کد مطلب: ۵۶۴۲۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اثرگذارترین اخباری که قبل از معاملات بورس امروز ۲۸ تیر باید بدانید

اثرگذارترین اخباری که قبل از معاملات بورس امروز ۲۸ تیر باید بدانید

روز گذشته بازار سرمایه با ریزش هشت هزار واحدی به کار خود پایان داد و شاخص کل در نهایت در کانال یک میلیون و ۳۰۲ هزار واحد قرار گرفت. باید دید امروز چه خبرهایی روند بازار را تغییر می‌دهند.

ه گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته بازار سرمایه با ریزش هشت هزار واحدی به کار خود پایان داد. شاخص کل در نهایت در کانال یک میلیون و ۳۰۲ هزار واحد قرار گرفت. همچنین عمده نمادهای شاخص‌ساز بازار تحرکات منفی را از خود نشان دادند.

سیگنال‌هایی مثل طول کشیدن مذاکرات برجام، ابهامات انتخاب تیم اقتصادی دولت جدید بر ابهامات بازار سهام افزوده است. به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار سهام توقع بازدهی بالا از بازار سرمایه در حال حاضر غیر ممکن است. به دلیل نبود نقدینگی در بازار مجبور به چرخش سرمایه در بازار هستیم و همه گروه‌ها نمی‌توانند همزمان با هم روندی متعادل داشته باشند. اما امروز چه خبرهایی می‌توانند روند بازار را تغییر دهد؟

_ بلومبرگ: وزیران نفت و انرژی اعضاء اوپک پلاس امروز دیدار می‌کنند که این موضوع از حل شدن احتمالی اختلاف عربستان و امارات متحده عربی حکایت دارد.

_ روز گذشته مجوز برگزاری دو مجمع بانک تجارت، و بانک صادرات از طرف بانک مرکزی صادر شد.

_در مجمع روز گذشته مورخ ۲۷ تیر ۱۴۰۰ همراه اول افزایش سرمایه از مبلغ ۱۹.۲۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۴۷.۲۰۰ میلیارد ریال (معادل ۱۴۶ درصد) از محل از محل اندوخته مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها. مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

_ رئیس کانون سراسری بتن آماده گفت: موضوع افزایش قیمت سیمان باعث ایجاد تورم بالایی در مسکن می‌شود و هزینه ساخت مسکن را ۳۰ درصد افزایش می دهد.

_ بعد از ۱۶ سال توقف، مجوز تاسیس کارگزاری‌ها به منظور کمک به بازار سهام توسط سازمان بورس به تصویب رسید.

_ طی توافق وزارت‌خانه‌های صمت و نیرو، کارخانه‌های تولید سیمان از ساعت ۲۴ تا ۸ صبح با ۱۰۰ درصد توان و در طول روز با ۳۰ درصد توان به فعالیت خواهند پرداخت و با این روند در چند روز آینده مشکل کمبود سیمان به صورت کامل حل خواهد شد.

_ بر اساس گزارش نماگرهای اقتصادی سال ۱۳۹۹ بانک مرکزی، بدهی دولت به بانک مرکزی در سال گذشته با ۵۰ درصد رشد به ۱۱۵ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

_ رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص اعتبار هزار و ١۵٠ میلیارد تومانی برای رفع مشکلات خوزستان خبر داد که ۵٠ درصد آن، امروز از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شده است.

_ شرکت مهندسی و ساخت تجهیزات سپاهان مپنا از زیر مجموعه های رمپنا در ۱۲ماهه ۵۳۱ میلیارد ریال سود خالص داشته است.

_ جفری گوندلاچ، مدیرعامل شرکت دابل لاین کپیتال پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌کوین به زیر ۲۳ هزار دلار ریزش می‌کند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارشناس

    شب گذشته خبر توافق عربستان امارات بر سر افزایش تولید نفت روی سایت ها قرار گرفت که این خبر از دیدگاه من مهمترین خبر بوده و بدون گمان دلار هرات و در نتیجه اون نمادهای بازار سرمایه تهران منفی خواهند شد

    • ناشناس

      بازار بورس هست نه بازار نفت و دلار. اشتباه اومدی بازار

    • کارشناس

      دوست گرامی پیشنهاد دارم روی بنیان های اقتصاد تک محصولی ایران و شرکت های شاخص ساز بازار سرمایه کمی بیشتر بررسی کنید

  • ناشناس

    جعفر کی؟

  • ناشناس

    مگه مردم بیسواد خبر و اخبار میفهمن؟ فقط میفروشن.

  • ناشناس

    دزدی بس است این چه وضعشه

    • ناشناس

      دزدی چی؟ مردم میفروشن. نمیفهمی؟؟ فکر کردی بازی با اعداده؟؟

  • ناشناس

    چرا سپید منفی۱۵ شد؟

  • ناشناس

    به گزارش صدای بورس، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز در صفحه شخصی خود نوشت: طبق آمار بانک مرکزی میزان نقدینگی از ۳۷۰۰ هزار میلیارد عبور کرده و نسبت به دو سال پیش ۲ برابر شده است. اگرچه طی ماه‌های گذشته نسبت به عواقب افزایش نقدینگی بر اقتصاد و تورم هشدار داده شده «امادریغ». با این روند در ماه‌های آینده دولت با تورمی رو به رو خواهد شد که هیچگاه درکشور تجربه نشده است.

  • ناشناس

    بورس ما از هیچ قانونی پیروی نمیکنه الی این خوردن شاخص به مقاومت که بخوره بیاد پایین و به ضرر سهامدار.اونم انقد مردم از قبلترش میگن تو کانالو ،پیجو …اینا که داریم میرسیم به مقاومت شاخص که همه فاز صف فروش میگیرن
    و چیز دیگه اینکه خو چرا تو این قیمتها میفروشین هرچقد بفروشین به خودتو بقیه ضرر زدی نفروش ای سهامدار ۶۰.۷۰، درصد تو ضرر هیچ جا نمیتونی ضررتو حبران کنی الی همینجا که ضرر خوردی.موفقیت با همکاری بدست میاد.امیدوارم موفق باشین