کد مطلب: ۱۸۳۰۵۰

افشای اطلاعات در بورس از فردا

افشای اطلاعات در بورس از فردا

مدیر‌عامل بورس تهران گفت: در راستای افزایش شفافیت اطلاعاتی ناشران، دستورالعمل افشای اطلاعات از فردا در بورس اجرا می‌شود.

حسن قالیباف اصل در تشریح بخشی از وظایف نظارت بر ناشران که با دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات، به بورس اوراق بهادار تهران واگذار شده است، گفت: در راستای افزایش شفافیت اطلاعاتی ناشران و بهبود نقدشوندگی اوراق بهادار، دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان، دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران، دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران توسط هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اصلاح و برای اجرا در تاریخ ۲۹ آذر امسال ابلاغ شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: بر این اساس تاریخ اجرایی شدن این دستورالعمل‌ها طبق ابلاغیه سازمان بورس، از فردا شنبه، ۹ دی است که در این راستا بخشی از وظایف نظارت بر ناشران، به بورس اوراق بهادار تهران واگذار شده است.

قالیباف اصل از جمله مهم‌ترین اصلاحات صورت گرفته در این دستورالعمل‌ها را مواد ۳۸ و ۳۹ دستورالعمل پذیرش عنوان کرد و گفت: برخی مواد دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات و جایگزین شدن گزارش تفسیری مدیریت به جای گزارش پیش‌بینی عملکرد سالانه است.

مدیرعامل بورس تهران اصلاح مهم دیگر مربوط به دستورالعمل نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران را در خصوص نوسان قیمت سهام دانست و افزود: اگر قیمت پایانی سهم طی ۵ روز معاملاتی متوالی در دامنه عادی نوسان قیمت، بیش از ۲۰ درصد افزایش یا کاهش داشته باشد، بورس موظف است در نخستین زمان ممکن از لحاظ فنی نماد معاملاتی را متوقف و از ناشر درخواست ارائه اطلاعیه شفاف سازی درباره علت نوسان قیمت سهم کند.

البته نماد متوقف شده در روز معاملاتی بعد با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد.

منبع: واحد مرکزی خبر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.