کد مطلب: ۲۷۰۶۶۱

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران:

افزایش مزد در معیشت کارگران اثرگذار است

افزایش مزد در معیشت کارگران اثرگذار است

به اعتقاد رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در شرایطی که امکان توزیع سبد کالا و بن خواربار نیست، طرح مجدد موضوع دستمزد در شورای عالی کار در معیشت کارگران اثرگذار است.

ابوالفضل فتح‌الهی اظهار کرد: موضوع بازنگری دستمزد فعلا در حد یک پیشنهاد است و شورای عالی کار هنوز به طور جدی و رسمی به آن ورود نکرده است اما اعضای شورای عالی کار معتقدند در شرایط حاضر افزایش دستمزد کارگران ولو اندک در معیشت آن‌ها بی‌تاثیر نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ،رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ادامه داد: در شرایطی که کارگران برای خرید مایحتاج ضروری و دارو و درمان هزینه بالایی می‌پردازند، صد تومان هم به حقوق کارگران افزوده شود، دست آن‌ها را می‌گیرد.

وی درباره توزیع سبد کالا و افزایش بن خواربار کارگران گفت: سبد کالا جزو دستمزد نیست و امکان طرح در شورای عالی کار را ندارد، دولت هم در شرایط فعلی نمی‌تواند سبد کالا توزیع کند، اما نمایندگان کارگری با جدیت پیگیر این مساله هستند.

فتح‌الهی همچنین با اشاره به عدم افزایش حق مسکن کارگران در سال ۹۷،‌ گفت: از ابتدای سال به دلیل نوسان نرخ بازارهای داخلی به ویژه ارز و دلار، سبد معیشت کارگران تحت تاثیر قرار گرفته و بازار مسکن که قبل از عید راکد بود، با شرایط پیش آمده تحرکی پیدا کرده است، بر همین اساس در شورای عالی کار مصممیم هر اقدامی که به بهبود معیشت و افزایش قدرت خرید کارگران کمک می‌کند و هزینه‌های آن‌ها را پوشش می‌دهد، صورت دهیم.

بنابرگزارش، اسفندماه سال گذشته شورای عالی کار حداقل حقوق کارگران را ۱۹.۵ درصد افزایش داد تا پایه حقوق کارگران به یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان برسد. بخشنامه دستمزد سال ۱۳۹۷ پس از ایام عید در حالی از سوی وزیر کار ابلاغ شد که بازارهای داخلی با نوسان شدید نرخ ارز مواجه شدند و این امر موجب شد تا کارگران با مشکلات معیشتی روبه رو شده و افزایش دستمزد را احساس نکنند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.