خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۷۶۹۸

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه:

آینده قیمت لیر / افت قیمت لیر شدیدتر خواهد شد؟

آینده قیمت لیر / افت قیمت لیر شدیدتر خواهد شد؟

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه می‌گوید: به دلیل شروع جشن جمهوریت قیمت لیر نوسان کمتری دارد. قطعا در آینده هر گونه اتفاق سیاسی می‌تواند بر افت قیمت لیر اثر گذار باشد.

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه در پاسخ به این پرسش که آیا با ادامه کشمش‌ها در منطقه ممکن است قیمت لیر کاهش یابد؟ به تجارت‌نیوز گفت: رئیس جمهور ترکیه مجددا تهدید کرد که عملیات نظامی جدیدی را آغاز خواهد کرد و همین موضوع ایجاد ترس را به جان سرمایه‌گذاران و توریست‌ها انداخته است.

جلال ابراهیمی افزود: هر ساله با شروع فصل پاییز میزان رفت و آمد توریست‌ها به کشور ترکیه با افت همراه است؛ این در حالی است که هر ساله در این فصل از سال ترکیه میزبان توریسمت‌های اروپایی است اما این بار عرب‌های آفریقا و سوریه جایگزین اروپایی‌ها در بازار ترکیه شده‌اند. در این بازه زمانی ترکیه‌ای‌ها برای جذب توریست‌ها تخفیفات ویژه‌ای را اعمال کرده‌اند.

او اظهار کرد: با حمله ترکیه به بخشی از سوریه میزان شدت سفر اروپایی‌ها و ایرانی‌ها به ترکیه کاهش یاقته است که این موضوع اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ارزش لیر را کاهش خواهد داد.

ابراهیمی با اشاره به میزان فعالیت بانک‌های خارجی در ترکیه گفت: بیشترین بانک‌های خارجی در استامبول مستقر هستند. یعنی از میان 87 بانک خارجی حدود 70 بانک برای توسعه مراودات‌شان شعباتی را در این کشور راه‌اندازی کردند و چنانچه سیاست‌های اردوغان ادامه یابد این بانک‌ها هم از ادامه فعالیت صرفه نظر خواهند کرد.

او اظهار کرد: در حال حاضر قیمت لیر به دلیل شروع جشن جمهوریت نوسان کمی دارد و به همین دلیل نمی‌توان درباره نرخ لیر در آینده پیش‌بینی دقیقی را ارائه داد؛ این در حالی است که از این پس نیز هر گونه اتفاق سیاسی می‌تواند بر افت قیمت لیر اثرگذار باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.