کد مطلب: ۵۹۱۰۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معامله‌گران بورس بخوانند / کدام سیگنال‌ها در بازار امروز موثر هستند؟

معامله‌گران بورس بخوانند / کدام سیگنال‌ها در بازار امروز موثر هستند؟

بازار سهام روز گذشته با روند بهتری نسبت به روزهای گذشته رو به رو شد و برخی از تک سهم‌های گروه‌های پتروشیمی و فولادی روند مثبتی را داشتند. در پایان بازار دیروز شاخص کل با ۳۳۶ واحد مثبت در کانال یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد قرار گرفت. کدام اخبار در بورس امروز موثر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام روز گذشته با روند بهتری نسبت به روزهای گذشته رو به رو شد و برخی از تک سهم‌های گروه‌های پتروشیمی و فولادی روند مثبتی را داشتند. در پایان بازار دیروز شاخص کل با ۳۳۶ واحد مثبت در کانال یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد قرار گرفت. کدام اخبار در بورس امروز موثر است؟

_روز گذشته عملکرد مالی شش ماهه صندوق سرمایه‌گذاری دولتی «پالایشی یکم» در کدال منتشر شد. بازدهی این صندوق در نیمه نخست امسال بیش از هفت درصد بوده است.

_ به گفته رئیس کمیسیون عمران حقوق کارمندان دولت باید متناسب با تورم افزایش یابد، با کاهش نرخ تورم و پیش‌بینی تورم ۴۰ درصدی در پایان امسال، احتمالا حداقل حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱ به پنج میلیون تومان برسد.
_ «توکل احمدیار»، رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری طالبان (ACCI) روز دوشنبه گفت که افغانستان آماده خرید نفت از ایران است. وی این مورد را در جریان یک ویدئو کنفرانس با «ابراهیم حسینی» وابسته تجاری ایران بیان کرد.

_ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده قویاً از مشارکت اتحادیه اروپا با ایران حمایت می‌کند، اما مقصد نهایی برای گفتگوها باید در وین باشد.

_ پیگیری‌ها از دولت نشان می‌دهد، فعلاً موضوع حذف ارز دولتی در دستور کار نبوده و به طور حتم روند فعلی تخصیص ارز به کالاهای اساسی در آبان ماه تغییری نخواهد کرد.(تسنیم)

_ پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت :اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود، کالاهای اساسی (به جز گندم و دارو) با نرخ نیمایی وارد خواهد شد. به دولت پیشنهاد دادیم که در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، به دهک‌های کم‌درآمد کارت اعتباری بدهد.

_ رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: شرکت‌های بورسی باید سود را بر اساس دستورالعمل سازمان بورس فقط از طریق سامانه سجام پرداخت کنند و نهاد ناظر هم سازمان بورس باشد، اما متاسفانه نه شرکت‌ها به دستورالعمل توجه می‌کنند و نه سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر با متخلفان برخورد می‌کند. شجاعی افزود: مشخص است که پرداخت سود از روش‌های غیر سجامی به دلیل هزینه‌ها و زحمت‌هایی که دارد، به ضرر سهامداران خرد است و موجب می‌شود تا برخی سهامداران نسبت به دریافت سود خود اقدام نکنند.

_دیروز قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۷۲۷۹ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۶۷۳۹ تومان تعیین شد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تمامی اخبار از تعادل در بازار بورس امروز خبر می دهد، می ماند رفتار سرمایه گذاران و سهام داران که اگر سرمایه داران ورود کنند بازار مثبت است و اگر سهام داران خروج بزنند و فشار فروش را بالا ببرند بازار منفی می شود ولی با توجه به این که شاخص دارد به کف مقاومتی ۱۳۰۰ نزدیک می شود به احتمال زیاد با ورود نقدینگی در یکی دو روز آینده شاهد صعود مقطعی شاخص باشیم.
    بازار بورس همین است، حال عده ای در این بازار سود می برند و عده ای که علم بورسی و آگاهی کافی ندارند (بروز نیستند) متضرر می شوند و مسئولیت سود و زیان بر عهده خود فرد است.
    یکی از برادران سهام دار کامنت گذاشته بود که برویم در سازمان بورس، این چه منطقی است، خدا داند.
    اگر این گونه بود که تمام افرادی که در بورس های کشورشان ضرر می کنند در سازمان بورس بروند که هر روز هزاران نفر در دنیا باید در سازمان های بورسشان باشند.
    نه برادر به جای رفتن در سازمان بورس با منطق بازار را تحلیل کن و در سهامی که احتمال رشد آنها در میان مدت وجود دارد خرید بزن تا مثل تکنیکال ها سود کنی و نیازی به رفتن در سازمان بورس نداشته باشی.
    البته متاسفانه کسانی که در اینجا کامنت می گذارند چون اکثرا از متضررین مرداد ماه پارسال هستند که یا بدون علم بورسی وارد بازار شدند یا به طمع دلار ۵۰ تومانی وارد شدند که در هر دو صورت خود مقصررند الان به جای تفکر و تعقل دیسک لایک می کنند که مهم هم نیست.
    مهم این است که بدانند در بورس سود و زیان هر دو است و کسانی که از نظر تکنیکال و بنیادین تحلیل پذیری بالایی دارند و بروز هستند سود می برند و بقیه متضرر می شوند.

    • خرزو

      عزیزم حرفات بسیار مزخرفه کجای دنیا ارزش پالایش کمتر از دارا یکمه .کجای دنیا سهم با وجود سود سازی هر روز منفیه کجای دنیا بپرس تکنیکال یعنی کشک معلومه چرند گفتی.

    • ناشناس

      میگم چه خبر از کره مریخ؟مگه تو جزو از ما بهترونی؟شما مخاطبت کیه؟من بیست ساله در بورس هستم و از سیر تا پیاز بورس رو فولم سالها درس تکنیکال رو به امثال تو دادم
      بنده خدا این بورسی که تو داری راجبش حرف میزنی شده انبار آذوقه دولت .دولتی که خودش سیستم نرم افزار کارت سوخت رو هک می‌کنه تا در عرض بیست و چهار ساعت مبلغ 75هزار میلیارد تومان از جیب مردم برداره.
      دوست عزیز مردم عام درسته خبره بورس نیستند ولی از جزء پی به کل می برند.
      فعلا که در کشور ما نمک هم گندیده

    • شاهین

      بچه بیا پایین سرمون درد گرفت.

    • شاهین

      نکشیمون دیسک لایک ???

    • ناشناس

      باسلام توضیحات وتعاریف شما قابل قبول ولی آیادولت قبل ویافعلی اشخاصی که کدنویسی دریافت میکنند نباید سوال شود که آیا شما سواددارید آیا شما آموزش بورس دیده ایدتحلیل بازار دست من وشما نیست بازاردستوری می باشد ودست بازارگردانهای حقوقی هروقت بخواهند مثبت می شود آیا کسی که گواهینامه رانندگی ندارد مجازاست رانندگی کند دولت قبل باهدف به هرکسی که ازراه رسید کدبورسی داد بدون این که شخص یااشخاص آموزش دیده باشند بارها مشاهده شده بازار مثبت بو ده ولی ناگهان به منفی برگشته قطعا شما مشاهده نموده آید پس فعالان بازاراگربا علم وحرفه ای هم باشند نمی تواند بازار ا تحلیل کند

    • ناشناس

      دوست محترم
      اگر دولت قبل به مردم کد بورسی نمی داد آیا همین مردم آن زمان معترض نمی شدند که چرا به ما کد بورسی نمی دهند؟
      البته آموزش مردم در بورس خیلی مهم است مخصوصا در بازارهای نوسانی که ریسک پذیری بالایی دارند و باید سهام داران علاوه بر به روز بودن به دقت سهام را از نظر بنیادین تحلیل کنند و بعد اقدام به خرید کنند و از نظر تکنیکال هم زمان ورود و خروج مناسب از سهم را بدانند وگرنه ضرر می کنند.
      در بازار بورس هم ۸۰ درصد بروکرها سود می کنند و تنها ۲۰ درصد حقیقی ها سود می برند تازه آن هم آن دسته از حقیقی هایی که تکنیکال و بروز باشند.
      این حرف شما هم درست است که کد بورسی باید متناسب با نیاز شرکت ها باشد تا شرکت ها سود خوبی به سرمایه گذارانشان بدهند و طبیعی است که وقتی سرمایه گذار می بیند حاشیه سوددهی شرکت بالا است کمتر دست به اقدامات هیجانی و نوسانگیری های کوتاه مدت می زند.
      در شرایط فعلی اکثر کارشناسان می گویند که فروشندگان بازار حقیقی ها هستند که اگر این طور باشد دارند به روند نزولی شاخص کمک می کنند در حالی که اگر سهام داری کنند تا حرکت نوسانی شاخص کنترل شده و به ثبات برسد به نظر بهتر است.
      کامنت سم پاشی هم نباید گذاشت زیرا از یک طرف ممکن است با خروج نقدینگی شاخص ریزش بیشتری کند و از طرفی پول های هوشمند هم در ورود مردد خواهند شد.

  • ناشناس

    منظورشون از درست کردن یک هفته ای بورس و ثبات بخشیدن به بازار سرمایه (سوز) این بود پس!!!

  • ناشناس

    ای کاش حداقل مردم عادی، اگه قصد فروش دارند، فقط روی مثبت پنج بفروشند. حالا حقوقی ها و هم دسته هاشون دوست دارند روی منهای پنج کد به کد کنند.

  • ناشناس

    ای کاش حداقل مردم عادی، اگه قصد فروش دارند، فقط روی مثبت پنج بفروشند. حالا حقوقی ها و یارانشون روی منهای پنج هم کد به کد کردند و یورس رو منفی، اشکالی نیست.

  • ناشناس

    …نهایت سعی حمایت از سهامداران خرد وبورس

  • ناشناس

    چرا حقوقی “وسپهر” میتونه هر وز چند میلیون سهم با قیمت مفت بخره، اما به ما اجازه خرید بیشتر از 200000 سهم نمیدند!!!!؟؟؟؟

  • ناشناس

    بازار بورس ایران در دست حقوقی هاست. همه چیز به نفع اونهاست.

  • ناشناس

    سرمایه گذاری در این بورس کار خیلی اشتباهیه چون 80 درصد بورس ایران دولتیه
    دولت هم فقط به فکر سود و منفعت خودش هست ولی از جیب سهامداران خرد
    برای همینم هیچ کس از خارج نیومد در بورس ایران سرمایه گذاری کنه
    ولی ماها سخت و البته دیر درس عبرت میگیریم