کد مطلب: ۳۷۷۳۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازدهی بازارها در هفته اخیر / تنها یک بازار سوددهی داشت!

آنالیز بازدهی بازارها در هفته اخیر / تنها یک بازار سوددهی داشت!

در هفته پایانی اردیبهشت ماه امسال، بورس با بازدهی حدود دو درصدی تنها بازار سودده بود و مابقی بازارها با بازدهی منفی به کار خود پایان دادند، طلا در هفته مذکور بیشترین افت قیمت را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته پایانی اردیبهشت ماه سال جاری که مصادف با روزهای ابتدایی خرداد ماه امسال بود، بورس توانست بازدهی 1.96 درصدی را برای خود به ثبت برساند.

بورس در هفته پایانی ماه گذشته تنها در یک روز با افت شاخص کل مواجه شد و اما در پایان روز کاری چهارشنبه اول خرداد ماه چهار هزار و 151 واحد نسبت به روز چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه افزایش یافت.

این بازار همچنین در طول 31 روزه اردیبهشت ماه توانست پر‌بازده‌ترین بازار شود و رقبای خود را پشت سر بگذارد.

طلای 18 عیار رکورد کم‌بازده‌ترین بازار را در هفته پایانی اردیبهشت ماه امسال از آن خود کرد، به نحوی که در همه‌ هفته‌های ماه قبل بی‌سابقه بود.

این فلز گران‌بها در طول هفته نهایی اردیبشهت ماه با بازدهی منفی 5.4 درصدی مواجه شد.

هر گرم طلای 18 عیار در روز پنج‌شنبه 26 اردیبهشت ماه روی نرخ 451 هزار و 800 تومان معامله شد، اما این فلز ارزشمند در طول هفته‌ای که گذشت با افت قیمت شدید مواجه شد؛ به نحوی که تا حدود کف قیمتی کانال 400 هزار تومان پایین آمد.

شید تند کاهشی طلا در هفته اخیر تا حدود 415 هزار تومان نیز افت کرد اما در روزهای پایانی هفته توانست خود را بالا بکشد و به رقم 427 هزار تومان برسد.

دلار نیز با نوسان کاهشی در طول هفته اخیر مواجه شد و نتوانست خود را از بند بازدهی منفی آزاد کند و معادل چهار درصد افت قیمت را در روز پنج‌شنبه دوم خرداد ماه نسبت به روز 26 اردیبهشت ماه متحمل شد.

هر دلار آمریکا در روز پنج‌شنبه 26 اردیبهشت ماه روی نرخ 14 هزار و 647 تومان بسته شد، اما با شروع هفته اخیر شیب کاهش قیمت این شاخص ارزی تندتر شد، به نحوی که در روز دوشنبه نسبت به روز قبل با 750 تومان کاهش قیمت مواجه شد و به کانال 13 هزار تومان وارد شد.

قیمت این شاخص ارزی دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه از سوی صرافی ملی در کانال 13 هزار تومان اعلام شد، اما در برخی از معاملات بازار آزاد روی مرز 14 هزار تومان فروخته شد.

دلار در نهایت روز پنج‌شنبه دوم خرداد ماه را با بازدهی منفی چهار درصدی نسبت به آخرین قیمت هفته چهارم اردیبهشت ماه، روی نرخ 14 هزار و 50 تومان به پایان رساند.

سومین بازاری که هفته پایانی اردیبهشت ماه با کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته به پایان رساند، سکه امامی با بازدهی منفی 3.6 درصدی است.

در حالی که قیمت هر عدد سکه امامی در پایان روز پنجشنبه هفته گذشته چهار میلیون و 944 هزار تومان بود، در معاملات دیروز با 178 هزار تومان کاهش در نرخ چهار میلیون و 766 تومان معامله شد.

این فلز گران‌بها در میانه هفته تا زیر سطح چهار میلیون و 700 تومان هم پایین رفت اما در روزهایی پایانی هفته توانست بخشی از افت قیمت که تا میانه هفته متحمل شده بود را جبران کند.

هفته آخر اردیبهشت

بورس در هفته پایانی اردیبهشت ماه تنها بازار سودده شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.