کد مطلب: ۱۹۲۰۰۶

ارز دیجیتال در تلگرام؛ عظیم‌ترین به‌روزرسانی تلگرام در راه است

ارز دیجیتال در تلگرام؛ عظیم‌ترین به‌روزرسانی تلگرام در راه است

شرکت تلگرام در نظر دارد، در نخستین ماه‌های سال 2018، نزدیک به 1.2 میلیارد دلار در اولین ارائه ارز دیجیتالی‌اش به نام گرام عرضه کند.

الهام میرمحمدی: پیام‌رسان تلگرام در حال توسعه یک پلتفرم بلاک‌چین برای رقابت با دو ارز دیجیتال بیت‌کوین و اتریوم است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بیزنس‌اینسایدر، این شبکه مجازی با 200 میلیون کاربر فعال در نظر دارد، در نخستین ماه‌های سال 2018، نزدیک به 1.2 میلیارد دلار در اولین ارائه ارز دیجیتالی‌اش به نام گرام عرضه کند. گفته شده، این بزرگ‌ترین ICO یا همان ارائه اولیه ارز مجازی در جهان خواهد بود.

نیمی از این ارائه اولیه از سوی سرمایه‌گذاران و کارمندان داخلی شرکت تلگرام خریداری و پیش‌فروش می‌شود. نیمه دیگر آن نیز از طریق اعلان عمومی برای مردم عادی به فروش می‎رسد.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد، با این ارائه اولیه، ارز دیجیتال گرام به راحتی با رکورد 257 میلیون دلاری از رقیب خود یعنی فایل‌کوین (Filecoin) سبقت خواهد گرفت.

این پیام‌رسان محبوب در نظر دارد، پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین خود را با نام TON (شبکه باز تلگرام) راه‌اندازی کند که در واقع نسخه به‌روزشده و بهبودیافته تکنولوژی بلاک‌چین است.

ارز مجازی از پلتفرم مبتنی بر این بلاک‌چین نیز گرام است که به صورت گسترده با چندین اپلیکیشن پیام‌رسان دیگر یکپارچه‌سازی می‌شود.

پلتفرم جدید تلگرام در واقع در نظر دارد که مشکلات پیشین برای استخراج ارزهای دیجیتال همچون بیت‌کوین و اتریوم را از میان ببرد.

بر اساس این گزارش، بیت‌کوین سال‌هاست که عنوان طلای دیجیتال را به خود داده و اتریوم نیز با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینه سرعت و امنیت تراکنش‌ها داشته باز هم چندان کارآمد نیست و برای مبادله عادی در زندگی روزمره استفاده نمی‌شود.

در حقیقت هیچ‌یک از ارزهای دیجیتال موجود موفق نشده‌اند به نقطه‌ای برسند که با پول نقد و کارت‌های اعتباری رقابت کنند.

بدبین‌ترها هم معتقدند، هنوز نمی‌توان به بیت‌کوین حتی یک فنجان قهوه خرید.

پلتفرم جدید تلگرام سبک‌ ویژه‌ای را برای این ارز ارائه می‌دهد که کاربران را از دانلود بلاک‌چین‌های پیچیده، متراکم و سنگین بی‌نیاز می‌کند.

به گفته تلگرام، این شرکت از تخصص خود در ذخیره‌سازی داده‌های توزیع‌شده برای ایجاد این پلتفرم استفاده می‌کند و از سوی دیگر، امکان انجام سریع و امن‌تر تراکنش‌ها را به وجود می‌آورد.

بسیاری بر این باورند که ارز دیجیتال تلگرام می‌تواند جایگزینی مناسب برای مسترکارت و ویزاکارت باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.