم به اون سهم بپری مطمن باشید طی یکماه اصل سرمایه تونم میره
    یاعلی

  • ناشناس

    اینکه بورس تا پایان سال با توجه به تورم شاخص 10 میلیون رو رد میکنه شکی نیست و تقریبا همه کارشناس ها تو این زمینه هم نظر هستن

  • ناشناس

    در همه دنیا محرک اصلی بورس  که در شاخص بورس تجلی میابد  تورم است- البته در کشورهایی که تورم ندارند یا پایین  است چون این مورد را هم ندارند با آن آشنایی ندارند و حتی کارشناسان آنها هم از افزایش بورس کشورهایی که تورم بالا و اقتصاد با رشد کم یا حتی منفی دارند اظهار تعجب میکنند که بخاطر نا آگاهی آنها است وگرنه حفظ سرمایه و داراییهای سهامداران و سرمایه گذاران ، با افزایش شاخص بورس و قیمت سهام و نیز بازدهی بیشتر آن در مقایسه با سایر بازارهای مالی، در چنین شرایط تورمی، امری بدیهی طبیعی و اغلب لازم است و حتی به بقای شرکتها هم کمک میکند. طبیعت رقابتی بورس واینکه دید بلند مدت دارد نیز سبب پیشرو بودن و درنتیجه افزایش شاخص با رویکرد آینده نگرانه دارد. همین دید بلند و طبیعت رقابتی بورس واینکه دید بلند مدت دارد سبب پیشرو بودن و درنتیجه افزایش شاخص با رویکرد آینده نگرانه آن میشود. همین دید بلندمدت سهامداری اگر حمایت شود باعث ماندگاری حجم نقدینگی در بازار سرمایه و جلوگیری از تورم میشود که حداقل مزایای آن نسبت به بقیه بازارها است. گرچه اثرات مفید اقتصادی آن باز با دید کلان و بلند مدت بسیار بیشتر از سایر بازارهای غیر مولد و تورم زا است.

  • خرده سهامدار سهامدار قدیمی

    با سلام. شاید بعضی در کار سهام نبودند یا به سنشان نمیخوردو خبر ندارند وقتی بورس درجا میزد و مسکن ۱۰۰۰۰ درصد بالا میرفت یا سکه از سال ۹۰  فعلا ۴۰۰۰ درصد بالا رفته  و تولید کنندگان دنبال یک ریال دو ریال افزایش سرمایه و نقدینگی حاصل از عرضه اولیه  بودند، و همراه با تورم سرمایه های بخش تولید، آب میرفت ، . سهام الان با تاخیر دارد قسمت کمی از آنرا جبران میکند و تازه همه فهمیده اند که درستش همین است و توزیع نقدینگی در پیکره اقتصاد سالم ،متعادل و متناسب باید باشد.

    • ناشناس

      اقتصاد سالم؟؟؟

    • خُرده سهامدار

      اقتصاد سالم نمیدانید چیست؟!!! همان اقتصادی که شفاف بوده بر پایه دلال بازی و احتکار نباشد. دنیای متمدن سالهاست که راهش را از طریق بورس و سرمایه گذاری در بورس و تولید پیدا کرده . این از آن بخرد چکش را نقد نکند دوباره یکی دیگر پیدا شود همین کار را با این بابا بکند و الی آخر، و هزاران مثال دیگر.