کد مطلب: ۴۱۱۲۵۶

اعلام استراتژی مسئولان برای مقابله با گرانی

اعلام استراتژی مسئولان برای مقابله با گرانی

نشست خبری سخنگوی دولت با حضور مسئولان مرتبط با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین برگزار شد و برنامه‌های این افراد برای طرح حمایت معیشتی اصلاح قیمت بنزین و مدیریت بازار و ارز تشریح شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به منظور تبیین طرح اصلاح قیمت بنزین و پاسخ گویی مسئولان مربوطه به سوالات خبرنگاران درباره طرح حمایت معیشتی اصلاح قیمت بنزین و مدیریت بازار و ارز، نشست خبری مشترک ربیعی، سخنگوی دولت و مسئولان وزارتخانه‌های تعاون، اقتصاد، صمت و نفت و همچنین سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، تعزیرات حکومتی و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برگزار شد.

در عربده‌کشی‌ها صدای به حق مردم کمتر شنیده می‌شود

در این نشست علی ربیعی، سخنگوی دولت با بیان اینکه من فکر می‌کنم رئیس جمهور خود را فدای مصالح مردم و کشور کرد، تصریح کرد: دولت تصمیمی که با تایید سران قوا و کارشناسان اتخاذ شد را عملی کرد.

ربیعی تصریح کرد: تمام مبالغ حاصل از این طرح صرف اقشار کم درآمد می‌شود.

وی ادامه داد: این مبلغ به همه مردم ایران اختصاص پیدا نمی‌کند. یک سیاست عادلانه کردن و برخورداری عادلانه در ذات این طرح نهفته است. مبارزه با قاچاق سوخت هم در این طرح در نظر گرفته شده است. چرا باید یارانه سوخت کشورهای دیگر را بدهیم؟

ربیعی گفت: دولت سایر ارکان نظام را در جریان این طرح قرار داد و آن ها در سه جلسه مختلف این تصمیم را تایید کردند. با توجه به تایید سران سه قوه خوشحال هستیم که مورد نظر و موافقت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

اظهار امیدواری معاون بانک مرکزی نسبت به کنترل تورم

پیمان قربانی، معاون بانک مرکزی هم اظهار امیدواری کرد که با مجموعه تدابیری که اندیشیده شده تورم کنترل شود.

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با تاثیر افزایش قیمت بنزین بر تورم گفت: مجموعا آن‌چیزی که بانک مرکزی حساب کرده حول و حوش چهار درصد است.

قربانی ادامه داد: بسته های تکمیلی حمایتی و کنترل قیمت کالا و خدمات در نظر گرفته شده است. اصلاح قیمتی فعلی اثرات تورمی محدودی خواهد داشت. ان شاءالله مجموعه تدابیری که اندیشیده شده باعث کنترل تورم می شود…

آثار تورمی حاصل از افزایش قیمت سوخت بسیار ناچیز خواهد بود

عدل، معاون سازمان برنامه و بودجه نیز اعلام کرد: آثار تورمی حاصل از افزایش قیمت سوخت بسیار ناچیز خواهد بود.

وی گفت: آثار تورمی حاصل از افزایش قیمت سوخت بسیار ناچیز خواهد بود. از این درآمدها به دستور رئیس جمهور موظف هستیم نظارت کنیم و حتی یک ریال صرف دولت نمی شود. اولین میزان پرداخت را امشب خواهیم داشت مرحله دوم در اواخر همین هفته و مرحله سوم هفته آتی. امشب حدود بیست میلیون نفر مشمول این طرح می شود…

۶۰ میلیون نفر مشمول دریافت بسته معیشتی هستند

در ادامه این نشست احمد میدری، معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرد که افرادی که فکر می‌کنند مشمول دریافت بسته معیشتی هستند از طریق سایتی که اعلام می‌کنیم اقدام کنند.

وی افزود: ۶۰ میلیون نفر شامل این طرح هستند، بسته معیشتی مطابق آمار سازمان برنامه و بودجه تقدیم خواهد شد. شاخص‌ها بر اساس اطلاعات کدملی افراد است. افرادی که فکر می‌کنند مشمول هستند از طریق سایتی که اعلام می‌کنیم اقدام کنند.

میدری ادامه داد: با همکاری وزارت ارتباطات سامانه‌ای را‌ه‌اندازی شده که از چند روز دیگر فعالیتش شروع می‌شود. هر وقت پیامکی بخواهد ارسال شود از طریق همین شماره ارسال می‌شود. از مردم عزیز تقاضا می کنیم کد ملی خود را به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

وی ادامه داد: به صرف اینکه فردی در شغلی است مشمول نمی‌شود. بنابر این دو کارمند دولت ممکن است وضعیت متفاوتی داشته باشند.

آمادگی وزارت کشور برای افزایش سهمیه خودروها

همچنین پورسید آقایی، معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که اگر جایی احساس کنیم سهمیه خودروها کم است وزارت کشور آمادگی افزایش را دارد.

وی گفت: در مورد حمل و نقل بررسی‌های خوبی انجام شده است. با آمادگی در این حوزه این طرح انجام شد. برای تاکسی‌ها، وانت بارها، تاکسی های اینترنتی و سایر وسایل حمل و نقل سهمیه ها در نظر گرفته شده است. مترو و اتوبوس مثل گذشته فعال است، مترو سرویس مناسب و استانداردی می دهد.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: اگر جایی احساس کنیم سهمیه کم است وزارت کشور آمادگی دارد آن را افزایش بدهد. خودرو های دوگانه سوز از جمله مواردی بود که سهمیه آنان روز شنبه از ۲۰۰ لیتر به ۲۵۰ لیتر افزایش پیدا کرد.

پورسید آقایی گفت: سهمیه ها فعلا در نظر گرفته شده است. امکان افزایش نیز هست. تنها جایی که برایش سهمیه در نظر گرفته نشده است تاکسی های شخصی است که چون ساماندهی ندارد کاری نتوانستیم بکنیم. تاکسی‌های اینترنتی هم سهمیه دارند. در را باز کردیم کسانی که مسافرکشی شخصی می‌کنند در این شرکت های اینترنتی ثبت نام کنند. هم موضوع جا به جایی مسافر ساماندهی می شود و هم آن ها سهمیه می گیرند…

بررسی‌ها آرامش بازار را نشان می‌دهد

عباس تابش، مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه بررسی‌ها با دقت در تمام حوزه‌های بازار انجام می‌شود،‌ گفت: تلفن های گویا فعال هستند و سازمان حمایت آماده پاسخگویی به مردم است.

وی در خصوص بازرسی ها اظهار کرد: حدود ۱۵۰۰ بازرس اتاق اصناف بازرسی می‌کنند و ۷۸۰۰ بازرس اتحادیه داریم.

تابش ادامه داد: روز گذشته ۴۳۰۰ بازرس اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت کار خود را آغاز کردند. بررسی قیمت ۱۰۰ کالایی که مرتب بررسی می‌کنیم دیروز با هفته گذشته یکی بوده است. ۱۳ قلم کالا ۵ تا ۷ درصد بوده که دلیل منطقی داشته است. بررسی دیروز کاملا آرامش بازار را نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه تاکید کرد: بررسی‌ها با دقت در تمام حوزه های بازار صورت خواهد گرفت.

وی گفت: تلفن‌های گویا فعال هستند. سازمان حمایت آماده پاسخگویی به مردم است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقا نت رو وصل کنید

  • جوان خسته

    خدای من این مسئولین ما تو کدام کشور زندگی میکنن،که وضع خراب اقتصاد کشور نمببین و کلی فشار به قشر ضعیف جامعه میارن،بد میگن این کار به نفع اونها هست،ایا دولت توی این چند روز تاکسی یا آژانس گرفته ببین که قیمت کرایه ها دو تا سه برابر شده،ایا دولت توی این چند روز چند مغازه یا فروشگاه رفته خرید که ببین قیمت جنس ها داره همینجور بالا میره،خب پس کو اون کنترل قیمتی که میگفتن،بازم حرف بازم وعده الکی.