خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۱۱۵۰

احداث ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط آهن در دست اجرا

احداث ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط آهن در دست اجرا

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور می‌گوید، اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است و هم‌اکنون احداث ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط آهن در کشور در دست اجراست.

به گزارش تجارت‌نیوز، «خیرالله خادمی» افزود: پنج پروژه مهم شبکه ریلی در سال جاری آماده بهره‌برداری شده و خط آهن 267 کیلومتری تهران - همدان یکی از این پروژه‌های مهم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که هم اکنون ریل‌گذاری خط آهن تهران - همدان به پایان رسیده است، ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک خط آهن تهران - همدان و تا تابستان امسال خط آهن قزوین - رشت به بهره‌برداری برسد.

خادمی، تکمیل خط آهن کرمانشاه - ملایر به طول 175 کیلومتر و مهاباد - ارومیه به طول 98 کیلومتر و میانه - بستان‌آباد به طول 134 کیلومتر برای اتصال تبریز به این خط آهن را از مهم‌ترین اولویت‌های دولت اعلام کرد که در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: هم‌اکنون ریل‌گذاری خط آهن ارومیه در استان آذربایجان غربی به 60 کیلومتری ارومیه رسیده است و این خط آهن براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا آخر تیر ماه آماده بهره‌برداری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: پس از اتصال این پنج استان به شبکه ریلی کشور، 3 استان دیگر به ترتیب سنندج، اردبیل و بوشهر به شبکه حمل و نقل ریلی کشور در اولویت قرار دارند.

به گفته وی، توسعه شبکه ریلی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است و ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل و شهرهای ریل‌پایه به یک استراتژی بلندمدت بخش حمل و نقل ایران تبدیل شده است.

برای اجرای خط آهن همدان - تهران یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در سفر هیات دولت به این استان پیش‌بینی شد که با پیگیری‌های استاندار همدان 700 میلیارد ریال دیگر به این اعتبار افزوده شد و به تازگی نیز با موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه 300 میلیارد ریال دیگر به این پروژه ریلی اختصاص یافت تا به زودی شاهد افتتاح این خط ریلی کشور باشیم.

برقی کردن یک هزار و ۴۶۶ کیلومتر خطوط ریلی به ارزش تقریبی ۴.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی (خط ریلی اصفهان ـ اهواز به طول ۵۴۰ کیلومتر و تهران - مشهد به طول ۹۲۶ کیلومتر)، احداث ۳۰۷۵ کیلومتر خطوط ریلی به ارزش تقریبی ۷ میلیارد یورو از محل فاینانس، گسترش خطوط ریلی حومه‌ای تهران، شروع عملیات اجرایی طرح اتصال بندر چابهار (به عنوان بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی) جهت افزایش بار ترانزیت از کشورهای آسیای میانه، اعتباری طرح احداث راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا جهت رونق ترانزیت از طریق کشور آذربایجان، اتمام عملیات اجرایی طرح راه‌‌آهن گرگان ـ اینچه برون جهت انتقال بار ترانزیتی از کشور ترکمنستان و قزاقستان و تسریع در عملیات اجرایی طرح راه‌آهن سنگان ـ هرات جهت انتقال بارهای ترانزیتی کشور افغانستان از جمله اقدام‌های دولت یازدهم در حوزه حمل و نقل ریلی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.