کد مطلب: ۴۱۰۴۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش قیمت بنزین چقدر واقعیت دارد؟ / گرانی احتمالی بنزین برای پرداخت یارانه جدید به مردم

افزایش قیمت بنزین چقدر واقعیت دارد؟ / گرانی احتمالی بنزین برای پرداخت یارانه جدید به مردم

پس از اعلام خبر حمایت جدید دولت به مردم، گمانه‌هایی برای افزایش قیمت بنزین جهت تامین اعتبار طرح جدید دولت شنیده می‌شود.این گمانه‌ها چقدر جدی هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هرچند اخیرا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد اما سخنان روز گذشته سخنگوی دولت باعث شده که گمانه اصلاح قیمت بنزین قوی‌تر شود.

در این مورد روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی از اظهارات روز گذشته سخنگوی دولت، نوشته که در چتر یارانه‌ای برای ۱۸ میلیون خانوار، منابع طرح به نظر می‌رسد از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی تامین شود.

در ادامه اشاره شده که برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که به یارانه افراد به میزان ۴۰ هزار تومان اضافه خواهد شد و همچنین امکان دارد که منابع این طرح از محل تغییر قیمت حامل‌های انرژی تامین شود. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این طرح در آینده‌ای نزدیک و پس از اصلاح قیمت بنزین اجرایی خواهد شد.

این درحالیست که 21 آبان ماه امسال شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این که انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت بنزین شایعه و گمانه زنی است تصریح کرد: در صورت ابلاغ هر تصمیمی در این باره، موضوع از سوی این شرکت اعلام خواهد شد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پی مطالب منتشر شده در بعضی از شبکه‌های اجتماعی درباره سهمیه بندی و تغییر قیمت سوخت، اعلام کرد: مطالب منتشر شده صرفا نظر شخصی بوده و فاقد اعتبار است و در صورت ابلاغ هر تصمیمی در این باره، موضوع از سوی این شرکت اعلام خواهد شد.

هرچند هنوز خبر رسمی دیگری از افزایش قیمت بنزین اعلام نشده اما روزنامه دولتی ایران نیز یک ماه پیش در گزارشی نوشته بود بر اساس تجربه، افزایش قیمت سوخت تاثیر معناداری بر تورم ندارد.

با این حال همین روزنامه نوشته بود دولت به دنبال راهکاری برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است و قرار است که بخشی از منابع آزاد شده از محل حذف یارانه‌های پنهان، صرف افزایش رفاه دهک‌های ضعیف شود.

باید دید پس از انتشار مطالبی از سوی روزنامه وابسته به دولت در جهت بی‌اثری افزایش قیمت بنزین بر تورم و سپس اظهارات مقامات مسوول مبنی بر حمایت از 18 میلیون خانوار و انتشار گمانه‌هایی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی جهت تامین اعتبار حمایت جدید دولت، واقعا در عمل قیمت بنزین تغییر می‌کند؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محیا

    باسلام و عرض ادب
    میخواستم بدونم اینترنت گوشی های همراه کی فعال میشه؟؟؟؟

    • ناشناس

      به امید روزی که همه در فضایی آزاد نفس بکشیم

  • ناشناس

    ما همه از خاکیم دوباره بر خاکیم
    پس برامون فرقی نداره

  • ناشناس

    واقعا سخته برای ما با این گرانی ها

  • ناشناس

    سلام.اینترنت کی وصل میشه کسی میدونه؟؟؟؟

  • ناشناس

    نت کی وصل میشه

    • ناشناس

      واقعا نت کی وصل میشه?

  • ناشناس

    بسم الله رحمان رحیم
    چرا این نت گوشی ها وصل نمیشه باز میخواید چکار کنید گمون کنم ?????? یه فکر دیگه تو سرتون هست قرار اجرا کنیدش خدا بخیر بگذرونه ??????????????

  • ناشناس

    نت کی وصل میشه؟

  • ناشناس

    با قطع کردن نت نقطه ضعف خودشون نشون میدن لز چی میترسید

  • ناشناس

    این نت بی صاحاب کی وصل میشه؟؟؟ دیگه شورشو درآوردین
    ??????

  • حسین

    کی نت وصل میشه من ۵ گیگ گرفتم تموم وقتش تموم داره میشه وعع??????