کد مطلب: ۲۵۹۸۲۱

اولین پروانه کاربرد نشان حلال در محصولات کشاورزی صادر شد

اولین پروانه کاربرد نشان حلال در محصولات کشاورزی صادر شد

مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: اولین پروانه کاربرد نشان حلال در محصولات کشاورزی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی این استان صادر شد.

رضا دهدشتی زاده اظهار کرد: در راستای تلاش برای اجرای احکام نورانی اسلام در زمینه تامین غذای حلال و نیز ارتقای سطح اطمینان شهروندان از مصرف مواد غذایی حلال در جامعه اسلامی، اداره کل استاندارد خوزستان با همکاری حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان برای اولین بار در سطح کشور موفق به صدور پروانه کاربرد نشان حلال برای محصولات کشاورزی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دهدشتی زاده گفت: این پروانه برای فرآورده خرمای کبکاب شرکت گنتار و کبکاب بهبهان با نام تجارتی داردان صادر شده است.

وی افزود: پروانه کاربرد نشان حلال با امضای مشترک نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان ملی استاندارد صادر می‌شود که بیانگر بررسی و ارزیابی واحد تولیدی در دو بعد شرعی و فنی استانداردی است.

مدیرکل استاندارد استان خوزستان بیان کرد: در حال حاضر سالانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار درآمد تجارت حلال در کشورهای اسلامی است اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی از جمله نداشتن تائیدیه نشان حلال، سهم ایران از این تجارت بسیار ناچیز بوده است و به این خاطر سایر کشورهای اسلامی گوی سبقت را در صنایع غذایی حلال از ما ربوده‌اند.

دهدشتی زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه اخیرا با تصویب و ابلاغ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و به موجب تبصره ۲ ماده ۷ این قانون، سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی صدور و اعطای نشان حلال در کشور شناخته شده است، جای امیدواری است که تعیین متولی مشخص برای این موضوع به رشد و توسعه اخذ این نشان در واحدهای تولیدی و خدماتی که به نوعی درگیر تعیین و تائید حلیت مواد یا فرآیندها می‌باشند کمک کند که قطعا منجر به توسعه و رونق بیشتر تجارت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در سطح کشورهای منطقه و مصرف کنندگان مسلمان خواهد شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.