کد مطلب: ۴۸۷۶۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی مردم از وضعیت بازار ارز بعد از انتخابات آمریکا

پیش‌بینی مردم از وضعیت بازار ارز بعد از انتخابات آمریکا

انتخابات آمریکا هفته‌هاست مهم‌ترین عامل برای نوسانات در بازار ارز معرفی می‌شود. حالا که کم‌تر یک هفته به این انتخابات باقی مانده مردم منتظر چه اتفاقاتی در بازار ارز هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، این هفته دلار با روندی کاهشی آغاز شد اما میانه هفته خبر تحریم‌های وزیر نفت و تعدادی از چهره‌های مرتبط با صنعت نفت کشور ورق را برگرداند و بازار روندی افزایشی پیش گرفت. با این حال روز چهارشنبه دوباره بازار حدود هزار تومان نوسان کاهشی را شاهد بود.

مهم‌ترین علتی که فعالان بازار در چند هفته اخیر برای نوسانات کاهشی گاه به گاه در بازار ذکر می‌کردند انتخابات امریکا و پیشی گرفتن بایدن در نظرسنجی‌ها بود. حالا که کمتر از یک هفته به انتخابات باقی مانده مردم چه آینده‌ای را در انتظار بازار ارز می‌دانند؟

گروهی از مخاطبان تجارت‌نیوز، با یاد کردن از مجموعه عواملی که این مدت برای کاهش نرخ ارز عنوان می‌شد، آن‌ها را بررسی کرده و االبته بی‌تاثیر یا موقتی می‌دانند، بنابراین این گروه افزایش قیمت دلار را دور از انتظار نمی‌دانند.

در ادامه تعدادی از نظرات آنان را می‌خوانید:

« اگر کل خزانه بانک‌هاى دنیا به بانک مرکزى ایران انتقال داده شود ارز وقیمت‌ها در ایران به ثبات نخواهد رسید. البته لازم به توضیح نیست. شما میدانید، ما می‌دانیم، آن‌ها می‌دانند»

« آقا دلار داره کف‌سازی می‌کنه برای 45 تومان، این خط این نشون. یک ماه دیگه این موقع می‌بینید»

« با انتخاب ترامپ که احتمال آن ۹۹ درصد خواهد بود دلار و طلا تا یک‌ماه آینده بی‌نهایت افزایش قیمت خواهند داشت، طلا و دلار بسیار بالا می‌رود و رکورد تازه ثبت می‌کند. شک نداشته باشید ، تمام دلخوشی مسئولان اینه که بایدن انتخاب بشه تا از این باتلاق نجات پیدا کنن. این از محالات خواهد بود»

« کدام دلار ؟! دلاری باقی نمانده. اون چند بسته هم که دولت میاره صرافی‌ها به زودی تمام میشه»

« الان دو ماهه که هر زمان بانک مرکزی با دست‌کاری قیمت دلار رو پایین میاره در خبرهای اقتصادی عاملش این پایین اومدن رو آزادی احتمالی ارزهای مسدود شده ایران در برخی کشورها مینویسن که هنوز هم از هیچ آزاد سازی خبری نیست!»

«چه بایدن چه ترامپ انتخاب بشه تغییر نمی‌کنه اینا الکی می‌گن اگه بایدن رای بیاره میاد پایین چون مطمئنن که ترامپ برنده میشه و فقط می‌خوان با این شعار دلار رو تو بازار زیاد کنن»

« اولا چه بایدن و چه ترامپ انتخاب شود قیمت دلار تغییری نخواهد کرد. ثانیا دولت ایران نمی خواهد که قیمت دلار را پایین بیاورد. خودش بالا برده و بالا هم نگه داشته»

« سریال گرون شدن دلار و طلا و روند صعودی اون ادامه داره…گرونی بیداد می‌کنه ولی همه امید دارن که ارزونی بشه. محال ممکنه»

« ارز بالا می ره‌، دولت با پایین آوردن موقتی ارز می‌خواد پول مردمو جمع کنه تا باهاش سلاح بخره، چون دولت هیچ پولی نداره، خرش که از پل گذشت دلار بالاتر هم می‌‍رود»

در انتظار ریزش بازار

در مقابل افرادی هم به نتیجه انتخابات و تاثیر سایر سیگنال‌های مثبت بر بازار ارز امیدوار هستند. در زیر تعدادی از نظرات این گروه آمده است:

« سقوط دلار و طلا در این هفته و تا ۲ ماه آینده کاملا قابل پیش بینی است. سرمایه گذاری در این بازارها یعنی شکست کامل»

« جوی بایدن برنده انتخابات شد شک نکنید به زودی شاهد افت شدید قیمت دلار خواهیم بود»

« آماده برای سقوط آزاد قیمت دلار تا ۱۸ تومان»

« شک نکنید با توجه به آمار جوی بایدن رئیس جمهور میشه و به زودی شاهد سقوط قیمت دلار خواهیم بود»

« قیمت دلار و عامل گرونی در داخل کشوره. همین الان اراده کنن دلار میشه پنج تومن

« قیمت دلار تا انتخابات امریکا در بازه ٢٨ باقی میمونه بیشتری تغییر بستگی به فرد انتخاب شده دارد که فکر می‌کنم جو بایدن بشه و دلار ریزش کنه»

« اولین کسی که خبر آزاد سازی دلارهای بلوک شده را داد یک خبرگزاری عراقی بود چون ایران تهدید کرده بود فروش گاز را متوقف خواهد کرد و چون فعلا عراق جایگزینی برای خرید گاز ندارد مجبور شده دلارهای ایران را با مشورت آمریکا آزاد کند و از طرف دیگر چین در قبال بستن قرارداد ۲۵ساله با ایران متعهد شده بیست میلیارد دلار ایران را آزاد کند و صد و پنجاه میلیارد دلار هم در ایران سرمایه گذاری کند . پس بهتر این است تا ارزش دلار شما بیشتر پایین نیامده پول خود را یا به طلا تبدیل کنید»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بنده خدا

    دیگ خسته شدم از این زندگی مزخرف متاسفم برای کشورمون ک نتونست مردم شو کنارخودش نگهداره واقعا متاسفم ماکارگرا همیشه مظلوم واقع شدیم اخه واقعا مگه ب ما کارگرا حقوق با دلار میدید که همه قیمت ها بادلار تغیر میکنه

    • ناشناس

      گل گفتى
      قربون دهنت
      اى كاش ميتونستم دستتو ببوسم

  • ناشناس

    اینها همش ادا است دارن به مردم شوک میدن نوسان بگیرن همه میدونن دلار هر کی هم ریس جمهور بشه بازهم میره بالا . این حنا برای ما بورسی ها که دیگه رنگی نداره .

  • ناشناس

    چه بایدن چه ترامپ
    # مذاکره بلی مداخله هرگز

  • ناشناس

    در هر صورت رکود تورمی همچنان ادامه دارد . این تومن ما هم به این زودی ها در برابر دلار قوی نمیشه . و هم طلا …

  • ناشناس

    نظری ندارم .ازخدابترسید مسئولان .همین

  • ناشناس

    پروژه های ترامپ شکست خوردن احتمال اومدن بایدن زیاده چون آمریکام اوضاع خوبی نداره

  • ناشناس

    با سرفه ترامپ کشور ما بالا وپایین میشه نمیدونم مسئولان ما چه کاره هستند.

  • ناشناس

    با اِهِم کردن ترامپ 85ملیون آدم تو ایران گرفتار میشن من که نه دلار و نه طلا ونه ماشین میخرم ولی وسایلی هم که لازم دارم وضروری هست روزانه گرون میشن و نمیتونم بخرم این وضع مملکت داری نیست نمیدونم مسئولان ما این وسط چی کاره هستند هر چیزی که تولیدیها لازم دارن برای تولید صادر میشه شرکت فولاد آهن رو صادر میکنه ولی به تولیدیها نمیده یا اگر هم بخواد بده با منت به قیمت دلار میده

  • ناشناس

    نظری‌ندارم

  • ناشناس

    گوش