کد مطلب: ۴۸۵۱۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین واکنش بازارها به لغو تحریم تسلیحاتی / افت همه بازارها به جز دلار

اولین واکنش بازارها به لغو تحریم تسلیحاتی / افت همه بازارها به جز دلار

بعد از اعلام خبر برداشتن تحریم‌های تسلیحانی بازارهای مالی امروز در واکنش به این خبر افت کرده‌اند و تنها دلار افزایش قیمت داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جلسه هیات دولت در روز چهارشنبه 23 مهر ماه، رئیس‌جمهور تحت عنوان خبری خوش اعلام کرد: «به ملت عزیز ایران این خبر خوش و تبریک را عرض می‌کنیم که 10 سال تحریم ظالمانه تسلیحاتی یکشنبه هفته آینده رفع خواهد شد و 27 مهرماه دیگر تحریم تسلیحاتی نداریم»

اما واکنش بازارهای مالی به این خبر خوش چه بوده است؟

سکه

واکنش بازار سکه در روز آغاز لغو برداشتن تحریم‌های تسلیحاتی کاهشی بود.

قیمت سکه اگر چه در روز پنج‌شنبه 1.6 درصد (265 هزار تومان) رشد کرد، اما امروز حدود دو درصد از ارزش خود را از دست، به نحوی که امروز هر عدد سکه امامی با قیمت 16 میلیون و 100 هزار تومان خریدوفروش می‌شود.

طلا

اما طلا در روز اعلام خبر نسبت به روز قبل 10 هزار تومان کاهش قیمت یافت، ولی در روز پنج‌شنبه افزایش قیمت داشت و 30 هزار تومان گران شد.

اما امروز با طلا 18 عیار نیز همانند سکه نسبت به آخرین قیمت پنج‌شنبه 1.6 درصد(24 هزار تومان) افت کرد.

بورس

طی سه روز کاری گذشته بورس یعنی از روز سه‌شنبه قبل از اعلام خبر تا امروز یکشبنه 27 مهر ماه افت کرد. میزان افت شاخص در روز چهارشنبه 18 هزار واحد و امروز 47 هزار واحد افت کرد.

در مجموع روز اعلام خبر و روز کاری بعد یعنی یکشنبه هفته جاری 65 هزار واحد افت کرده و به سطح یک میلیون و 514 هزار واحدی رسیده است.

دلار

برخلاف بازارهای طلا، سکه و بورس، بازار ارز طی روزهای اخیر روند صعودی در پیش گرفته و قیمت دلار در امروز یکشنبه نسبت به روز قبل از اعلام خبر(سه‌شنبه گذشته) 550 تومان (1.7 درصد) رشد کرده است.

به عبارت دیگر این خبر خوش رئیس‌جمهور نتوانسته روی روند صعودی دلار هیچ تاثیری منفی بگذارد و هر روز حدود رشد کرده است.

در مجموع در اولین واکنش بازارها به برداشتن تحریم‌های تسلیحاتی بورس سه درصد افت، سکه دو درصد افت و طلا 1.6 درصد افت کرده اما دلار 0.4 درصد رشد کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظر من لغو تحریم تسلیحاتی خبر منفیه‌ایه برای بازار بورس برای اینکه احتمالن قراره پول‌ها از بورس خارج بشه و به کشورهای دوست کمک بشه.

  • وحید

    عجایب شهریه ایران
    بخاطر لغو تحریم همه چی و اقتصاد سقوط میکنه

  • رضا

    واقعا متاسفم برای این خبرهای خوش, طی دوماه و نیمه هر وقت رییس جمهور خبر خوش به ملت مظلوم میده گرونی بیداد میکنه و افسار گسیخته قیمتها میره بالا ,اما در عوض بورسی که با وعده و وعیدهای فراوان ایشون و دوستانش از اول سال مردم و تشویق به اون مبکردن روز به روز افت میکنه و چندرقاضی که مردم با بدبختی و کارگری بدست آورده بودند از چنگشون درآوردن, هیچ امیدی به ابن بی تدبیری دولت تدبیر و امید نیست

    • علمدار

      رضآجان فردااز امروز بدتر است چون حسن فرمایش کردند،آماده باش سهام دارانظامی هم تو بورس بخری مثلا نماد سجیل

  • ناشناس

    اقای روحانی شنیدم تحریم تسلیحاتی لغو شده
    الان وینچستر چنده ؟
    کجا باید بیاییم ازت بخریم

    • علمدار

      هیچ ربطی به هم ندارند مگر قراراست به مانند داراها،دولت تو زمینه نظامی هم ادوات به مردم بفرشد؟!

  • ناشناس

    دلار هر قدر بالا رود به نفع دولت است دلار ٣٢تمن خيلى كمه دلار از ١٠٠ به بالا شروع ميشود همه خواهيد ديد اقتصاد ايران از جرخش اقتصادى خارج شده خدا بداد مردم برسه اولين مشكل كمبود نان است قحطى در راه است اين كار را قبلا انكلستان با ايران كرد انوقت جمعيت ١٨ مليون بود ٩ مليون مردند يعنى نصف جمعيت الان هم امريكا همين تصميم را دارد

    • ناشناس

      ایرانایران

  • ناشناس

    واقعا مسخره هست دقیقا چه کاهشی یکی کم میشه صدتا اضافه میشه تحلیلهای مسخره تو ایران زیاد هست

  • ناشناس

    جناب رئیس جمهور چنان می فرمایند که خبر خوش که مثلا چه گلی به سر این ملت زده اند. بعد ده سال تحریم و اتمام مدت تحریم تازه با این همه کارشکنی آمریکا و هم پیمانانش زمان بندی شورا تمام شده حالا باز می فرمودند تحریم ده سال را به پنج سال کاهش دادیم باز یه کاری بود

  • شیراز

    خواهشاً خبر خوش نده
    بخدا این طوری راحت تریمحقوق روحانی بالای ۴۰ میلیونها و حقوق کارگر با زور ۳/۵۰۰ ؟
    چه عدالتیه ؟
    کارگر باید زحمت بکشه
    رییس جمهور چشم توی چشم ما نگاه می‌کنه میگه همه چی آرومه

    • ناشناس

      همون روحانیم اگه 40 میلیون بگیره با حقوقش ی آیفون 11 نمیتونه بخره ولی ی کارگر تو آمریکا میتونه?

  • ناشناس

    واقعا که خجالت نمیکشندمیگویندخبرخوش برای مردم تحریمهای تسلیحاتی برداشته شدوبازارفلان و فلان قیمت کاهش داشته مثلا طلا10000تومان کاهش داشته اره شما گفتین مردم همه شکمشون سیرشداقامسخره بازی بسه حیف این کشوربااین همه سرمایه که چنین افرادی درراس کارش قراذگرفته وای وای وای برملت فقیروبدبخت

  • ناشناس

    فقط باید به روحانی خندید