کد مطلب: ۳۷۷۰۵۱

عملکرد بازار در هفته پایانی اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸

بازدهی ۲ درصدی بورس / در بازار سهام این هفته چه گذشت؟

بازدهی 2 درصدی بورس / در بازار سهام این هفته چه گذشت؟

بازار سهام در آخرین هفته از اردیبهشت ماه سال جاری صعودی ظاهر شد و تنها در یک روز کاری شاهد افت شاخص بود. بازار سهام در هفته جاری با رشد قیمت سهام برخی از گروه‌ها همراه شد. شاخص کل بورس در هفته جاری با بازدهی 1.96 درصدی معادل 4151 واحد افزایش یافت.

بازار سهام در آخرین هفته از اردیبهشت ماه سال جاری صعودی ظاهر شد و تنها در یک روز کاری شاهد افت شاخص بود. بازار سهام در هفته جاری با رشد قیمت سهام برخی از گروه‌ها همراه شد. شاخص کل بورس در هفته جاری 4151 واحد افزایش یافت.

9855

در پنج روز معاملاتی این هفته چه گذشت؟ تجارت‌نیوز با بررسی اتفاقات هفته اخیر به رفتار بازار سهام به تفکیک روزهای هفته می‌پردازد.

بازار سهام در روز شنبه

پس از نوسانی ظاهر شدن بازار سهام در هفته گذشته و رشد و ریزش‌های شدید، بورس در اولین روز کاری از هفته جاری، روند رو به رشدی را به ثبت رساند.

در پایان معاملات ، شاخص کل بورس با رشد ۱۷۳۲ واحدی، در سطح ۲۱۲ هزار و ۷۵۰ واحد قرار گرفت.

از مهمترین اخبار این روز می‌توان به تخصیص ارز 4200 تومانی برای کاغذ اشاره کرد. رئیس اتحادیه صنف ناشران از نهایی شدن و تایید تخصیص ارز 4200 تومانی برای کاغذ فرهنگی در جلسه‌ای با حضور معاول اول رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر ارشاد خبر داد.

بازار سهام در روز یکشنبه

بورس تهران در این روز میل به تغییر نداشت و کاملا بی‌رمق ظاهر شد.

شاخص کل بورس، برخلاف روز قبل که روند رو به رشدی را در پیش گرفته بود با دامنه نوسان ضعیت به کار خود پایان داد.

تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا، افت قیمت در بازارهای جهانی، افزایش ریسک‌های سیاسی پیرامون بازار و یا ابهام در میزان صادرات ایران پس از تحریم‌ها مهم‌ترین عواملی است که موجب ریزش قیمتی و یا در برخی موارد افزایش عرضه‌ها شد.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با رشد ناچیز 103 واحدی، در سطح 212 هزار و 851 واحد قرار گرفت.

بازار سهام در روز دوشنبه

بورس تهران روز دوشنبه شاهد عقب‌نشینی شاخص بورس و فرابورس بود.

بازار سهام که روز قبل کاملا بی‌رمق و بی‌جان ظاهر شده بود، زمینه را برای افت قیمت نمادهای این روز فراهم کرد. روز دوشنبه، شاخص کل بورس، برخلاف روز یکشنبه نزولی شد و با افت تقریبا نیم درصدی به کار خود پایان داد.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با افت ۹۷۹ واحدی، در سطح 211 هزار و ۸۷۱ واحد قرار گرفت.

برخی فعالان بازار ارز از اقدامات جدید بانک مرکزی در سامانه نیما و تغییرات نرخ در این سامانه خبر می‌دهند که بر اساس آن قرار است نرخ نیما به بازار آزاد نزدیک‌تر شود.
در این روز قیمت نفت به دنبال توییت تهدیدآمیز دونالد ترامپ علیه ایران، در اولین روز باز شدن بازار افزایش یافت و تا سطح 73 دلار نیز رشد کرد.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

بورس تهران که از ابتدای هفته جاری روند مطلوبی را طی نکرده بود، با وجود کاهش قیمت دلار، روز سه‌شنبه رشد چشمگیری را به ثبت رساند و توانست افت شاخص در روزهای گذشته را تا حدودی جبران کند.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با بازدهی 1.5 درصدی توانست بیش از 3200 واحد رشد کند و در کانال ۲۱۵ هزار واحدی قرار بگیرد.

در این روز عرضه‌ی اولیه ۱۰ درصد از سرمایه شرکت کشت و صنعت شریف آباد با نماد « زشریف » در بازه زمانی تعیین شده انجام شد. در جریان این عرضه اولیه ، سهم زشریف در قیمت ۴۲۰ تومان کشف قیمت شد و به هر فرد با کد بورسی، حداکثر ۱۳۹ سهم در این قیمت (معادل نقدینگی ۵۸ هزار تومان) تعلق گرفت.

در عرضه‌ی اولیه «زشریف» حدود ۳۷۷ هزار نفر مشارکت داشتند.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بورس تهران، آخرین روز هفته جاری را بی‌رمق به پایان رساند.

بازار سهام پس از رشد خوب روز قبل، چهارشنبه تا حدودی با فشار عرضه مواجه شد و شاخص کل تغییر محسوسی نکرد.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با بازدهی کم ۰٫۰۵ درصدی (پنج صدم درصدی)، تنها ۷۷ واحد رشد کرد و در سطح ۲۱۵ هزار و ۱۶۸ واحد قرار گرفت.

از مهمترین اخبار امروز می‌توان به بازار متشکل ارزی اشاره کرد. پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت بازار متشکل ارزی تا پایان خردادماه راه‌اندازی خواهد شد.

همچنین یک‌شنبه هفته آینده عرضه اولیه 20 درصد از سهام شرکت تولید ژلاتین کپسول در فرابورس انجام خواهد شد. در مراسم معارفه این سهم، عنوان شده که شرکت تیپیکو در شش ماهه ابتدایی سال تقریبا هر ماه عرضه‌اولیه یک سهم دارویی در بورس و فرابورس خواهد داشت.

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری با رشد 4151 واحدی معادل 1.96 درصد از 211 هزار و 17 واحد به 215 هزار و 168 واحد افرایش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.