خبر مهم:

کد مطلب: ۱۷۳۱۰۲

افزایش صادرات گاز کشور با مصرف بهینه

افزایش صادرات گاز کشور با مصرف بهینه

مدیرعامل شرکت انتقال گاز بیان کرد: در بحث صادرات گاز میان ایران و بازارهای هدف، سقفی برای صادرات گاز در قراردادها مشخص می‌شود که بر این اساس هرچه از محل صرفه‌جویی و مصرف بهینه در داخل کاسته شود به میزان صادرات گاز افزوده می‌شود که سبب ارتقای جایگاه ایران به عنوان صادرکننده گاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز گفت: امنیت و سلامت کافی در شبکه انتقال گاز، سبب گازرسانی صحیح و به‌موقع به بخش‌های خانگی، صنعتی و صادراتی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از وزارت نفت؛ سعید توکلی به بررسی شبکه انتقال گاز در کشور پرداخت و گفت: با وجود آن‌که در بسیاری از نقاط کشور شاهد کاهش دما و آغاز بارش برف و باران بوده‌ایم، اما با مشکلی در شبکه انتقال گاز کشور روبه‌رو نشده‌ایم. زمانی که شبکه انتقال گاز ایمنی و سلامت کافی نداشته باشد با هر حادثه طبیعی یا غیرطبیعی (مانند زلزله کرمانشاه یا بارندگی زیاد و غیره) دچار نقص شده که این موضوع سبب اختلال گازرسانی در کریدورهای مختلف می‌شود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز، ادامه داد: شبکه انتقال گاز کشور به طور مداوم تحت نظارت و بازرسی از لحاظ حفظ ایمنی و استاندارد قرار دارد و انجام تعمیرات اساسی در مقاطع زمانی دقیق و همچنین اجرای عملیات پیگرانی هوشمند از جمله این نظارت‌هاست که سبب می‌شود کوچک‌ترین نقص احتمالی در کوتاه‌ترین زمان مشخص و رفع شود تا امنیت شبکه انتقال همواره پایدار بماند.

توکلی، درباره مصرف گاز در کشور اظهار کرد: گاز به عنوان نعمتی ارزشمند و سرمایه ملی، باید به شکلی صحیح از آن استفاده کرد، با توجه به کاهش دما در فصل زمستان اهمیت گازرسانی مطلوب و به موقع به تمام بخش‌های خانگی، صنعتی و صادراتی دوچندان می‌شود که البته این امر به همت بخش‌های مختلف شرکت ملی گاز محقق شده اما صرفه‌جویی در مصرف و استفاده بهینه موجب جلوگیری از سوزانده شدن بیهوده این منبع گران‌بها و تبدیل آن به ارزش افزوده برای کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: در بحث صادرات گاز میان ایران و بازارهای هدف، سقفی برای صادرات گاز در قراردادها مشخص می‌شود که بر این اساس هرچه از محل صرفه‌جویی و مصرف بهینه در داخل کاسته شود به میزان صادرات گاز افزوده می‌شود که سبب ارتقای جایگاه ایران به عنوان صادرکننده گاز خواهد شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.