کد مطلب: ۱۲۰۳

ایجاد شهرک صنعتی در مرز ایران و ترکیه/ افزایش پهنای باند برای سهولت مبادلات تجاری ایران و ترکیه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد شهرک صنعتی در مرز بین ایران و ترکیه خبر داد و گفت:‌این شهرک برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور ایجاد می‌شود و دولت بنا دارد تا تصدی‌گری آن را به بخش خصوصی واگذار کند.  محمود واعظی پیش از ظهر امروز در حاشیه سمینار همکاری‌ اقتصادی بین ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد شهرک صنعتی در مرز بین ایران و ترکیه خبر داد و گفت:‌این شهرک برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور ایجاد می‌شود و دولت بنا دارد تا تصدی‌گری آن را به بخش خصوصی واگذار کند.

محمود واعظی پیش از ظهر امروز در حاشیه سمینار همکاری‌ اقتصادی بین ایران و ترکیه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، به این نکته اشاره کرد، با امضای موافقت‌نامه تجارت ترجیحی مقدماتی برای همکاری‌های بین ایران و ترکیه فراهم شده که تسهیلات بانکی، حمل و نقل و گمرکی را هم به همراه دارد.

وی از افزایش پهنای باند بین ایران و ترکیه خبر داد و گفت: برای توسعه تجارت الکترونیک، زمینه‌ افزایش پهنای باند بین دو کشور را ایجاد کرده و اکنون وضعیت ارتباطات اینترنت و تلفن بین دو کشور نسبت به گذشته گسترش یافته است.

وی همچنین از ایجاد شهرک صنعتی در مرز دو کشور خبر داد و گفت: مذاکراتی در این زمینه انجام شده و روی کلیات این طرح به توافق رسیده‌ایم، ولی در مورد نحوه اجرا چون دولت بنا دارد تصدی‌گری را به بخش خصوصی واگذار کند، مذاکراتی با بخش خصوصی بین دو طرف انجام شده و امیدواریم در سفر آقای روحانی به آنکارا این مسأله به نتیجه برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: تا سال 2015 باید حجم روابط تجاری ما با ترکیه به 30 میلیارد دلار برسد که بخشی از آن را امسال و بخش دیگر را سال آینده به سرانجام خواهیم رساند که بررسی‌ها در بخش تجاری به انجام رسیده، ولی در بخش انرژی در حال مذاکره هستیم و امیدواریم این بخش هم به خوبی پیش برود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.