کد مطلب: ۵۱۵۸۳۹

امکان کسب درآمد ارزی برای فریلنسرهای ایرانی فراهم شد!

امکان کسب درآمد ارزی برای فریلنسرهای ایرانی فراهم شد!

طی هفته‌های اخیر، با همت و تلاش‌های بی‌وقفه‌ی مجموعه دانش‌بنیان «زیماپی»، فرصت حضور طیف گسترده‌ای از نخبگان ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی فراهم شد.

با جهش قیمتی ارز، طی سال‌های اخیر، درصد بالایی از متخصصان ایرانی، به‌ویژه در حوزه‌های برنامه‌نویسی، طراحی گرافیک و صفحات وب در جستجوی روش‌هایی برای ورود به بازارهای بین‌المللی بوده‌اند.

با این حال، هزینه‌های بالا و عدم اطمینان از روش‌های قابل اجراء، انگیزه‌های بسیاری از این متخصصان را برای کسب درآمدهای دلاری به یأس مبدل کرده است.

محدودیت در ایجاد درگاه‌های پرداخت بین‌المللی و نیز نبود امکان عضویت در سایت‌های فریلنسری به خاطر عدم امکان احراز هویت و ارائه اطلاعات بانکی از جمله‌ی بزرگ‌ترین چالش‌هایی بود که فریلنسرهای ایرانی با آنها مواجه بودند.

اما طی هفته‌های اخیر، با همت و تلاش‌های بی‌وقفه‌ی مجموعه دانش‌بنیان «زیماپی»، فرصت حضور طیف گسترده‌ای از نخبگان ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی فراهم شد.

«زیماپی» با ایجاد زیرساخت‌های فنی و حقوقی مورد نیاز، سرویس‌های منسجم و قابل اتکایی را برای کاربران خود فراهم آورده است. سرویس‌هایی که علاوه بر تسهیل فرآیندهای اجرایی و خنثی‌سازی تحریم‌‌ها، هزینه‌‌ها و کارمزدهای مربوطه را نیز به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

IMG 20210221 092309

با کدام مهارت‌ها می‌توانید درآمد دلاری داشته باشید؟

اگرچه، اصطلاحات «فریلنس» و «دورکاری» گاه به صورت مترادف گرفته می‌شوند؛ اما در واقع این دو مفهوم دارای تفاوت های عمده‌ای با یکدیگر هستند.

مشاغل فریلنس، عمدتا تخصص‌هایی را شامل می‌شوند که می‌توانند به صورت مقطعی و پروژه‌ای آغاز و خاتمه یابند.

اگرچه طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها و تخصص‌ها در حوزه فریلنس، قابل انجام هستند؛ اما با توجه به محدودیت‌های فرهنگی - زبانی و … انجام بسیاری از آنها برای فریلنسرهای ایرانی میسر نخواهد بود.

برای مثال، مدیریت پروژه و یا تحلیل‌های اقتصادی، بخش قابل توجهی از اقتصاد فریلنس و یا Gig Economy را تشکیل می‌دهند، اما برای کارشناسان ایرانی قابل انجام نیستند.

در زیر فهرستی از ۲۰ مهارتی که فریلنسرهای ایرانی، می‌توانند از طریق آنها درآمدهای ارزی داشته باشند آورده شده است:

۱) برنامه‌نویسی

۲) طراحی گرافیک

۳) طراحی صفحات وب

۴) تدوین ویدئو

۵) ساخت انیمیشن‌های دو بعدی و سه بعدی

۶) تولید بازی های موبایلی

۷) ساخت موشن گرافیک

۸) آهنگسازی و تنظیم موسیقی

۹) ساخت افکت‌های صوتی و ویدئویی

۱۰) عکاسی صنعتی و مدلینگ

۱۱) دیباگینگ اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها

۱۲) شرکت در نظرسنجی‌های اینترنتی

۱۳) خرید و فروش دامین

۱۴) خرید و فروش سرویس‌های هاستینگ

۱۵) پشتیبانی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی

۱۶) ترجمه و تولید محتوای متنی

۱۷) امنیت شبکه و پشتیبانی از سرورها

۱۸) راه‌اندازی سرویس‌های کاربردی تحت وب

۱۹) آموزش مهارت‌های نرم‌افزاری و …

۲۰) استریم گیم

هرچند، در برخی از وب‌سایت‌ها، پیشنهادات اغواکننده در خصوص درآمد از طریق کلیک بر روی بنرهای تبلیغاتی مطرح هستند؛ اما بررسی‌های ما و تجربیات کاربران بی‌شماری، بر بی‌اعتبار بودن این سایت‌‌ها تصریح دارند.

با وجود شرایط خاص ما در ایران، برخی از چالش‌های به ظاهر کم اهمیت برای کاربران خارجی، می‌توانند به به معضلات بسیار بزرگی برای ما مبدل شوند. بنابر این برای پیشگیری از مواجهه با چنین مشکلاتی توصیه می‌شود، تا پیش از هر اقدامی در خصوص عضویت در سایت‌های فریلنسری، ضمن بررسی منابع مختلف، از مشاوره‌ها‌ی رایگان کارشناسان « زیماپی » در این حوزه نیز استفاده کنید.

*تجارت‌نیوز مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی‌آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می‌باشد*

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلار پی پل و وب مانی هم نقد میکنن ؟ آموزش هم دارن ؟