کد مطلب: ۴۱۵۲۰۴

یک کارشناس امور بانکی در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

انتخابات مجلس چقدر قیمت دلار را متاثر می‌کند؟

انتخابات مجلس چقدر قیمت دلار را متاثر می‌کند؟

یک کارشناس امور بانکی می‌گوید: در حال حاضر نمی‌توان گفت انتخابات تاثیر خاصی بر قیمت دلار دارد اما ایجاد فضای مناسب از جمله عدم افزایش قیمت دلار می‌تواند مشوقی برای حضو مردم در انتخابات باشد. برای پیش‌بینی‌های دقیق‌تر باید منتظر ماند و دید بودجه به چه صورت خواهد بود.

حیدر مستخدمین حسینی، کارشناس امور بانکی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: انتخابات مجلس در سال 98 بسیار مهم بوده و از این جهت باید فضای مناسب و مشوق‌های برای مردم به وجود آید که پای صندوق‌های رای بروند. وقتی به خواسته‌های مردم توجهی نشود دلیلی نمی‌یابند که در این انتخابات شرکت کنند. انتحابات مجلس از اجزای مهم و تاثیرگذار بوده اما نوسانات قیمت دلار در واکنش به این انتخابات را باید در بودجه دید.

وی ادامه می‌دهد: در بودجه سال 98 و فضایی که برای آن ترسیم شد، دولت این اختیار را داشت که نرخ ارز کالاهای اساسی را کم کم از ارز 4200 تومانی خارج کند و به سمت ارز نیمایی ببرد که البته بخشی از آن را هم انجام داده است.

مستخدمین حسینی می‌افزاید: در مجموع تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دولت توانست سال 98 را به سالی در جهت باثباتی تبدیل کند، نه اینکه ثبات به طور کامل برقرار شود بلکه در جهت آن حرکت کرد اما دیدیم که خود دولت دیوار اعتماد را خراب کرد، دولت اکنون با کمک مجلس می‌تواند این اعتماد را برگرداند.

وی تاکید می‌کند: انتخابات مجلس می‌تواند اعتماد را به مردم بازگرداند که نتیجه آن این خواهد شد که دلار در کانال صحیح خود قرار ‌می‌گیرد.

این کارشناس در ادامه می‌گوید: اینکه اکنون دولت عنوان کرده که در سال 99 هم ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی در نظر گرفته به نظر می‌رسد در جهت این بوده که در سال آینده باز هم برخی از کالاهای اساسی که ارز آن‌ها 4200 تومانی است در مجرای ارز نیمایی شدن قرار می‌گیرد تا از این محل برای برای دولت ایجاد شود.

مستخدمین حسینی عنوان می‌کند: در حال حاضر نمی‌توان گفت انتخابات تاثیر خاصی بر قیمت دلار دارد اما ایجاد فضای مناسب از جمله عدم افزایش قیمت دلار می‌تواند مشوقی برای حضو مردم در انتخابات باشد. برای پیش‌بینی‌های دقیق‌تر باید منتظر ماند و دید بودجه به چه صورت خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام مگه میشه تاثیر نداشته باشه
    تو ایران همچی تاثیر داره
    البته به ضرر فقیرا و به نفع پولدارا
    ??????????

  • ناشناس

    نتیجه اینکه بعداز گرفتن رای انتخابات مجلس از ملت ،صعود دلار درسال۹۹ حتمی است وفقط جهت آوردن مردم به پای صندوق های رای دولت ازجیب مایه میگذارد ولی سال آینده ۱۰ برابرآن ازجیب ملت بیرون میکشد،به این میگن سیاست

  • احسان

    همون اولش رو خوندم بقیه اش رو نخوندم!
    واقعا بعد از این اتفاقات دنبال اینید که مردم بیان رای بدن؟!
    بعد از اینهمه….