کد مطلب: ۴۷۶۷۲۹

گزارش تجارت‌نیوز از عملکرد امروز بازار سرمایه

جو هیجانی بورس ادامه دارد

جو هیجانی بورس ادامه دارد

امروز با شروع معاملات بازار سهام در حالی که شاخص کل بازار ابتدا حدود نیم درصد رشد کرد اما با ادامه روند معاملات شاخص کل 5500 واحد ریزش کرد و به یک میلیون و 578 هزار واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام امروز با شروع معاملات روند صعودی را پشت سر گذاشت اما در ادامه روند معاملات شاخص کل متاثر از اخبار ضد و نقیض و شایعات به راه افتاده در بازار مبنی بر بازگشایی نمادهای پالایشی، با صف‌های فروش روبه‌رو شد.

همچنین صف‌های خرید در نمادهای بانکی از دست رفت و عرضه در نمادهای کوچک‌تر شدت بیشتری گرفت.

امروز زمانی که بازار در حال طی کردن روند عادی خود بود شایعاتی مبنی بر بازگشایی نمادهای پالایشی به راه افتاد که در ادامه سعید محمد علیزاده، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس خبر داد: امروز برنامه‌ای برای بازگشایی نمادهای پالایشی، شستا و خودرو نداریم. همچنین این خبر تاثیر منفی روی بازار گذاشت و این نشان از جو هیجانی و بی‌اعتمادی به بازار در این روزهاست هر چند از همان ابتدا نمای بازار به سبب معاملات مثبت بزرگان مثبت مانده بود و کلیت بازار روند منفی را نشان می‌داد.

برتر 23

امروز فلزات اساسی، بانک‌ها و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معاملات 2665 میلیارد تومان، 2277 میلیارد تومان و 505 میلیارد تومان برترین صنایع هستند و علی‌رغم تلاش‌ها و توجهاتی که برای مثبت شدن نمادهای بزرگ انجام می‌شود در صنایع کوچک شاهد ادامه روند نزولی هستیم.

کگل، فولاد و فارس بیشترین تاثیر مثبت و فملی، حکشتی و رمپنا بیشترین تاثیر منفی روی روند بازار را داشتند. ارزش مجموع معاملات امروز به 13,388 میلیارد تومان رسید.

هرچند حجم و ارزش معاملات نسبت به دیروز بیشتر بود اما شاخص کل روندی منفی داشت. در ادامه روند نزولی نمادهای خودرویی امروز، خگستر نیز با افشای اطلاعات الف متوقف شد و عرضه در این نمادها به شدت ادامه دارد.

بازار سهام این روزها به دلیل جو هیجانی تحت تاثیر اخبار دچار نوسان می‌شود و امروز نیز مجلس در جلسه‌ای غیرعلنی به بررسی مشکلات بازار سهام، طلا، دلار و مسکن پرداخت. همچنین اوراق اختیار فروش فارس منتشر شد. سررسید این اوراق 13 اسفند 99 است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناصر

    اقایون حقوقی ،تاکی حمایت فقط از شاخص سازها تا کی ؟؟؟ لطفا از گروه سیمانی ها حمایت کنید ،اقای بازیگردان یا بازارگردان سیمانی ،چقد بی انصافی چقدر بی انصافی بعداز اینهمه سود که ما سهامداران بهتون دادیم هیچ حمایتی از سیمان نکردید،

  • ناشناس

    تا زمانی که ترس و اضطراب از سهامداران تازه وارد دور نشود، داستان همین است. تازه واردها بشدت در هراس هستند، که مبادا کل سرمایه از بین بره، با حد ضرر بالا سهام خود را با کمترین قیمت میفروشن و صف فروش تشکیل میدن. وقتی به همه ملت کد بورسی بدن همین میشه. دیگه نمیدونن بورس بایستی ریسک پذیر باشی و بفکر بلند مدت باشی و صبور.

  • ناشناس

    تو کف قیمت میخرن
    قیمت بالا به مردم میدن
    بعد میگن شنبه مثبته البته راست میگن شنبه ها مثبته و بقیه روز ها منفی
    کلا دارن نوسان گیری میکنن

  • رئیس

    دوستان ،بسه دیگه ازفردا بورس روصعودی کنید .

  • مرتضی

    هیجان برای کسيه که بخواد سود کنه نه برای ما لشکر مالباخته. ما هیجان نداریم بلکه مالباخته هايي افسرده هستیم. کارشناسان شما، حقوقی ها و دلال ها و…هیجان دارند که بورس را به خاک سیاه بنشونند که تا حدی هم موفق شدند و ما چیزی جز ناراحتی و افسردگی نداریم.

    • ناشناس

      منظورش هیجان ترس افراطی و بدون تعقله

  • Sh

    ترسوها زودتر از بورس بری دبیرون

  • سفانو

    عزیزان سعی کنید هیجان خود رو کنترل کنید الان وقت مناسبی برای فروش نیست، با دید بلندمدت سهامداری کنید، منبعد گول صف توخالی حقوقی ها رانخورید باهم اتحاد داشته باشیم تا همگی مون به جبران ضررسه ماه اصلاح بازار کشیدیم برسیم.اگر آمادگی پذیرش ریسک بازار را ندارید سریع از بازار خروج کنید

    • ناشناس

      دروغگو همه مثل همین خر خودتی مامنتظرمنفی‌شما تومثبت راحت بفروش مجلس .دولت. حقوقی بورس.اینهافقط ۴۲سال حرف دوروغ انوقت عمل میکند به ضرر خودشان باشد
      تجارت این یکی رانشان بده

  • مهران

    مقصرفقط مرم هستند.
    حقیقی های عجول ،فکرکردین باچندرغاز پاشدین اومدین بورس وانتظاردارین میلیاردی سودکنید؟
    نه حقوقی مقصر،نه دولت.
    بریدطرزفکراتون روعوض کنید

    • بی طرف

      حرف مفت نزن کسی که با چند غاز امده توقه میلیاردی هم ندارد شما طرز فکرت را درست کن معلومه یک نوسانگیر هستی که از حق بقیه سو استفاده کردی

  • ناشناس

    خخخخ ??مردم از خنده همه بدبختیم من هفتاد با کار کردن تو معدن جمع کردم دود شد خاکسترش رفت رو ریش مونده ۲۰ تمن بخدا عین خیالم نی فقط یه چی حالمو خراااااااب کرده این حقمون نبود ایطور برا یع لقمه نون دست پا بزنیم

    • رهگذر

      و یک عده پولشان ده برابر شد و هر روزم 10 درصد نوسان میگیرند. این قمار به تمام معنا است قوانین را برای همین مفسدان تنظیم کرده اند وگرنه اینکه بورس نیست طرف الان بخرد یکساعت بعد بفروشد مگر بازی قمار است خوب چه فرقی با فارکس دارد؟

  • ناشناس

    پس چی شد؟؟