خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۰۸۷۸

اقتصاد و توریسم در سال ۲۰۱۹

اقتصاد و توریسم در سال 2019

یکی از مهم‌ترین بخش‌های درآمد و اقتصاد هر کشور، از طریق گردشگری است. این امر با بهبود راه‌های ارتباطی و پیشرفت سفرهای زمینی و هوایی نقش مهم‌تری در اقتصاد پیدا کرده است.

گردشگری یکی از اصلی‌ترین ارکان اقتصاد دنیاست و کشورهای بسیاری در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های وسیعی انجام داده‌اند. دبی که شهر بیابانی و دورافتاده‌ای به حساب می‌آمد با استفاده از رونق صنعت گردشگری، درآمدهای میلیارد دلاری را روانه این منطقه کرد. همچنین است برای سنگاپور، مالزی و…

به گزارش دنیای اقتصاد یکی از مهم‌ترین بخش‌های درآمد و اقتصاد هر کشور، از طریق گردشگری است. این امر با بهبود راه‌های ارتباطی و پیشرفت سفرهای زمینی و هوایی نقش مهم‌تری در اقتصاد پیدا کرده است.

economy and tourism

درباره اقتصاد گردشگری در جهان تعاریف گوناگونی وجود دارد. اقتصاد گردشگری بنا بر ارائه مطلبی از لاندبرگ درسال 1383 این گونه تعریف می‌شود: تعداد مسافرت‌ها و اثرات مستقیم و غیرمستقیم آن بر بخش‌های مختلف یک کشور اقتصاد گردشگری است. و بنا بر تعریف استبلر و همکارانش در سال 2010 این است که اقتصاد گردشگری یعنی توجه و بررسی مسائلی مانند تقاضا، عرضه و ساختارهای بازار، قیمت‌گذاری، محاسبه ارزش افزوده تمام فعالیت‌های گردشگری و مطالعه تمام اثرات و نتایج عوامل اقتصادی بر صنعت گردشگری یک کشور است.

economy and tourism1

اما به‌طور کلی وقتی افراد تصمیم به سفر می‌گیرند، حال در تعطیلات یا روزهای عادی، با خانواده یا دوستان، برای یک روز یا یک ماه، هیچ فرقی ندارد، به محض شروع سفر تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی بر اقتصاد گردشگری مقصد می‌گذارد.

تاثیر مستقیم هنگامی آغاز می‌شود که خدمات یا کالایی مانند هزینه مکان‌های اقامت، هزینه ورودی اماکن تاریخی و تفریحی، هزینه غذا و نوشیدنی، خرید از بازارهای شهر، به گردشگر به فروش برسد. و تاثیرات غیرمستقیم به‌گونه‌ای است که شاید کالا یا خدماتی مستقیم برای گردشگر تولید و ارائه نشود اما در اثر فروش و استفاده گردشگر سودی نیز به تولیدکننده و ارائه‌دهنده می‌رسد.

طبق گزارش خبرگزاری فوربس، سال 2019 با ایجاد تغییراتی چشمگیر در اقتصاد گردشگری همراه است. در سال 2019 افراد به جای برنامه‌ریزی برای سفرهایی بیش از یک هفته در طول تعطیلات، بیشتر به سفرهای یک یا دو روزه خواهند پرداخت. و همچنین از تاثیرات مثبت شبکه‌های مجازی برای معرفی مقاصد نقش به‌سزایی خواهند داشت. و در آخر گفته شده است که در سال پیش رو سلامت و تندرستی مهم‌ترین بخش هر سفر شده است و به مرور زمان مرز میان گردشگری تجاری و تفریحی از بین خواهد رفت.

اقتصاد گردشگری انگلیس

این کشور بر اساس محاسبات صورت‌گرفته پنجمین اقتصاد گردشگری جهان را دارد و طبق پیش‌بینی‌ها تعداد مشاغل وابسته به اقتصاد گردشگری بین سال‌های 2010 تا 2020، 250 میلیون بوده است که هم‌اکنون از هر 12 شغل در این کشور یکی از آنها وابسته به صنعت گردشگری است. برای تهیه بلیط هواپیما برای لندن می‌توانید از www.tahagasht.com استفاده کنید.

economy and tourism2

اقتصاد گردشگری اسپانیا

شروع اصلی فعالیت اقتصاد گردشگری این کشور از دهه 1950 بوده و در دهه‌های 1970 و 1980 به نقطه اوج خود رسید و پس از آن کاملا رو به رشد حرکت کرد؛ به‌طوری که درآمد این کشور در سال 2011 به 160 میلیارد یورو رسید و طبق پیش‌بینی و محاسبات صورت‌گرفته در سال 2020 امکان دارد به بیش از 180 میلیارد یورو برسد. شما می‌توانید برای رزرو بلیط برای بارسلون و بلیط مادرید به سایت طاهاگشت مراجعه کنید.

economy and tourism3

اثرات موثر و مثبت اقتصاد گردشگری

1- ایجاد شغل به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم برای افراد به‌ویژه جوانان کشور

2- ایجاد زیرساخت‌های بهتر مانند بهبود تمیزی شهر، رسیدگی به اماکن تاریخی، ایجاد جاده و فرودگاه با استفاده از درآمد از گردشگران و همچنین برای جذب گردشگر بیشتر

3- وارد کردن ارز خارجی به کشور

4- رسیدگی و توسعه جاذبه‌های طبیعی

اثرات مخرب و منفی اقتصاد گردشگری

1- ساخت هتل و فرودگاه در مکان‌های طبیعی و توریستی

2- تخریب و محو شدن فرهنگ و سنت‌های موجود در جامعه

3- از دست رفتن مشاغل سنتی مانند کشاورزی، جنگلداری، معدن، دامداری و… و روی آوردن به ارائه خدمات گردشگری

4- از بین رفتن مناطق و طبیعت بکر و همچنین ایجاد آلودگی بیشتر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.