کد مطلب: ۵۵۵۰۳۵

در تهران چه فهرستی برنده انتخابات شورای شهر شد؟

در تهران چه فهرستی برنده انتخابات شورای شهر شد؟

به گفته رئیس شورای شهر تهران، گمانه‌زنی‌ها حاکی از پیروزی لیست شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر پایتخت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه انتخابات باوقاری انجام شد و مردم علیرغم مشکلاتی که وجود داشت در انتخابات شرکت کردند و نظر خودشان را دادند.

وی افزود: خوشبختانه اکنون جناب آقای رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب تعیین شدند که از همین جا به ایشان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم با کمک همه نخبگان و همه گروه‌های سیاسی، غیرسیاسی و مردم ایران بتوانند به وعده‌هایشان برای حل مشکلات، مخصوصا مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور عمل کنند.

هاشمی درباره انتخابات شورای شهر تهران نیز گفت: انتخابات شورای شهر هم برگزار شد اما نتایج آن هنوز نیامده و منتظریم نتایج آن را داشته باشیم و اکنون در خصوص این موضوع اظهار نظر نمی‌کنم. اطلاعاتی در این خصوص می‌آید اما اجازه بدهید در موردش صحبت نکنم. با توجه به طیفی که در انتخابات شرکت کردند عمدتا گمانه‌زنی‌هایی می‌آید که لیست ائتلاف احتمالا برنده باشد، اما شاید الان گفتن آن صحیح نباشد. اجازه بدهید که نتایج بیاید و تایید شود و بعد نظر بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال که جلسات شورای شهر فعلی تا چه تاریخی برگزار می‌شود و چه زمانی به اعضای جدید تحویل داده خواهد شد تصریح کرد: همانطور که می‌دانید قانون دوره‌ شوراهای شهر ۴ ساله است اگر بر اساس قانون عمل شود، تا اول شهریور ماه که ۴ سال پیش دوره ما آغاز شد، طبق قانون باید عمل شود. اما صحبت‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه دولت اواسط مرداد جابه‌جا می‌شود خوب است که شوراها هم در همین زمان جابه‌جا بشوند. نمی‌دانم در مورد تناقض این زمان با زمان قانونی ۴ سال چه تمهیداتی در وزارت کشور اندیشیده شده است؟ آیا می‌توانند دوره را دو هفته کم کنند یا اول شهریور خواهد بود؟ هنوز پاسخ جدی از وزارت کشور در این باره دریافت نکرده‌ایم.در هر صورت ما شورا را مرداد به کسانی که توانستند رأی مردم تهران به دست بیاورند، تحویل خواهیم داد ( تسنیم ).

به گزارش تجارت‌نیوز، اعضای شورای ائتلاف عبارت بودند از مهدی چمران، پرویز سروری، مهدی پیرهادی، احمد، صادقی، مهدی بابایی، علیرضا نادعلی، سیدمحمد آقامیری، سید احمد علوی، مهدی اقراریان، مهدی عباسی، نرجس سلیمانی، میثم مظفر، محمد آخوندی، جعفر بندی‌شربیانی، زهرا شمس احسان، نرگس معدنی‌پور، سوده نجفی، حبیب کاشانی، ناصر امانی، جعفر تشکری هاشمی و علی‌اصغر قائمی.

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ائتلاف شهر تهران

    ما انتظار داریم شورای شهر جدید جناب آقای سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیای سپاه را بعنوان شهرداری تهران بزرگ معرفی کند.