کد مطلب: ۳۰۰۵۲۲

اولین واکنش مدیر عامل آمازون به اظهارات ترامپ

اولین واکنش مدیر عامل آمازون به اظهارات ترامپ

جف بیزوس مدیرعامل آمازون در نخستین واکنش خود به اظهارات دونالد ترامپ گفت دخالت‌های رئیس‌جمهوری امریکا در خصوص فعالیت رسانه‌ها و نظرات تند وی به جای سازنده بودن، بسیار مخرب است.

بیزوس می گوید اگرچه از بررسی رسانه ها توسط دولت خوشحال است اما دخالت دونالد ترامپ در روند فعالیت‌های رسانه ها را اساسا نمی‌پسندد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این نخستین بار است که بیزوس نسبت به رفتارهای اخیر دونالد ترامپ در خصوص فعالیت رسانه‌ها واکنش نشان می‌دهد. طی ماه های گذشته جف بیزوس چندین بار از سوی دونالد ترامپ مورد حمله قرار گرفت و بخش بزرگی از این حملات به ماجرای مشکلات ریشه‌ای دونالد ترامپ با نشریه واشنگتن پست مرتبط بود.

جف بیزوس مالک و سرمایه گذار فعلی واشنگتن پست است و در نتیجه آماج حملات اخیر ترامپ بود. اکنون جف بیزوس که به دنبال تاسیس دومین دفتر مرکزی خود تا پیش از پایان سال است می‌گوید دونالد ترامپ اساسا رفتاری نادرست در پیش گرفته بود.

آمازون از مدت ها پیش به دنبال یافتن بهترین مکان برای سرمایه گذاری خود بود و اکنون از بین 20 فینالیست در آمریکای شمالی به گزینه اصلی بسیار نزدیک شده است. این محل کار جدید 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد داشت و بیش از 50 هزار شغل نیز ایجاد خواهد کرد.

پاسخ مدیر عامل آمازون به ترامپ

بیزوس در پاسخ به انتقادات مکرر ترامپ از واشنگتن پست و آمازون، این رفتارها را اشتباهی بزرگ برای هر مقام ارشد دولتی دانست و از این رفتارها با نام حمله به رسانه ها و روزنامه نگاران یاد کرد.

وی تاکید کرد: درست است که بررسی رسانه‌ها بسیار خوب است و من خوشحال هستم که مورد بررسی قرار می‌گیرم. اما واقعا خطرناک است که رسانه ها را دشمن بدانیم. خطرناک است که رسانه ها رادشمن صدا بزنیم، خطرناک است که بگوییم آنها دشمن مردم هستند. قدرت رسانه ها،مثبت است. ما قصد داریم از طریق رسانه‌ها رشد کنیم.

ترامپ،مدتی پیش واشنگتن پست را لابی‌گر اصلی آمازون توصیف کرده بود. این در حالیست که سردبیر ارشد واشنگتن پست گفته است؛ بیزوس هیچ نقشی در پوشش خبری یا انتخاب نوع خبرها ندارد.

بیزوس طی بهار سال جاری بارها بدون مدرک اعلام کرده آمازون هزینه های پستی مرسولات خود را کامل پرداخت نمی‌کند و دولت را دور می‌زند. او دستور داد یک تیم ویژه این موضوع را بررسی کنند، اما بر اساس گفته‌های منابع آگاه، کاخ سفید تصمیم به انتشار این گزارش نگرفت و مجبور شد جلسه دادرسی سنا برنامه ریزی شده در مورد اصلاحات پستی را به تاخیر بیندازد.

منبع: ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.