کد مطلب: ۴۸۳۸۰۱

حقوق کارکنان صداوسیما طی یکسال ۵۰ درصد افزایش یافت

افزایش حقوق‌ کدام گروه ضرورت دارد؛ پرستاران یا کارکنان صداوسیما؟

افزایش حقوق‌ کدام گروه ضرورت دارد؛ پرستاران یا کارکنان صداوسیما؟

پرداخت حقوق پرستاران ضروری‌تر بود یا اضافه کردن حقوق کارکنان صدا و سیما؟ این واکنش توییتری سخنگوی دولت اصلاحات به افزایش 30 درصدی حقوق کارکنان صدا و سیماست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که کادر درمان مدت‌هاست خواستار دریافت مطالبات و کارانه خود هستند، نامه‌ای در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد سازمان برنامه و بودجه به صدا و سیما اجازه داده که از ابتدای مهرماه حقوق کارکنان خود را 30 درصد افزایش دهد.

در این نامه که خطاب به علی عسگری، رئیس صدا و سیما نوشته شده آمده از اول مهرماه احکام حقوقی همکاران خدوم و فداکار صدا و سیما به میزان 30 درصد (علاوه بر رشد سنواتی اعمال شده در سال جاری) افزایش می‌یابد.

این به آن معناست که این 30 درصد اضافه بر حدود 20 درصد افزایش حقوقی است که در ابتدای سال برای همه اعمال شده است. حال می‌توان گفت حقوق کارکنان صدا و سیما امسال حدود 50 درصد افزایش یافته است.

این افزایش حقوق اما با واکنش بسیار مواجه شده است و بسیاری معتقدند در این شرایط اگر بودجه‌ای برای افزایش حقوق وجود دارد، کادر درمان در اولویت قرار دارند.

به خصوص که طی ماه‌های گذشته و به خصوص ماه جاری چند باری محمد باقر نوبخت وعده داده که معوقات پرستاران و کادر درمان به زودی پرداخت می‌شود.

آخرین وعده نوبخت به کادر درمان مربوط به هفته گذشته بود که او در صفحه اینستاگرامی خود خبر داده بود که ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای پرداخت «کارانه معوق کادر درمان» تخصیص داده شده است. این گفته نوبخت با واکنش کادر درمان مواجه شد و آنها اعلام کردند که یا کارانه نگرفته‌اند یا اینکه کارانه یک ماه را به‌عنوان کارانه سه ماهه دریافت کرده‌اند.

جز آن برخی از کارکنان شهرهای دیگر انتقاد می‌کردند که کارانه 13 ماه هنوز به حساب آنها واریز نشده و این چندمین بار است که طی ماه‌های اخیر و شیوع کرونا، دولت و به خصوص سازمان برنامه و بودجه وعده پرداخت مطالبات کادر درمان را می‌دهد و بی‌نتیجه است.

این همان نکته‌ای است که بسیاری هم به آن اشاره می‌کنند. اینکه حقوق کارکنان صدا و سیما در حالی از ابتدای امسال تا کنون 50 درصد افزایش یافته که کارکنان بخش درمان افزایش حقوق نمی‌خواهند و تنها می‌خواهند دولت مطالبات معوق آنها را سریع‌تر پرداخت کند.

البته انتقادات گسترده در فضای مجازی با واکنش سازمان برنامه و بودجه مواجه شد و این سازمان اعلام کرده که «بودجه این افزایش، از محل اعتبارات قابل تخصیص بودجه عمومی کل کشور به سازمان صداوسیما و درآمدهای آن سازمان» تامین می‌شود.

حالا سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که اگر صدا و سیما از درآمدی برخوردار است که می‌تواند ظرف یک سال و طی دو مرحله حقوق کارکنان خود را 50 درصد افزایش دهد، چرا از دولت بودجه هزار و 745 میلیارد تومانی می‌گیرد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مثلاً با این خبرتون می خواستید بگید خیلی دلسوز و نگران کادر درمانید؟مگه شمااز دریافتی کل اداره ها خبر دارید که بی جهت مقایسه می کنید و نظر می دهید؟!

  • ناشناس

    سلام شوهرم پرسنل خدمات هست الان 6 ماهه تو بخش کرونا داره با جون و دل کار میکنه هنوز استخدام هم نیست

  • شهاب

    همه ادارات اسفند ۹۸ ، ۵۰درصد افزایش حقوق دریافت کردند الا صداسیما حالا بعد از ۷ ماه نصف اونو میخان بدهند صدای همه دراومده

  • مهران

    مگه تلویزیون جز فوتبال چیز دیگه ای هم برای پخش داره؟
    اصلا چند هفته تعطیل باشه چه تاثیری داره ملت که همه دارن برنامه های مورد علاقشونو از جایی دیگه می بینن

  • ناشناس

    بر اساس مصوبه اواخر بهمن 98دولت همه ارگان ها افزایش 50% در حقوق آنها اعمال شد اما برای صدا و سیما اعمال نشد. حتی در حقوق پرستاران هم اعمال شده. بهتره نویسنده محترم این مقاله توی گوگل سرچ کنند و ببینند. بهتر است مردم را به جان هم نندازید. پرستاران خدوم و کارمندان این ارگان هم پای هم در خط مبارزه با کرونا هستند یکی در خط مقدم و یکی در خط اطلاع رسانی. دادن معوقات پرستاران وظیفه دولته و منافاتی با حقوق عده اندکی کارمند سازمانی نداره.

  • ناشناس

    ببخشید خبرنگار محترم و خبرگزاری محترم
    آیا میدونید نصف کارمندان متخصص صدا و سیما استخدام نبوده شرکتی هستند وبا این حجم کار مانند کارگران حقوق می گیرند ایا میدونید مهندسین متخصصین صدا و سیما و کلیه حقوق بگیران این سازمان حقوقشون یک سوم حقوق سایر ادارات هست ایا میدونید حق مرزی که به همه ارگانها سه ساله که پرداخت شده به کارمندان مرزی صدا و سیما اختصاص نیافته، چرا بدون بررسی و بدون اینکه دقیق پای صحبت صدا و سیمایی ها که جرات ندارن حرف دلشون رو به گوش مسول بالا دستی برسونن ننشستید و اینگونه یکطرفه قضاوت میکنید ، دیروز که پنجاه درصد هاتون رو گرفتید چرا این همه داد وبیداد نکردید مگر صدا و سینا اعتراضی کرد که بعد از گذشت هشت ماه که این اتفاق افتاده و هنوز چیزی بدست کارمند بیچاره صدا و سیما که نه تعطیلی داره و همیشه در میدان بوده نرسیده ، اعتراض می کنید مگر خانواده و همسر و فرزند کارکنان صدا و سیما آدم نیستند که همیشه سرپرست خانواده شرمنده زن و بچه شه کارمندی که حقوقش یک و هشتصد تومنه خجالت آور و شرم آوره شمایی که از حقوق و کارانه پرستار صحبت می کنید حقوق پرستاران دوبرابر حقوق یک مدیر سازمانه ، قناعت و حیا رو برید از کارکنان صدا و سیما یاد بگیرید که به ناچیز بسنده ان ، واقعا شرم نکردید که اینطور معترضانه و مغرضانه قلم فرسایی می کنید شمایی که از صحت در کار خبرنگاری دم می زنید پای درد دل چند تا خانواده صدا و سیمایی نشستید که این طور دادتون به هوا رفته کمی بیشتر بررسی کنید بعد .

  • ناشناس

    تاکور شود هراثکس که نتوان بیند حق همه کارکنان دولت دراین شرایط سختمباشد حتی کرمندان صواوسیما

  • ناشناس

    من خودم کادر درمانم توی آزمایشگاه کار میکنم….همه ایرانی ها حق دارن…حق هیچکدوممون اینجور زندگی کردن نیست از کارگر بگیر تا معلم تا کارمند هر ارگانی ….مشکل اصلی مدیریت نالایقان هست که اینجوری همه رو به جون هم انداختن….تو این تورم این درامد ها اصلا جوابگو نیست…

  • ناشناس

    سلام. من کاری به میزان حقوق بقیه ندارم. شوهر من استخدام صدا و سیماست ماهی سه و نهصد حقوق میگیره با ۱۰ سال سابقه. خیلی از همکارانش که قراردادی هستن خیلی کمتر از این میزان میگیرن. حالا قضاوت با خود شما آیا کارمندان صدا و سیما باید حقوق پرستاران رو بدهند؟

  • سپاهی

    در جواب دوستان که اعتراض به پرستارا دارن شغل پرستاری رو با صدا و سبما مقلیسه میحتید؟پرستار جز فشار روحی روانی فش ناسازا بی مهری شیفتای سنگین چیزی نداره اونم تو این شرایط جون ما در خطره اونوقت شما اعتراض مبکنی واقعا شرم بر شما من حاضرم تو صدا و سبما باشم نه تو بیمارستان با این شرایط یکم منطقی فک کنید رییس برنامه بودجه قول داده یه فوق العاده ویژه کادر درمان بده از مهر هنوز هیچ خبری نشده