کد مطلب: ۳۷۵۵۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازدهی بازارها در هفته اخیر / باخت بازارها در هفته چهارم اردیبهشت / طلا و دلار، بازارهایی با بیشترین بازدهی منفی

آنالیز بازدهی بازارها در هفته اخیر / باخت بازارها در هفته چهارم اردیبهشت / طلا و دلار، بازارهایی با بیشترین بازدهی منفی

در هفته‌ای که گذشت بازارهای طلا، سکه، بورس و دلار با بازدهی‌های منفی مواجه شدند، در بین بازارها در حالی که شاخص کل بورس تهران با 0.15 درصد افت، کمترین بازدهی منفی را داشت، دلار با 4.5 درصد کاهش قیمت، بیشترین افت قیمت را نسبت به دیگر بازارها تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی سه هفته اول اردیبهشت ماه بازارهای طلا، سکه، دلار و بورس در رقابت برای کسب جایگاه پربازده‌ترین بازار هفتگی بودند، اما در هفته چهارم بازی برگشت و این بازارها در این تقلا بودند که کمترین بازدهی منفی را ثبت کنند.

طلا و دلار، متضررترین‌های هفته چهارم

در هفته اخیر دلار با بازدهی منفی 4.5 درصدی، بیشترین افت قیمت را هم نسبت به دیگر بازارها و هم نسبت به سه هفته ابتدایی اردیبهشت ماه را به ثبت رساند، این در حالی است که این شاخص ارزی در هفته سوم پربازده‌ترین بازار هفته شد و جلوتر از دیگر بازارها ایستاد.

هر دلار در پایان هفته سوم اردیهشت ماه سال جاری روی قیمت 15 هزار و 350 تومان معامله شد، اما این بازار از ابتدای هفته چهارم با افت مواجه شد و در روز پنج‌شنبه 26 اردیبهشت ماه تا نرخ 14 هزار و 467 تومان پایین آمد و افت 4.5 درصدی را رقم زد.

دو بازار طلا و سکه نیز در هفته چهارم اردیبهشت ماه امسال بازدهی‌های نزدیک به بازدهی دلار داشتند و فقط چند دهم درصد اختلاف داشتند.

طلا که در هفته سوم رده دوم بازارهای پربازده را داشت، در هفته چهارم برعکس شد و در رده دوم کم‌بازده‌ترین بازار بعد از دلار قرار گرفت.

بر اساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز هر گرم طلای 18 عیار در پایان روز 19 اردیبهشت ماه امسال معادل 472 هزار و 100 تومان قیمت داشت، که با شروع هفته چهارم با افت قیمتی که متحمل شد تا رقم 451 هزار و 800 تومان پایین آمد، این بازار در هفته چهارم بازدهی منفی 4.2 درصدی داشت.

در هفته چهارم اردیبهشت ماه امسال همانند هفته سوم سکه امامی در رده سوم بازدهی قرار گرفت، اما این بار سکه در کسب مقام، در رده سوم کم‌بازده‌ترن بازارها قرار گیرد .

سکه در هفته سوم اردیبهشت ماه با رشد هفتگی 2.7 درصدی، بعد از دلار و طلا که به ترتیب رشد 7.7 و 3.9 درصدی را کسب کرده بودند، در رده سوم بازدهی هفتگی بازارها قرار گرفت؛ در هفته چهارم نیز سکه در رتبه سوم بازار قرار گرفت اما با اختلاف کمتری نسبت به طلا و دلار در رده سوم کم‌بازده‌ترین بازارها جای گرفت.

قیمت هر عدد سکه امامی در پایان روز 19 اردیبهشت ماه امسال معادل پنج میلیون و 160 هزار تومان بود، اما این فلز گران‌بها در پایان هفته چهارم با 4.1 درصد کاهش قیمت معادل 216 هزار تومان تا رقم چهار میلیون و 944 تومان پایین آمد.

بورس در هفته چهارم با وجود این که افت و خیر‌های بسیاری را تجربه کرد اما مانند دیگر بازارها بازدهی منفی زیادی نداشت و معادل 0.15 درصد افت را نسبت به هفته سوم به ثبت کرد.

شاخص کل بورس با کاهش 327 هزار واحدی در روز چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه، نسبت به چهارشنبه هفته گذشته ( 18 اردیبهشت ماه ) تا سطح 211 هزار و 17 واحدی افت کرد.

هفته چهارم

بازارها هفته چهارم اردیبهشت ماه امسال را با بازدهی منفی تمام کردند.

شاخص کل در پایان کار بورس در روز چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه، روی سطح 211 هزار و 344 واحدی قرار داشت.

قیمت‌های ذکر شده در این گزارش، مربوط به وضعیت بازارها تا ساعت 17 روز پنج‌شنبه 26 اردیبهشت ماه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت دلار دستوری
    قیمت سکه با حباب و به دلار ۱۶ و ۱۷ هزار تومان
    [… میخواد کسایی که دلار دارن رو مجبور به فروش دلارشون زیر قیمت خریدشون کنه و بازار سکه رو پر بازرده تر نشون بده برن اون سمتی همه
    […]اگر دلار نیاز داری به قیمت واقعیش بخر