کد مطلب: ۴۳۹۸۵۴

احتمال وقوع سیل در استان‌های جنوبی

احتمال وقوع سیل در استان‌های جنوبی

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه برای برخی استان‌های جنوبی و جنوب غرب کشور، سیلاب پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور از استمرار بارش در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: طی امروز و فردا در غرب کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد.

او افزود: طی روز‌های پنج‌شنبه و جمعه برای مناطقی از شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه با اشاره به اینکه روز شنبه در اکثر مناطق نیمه‌غربی بارندگی خواهیم داشت، بیان کرد: بارندگی در روز شنبه در مناطق نیمه‌غربی کشور همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید و در شرق کشور به صورت پراکنده خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه در مناطق مستعد غرب و جنوب به‌ویژه استان‌های لرستان، همدان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال خوزستان شاهد بارش تگرگ خواهیم بود.

او با بیان اینکه طی روز یکشنبه از شدت بارش در شمال غرب و غرب کاسته می‌شود، گفت: این در حالی است که روز یکشنبه بارندگی در شمال شرق و با شدت بیشتر در نیمه جنوبی کشور تداوم می‌یابد.

نقشینه با اشاره به اینکه بارش باران در برخی مناطق کشور تداوم دارد، بیان کرد: طی روز دوشنبه بارش در نیمه شرقی و بخش‌هایی از شمال‌غرب پیش‌بینی شده است که شدت آن در شرق و جنوب شرق خواهد بود، ضمن آنکه در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف دور از انتظار نیست.

این کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه برای استان‌های جنوبی و جنوب غرب کشور همچون ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، شمال فارس، جنوب اصفهان، غرب کرمان، جنوب یزد و سیستان و بلوچستان احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان و افزایش حجم آب رودخانه‌ها وجود دارد.

آسمان تهران بارانی است

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران افزود: از امروز تا روز شنبه به تناوب آسمان پایتخت نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود، ضمن آنکه برای مناطق شمالی استان احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد.

به گفته او، از شنبه شب تا دوشنبه با فعالیت سامانه بارشی در برخی ساعات رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان بیشینه دمای امروز پایتخت را ۱۵ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: از روز شنبه دمای تهران رو به افزایش خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.