کد مطلب: ۴۷۶۴۴۷

بررسی تکنیکال شاخص بورس / بازار سهام در آینده چه روندی خواهد داشت؟

بررسی تکنیکال شاخص بورس / بازار سهام در آینده چه روندی خواهد داشت؟

دیدگاه منطقی در این شرایط این است که نگاه خود را به کسب بازدهی در بورس تعدیل کنیم زیرا بیش از هر چیز این سقوط،‌ نتیجه صعود هیجانی گذشته است. لذا قیمت‌های فعلی با توجه به تعادل در بازار برای خرید منطقی و مناسب ارزیابی می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امین دامچه، مدیر سرمایه‌گذاری کاریزما در روزنامه دنیای اقتصاد درباره روند آینده بازار سرمایه نوشت: شاخص کل بورس بعد از عبور از سطح حمایتی یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد در روز چهارشنبه هفته گذشته به سطح یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد معادل فیبو ۳۸درصد اصلاحی در روند اخیر واکنش نشان داد و با بازگشت برخی از سهم‌های بزرگ و بنیادی مواجه شد.

فعالان بازار در ادامه روند شاخص دو دسته شده‌اند. دسته اول سطح مذکور را پایان اصلاح تلقی می‌کنند و معتقدند که با محرک قیمت‌های جهانی و رشد قیمت دلار، بازار می‌تواند حتی از سقف ۲میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی عبور کند.

دسته دوم معتقدند که کماکان هیجان فروش وجود دارد و هر رشدی را در شاخص، فرصت فروش می‌دانند. چرا که سطح یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را سطح معتبری حتی از نگاه دولت می‌دانستند که با شکسته شدن آن احتمالا بازگشت به این سطح را فرصت فروش می‌دانند.

دیدگاه منطقی در این شرایط این است که نگاه خود را به کسب بازدهی در بورس تعدیل کنیم زیرا بیش از هر چیز این سقوط،‌ نتیجه صعود هیجانی گذشته است. لذا قیمت‌های فعلی با توجه به تعادل در بازار برای خرید منطقی و مناسب ارزیابی می‌شوند.

در این سطوح چه تحلیل‌گران بنیادی و چه تحلیل‌گران تکنیکال معتقد به جذابیت سهم‌ها برای سرمایه‌گذاری هستند. این موضوع در واگرایی مخفی مثبت شاخص کل و شاخص صنایع به وضوح دیده می‌شود و کاملا مستعد برگشت به نظر می‌رسند.

اگر بخواهیم برای سرمایه‌گذاری تصمیم به ورود در صنایع کوچک و متوسط در مقابل سهم‌های بزرگ بگیریم، باید به این نکته اشاره کنیم که نمودار نسبت شاخص هم‌وزن به شاخص کل کاملا به نفع سهم‌های کوچک و متوسط است. ولی در بازار، سهم‌های بزرگ و بنیادی این روزها به دلیل ریسک کمتر تقاضای بیشتری دارند.

به همین دلیل توصیه می‌شود سبدی از سهم‌های بزرگ، متوسط و کوچک داشته باشید، چرا که انتظار داریم بازار به حالت تعادل، منطقی و به دور از هیجان مانند ۲سال گذشته، پیش برود. همچنین خاطرمان هست که در چنین بازار‌هایی سهم‌های کوچک و متوسط بازدهی به مراتب بیشتری نسبت به سهم‌های بزرگ به ارمغان می‌آورند.

4545

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رحمت

    سلام و سلامتی برای همه هموطنان آرزومندم
    بورس به زبان ساده یعنی قمار
    چند ساله تو بازار ارز دیجیتال سرگردان بودم و با کلی ضرر فارکس رو شناختم، حالا هم تجربه شکست تو ارز دیجیتال باعث شده در بازار فارکس عملکرد بهتری داشته باشم و گلیم خودمو از آب بیرون بکشم به اصطلاح با تحلیل تکنیکال و کمی هم فاندامنتال کارمو پیش ببرم
    ولی الان این کار رو نه بخاطر کسب درآمد که بیشتر به شکل سرگرمی میبینم و با حجم کم معامله میکنم
    و فقط لذت پیروزی بخاطر تحلیل‌هایی که انجام میدم و به هدف میخوره منو خوشحال نگه داشتهدر بازار بورس فارکس و سهام نچرخین ، خدایی بدرد نمیخوره ، زندگیتونو از اینی که هست بدتر نکنین
    که فردا حسرت شو میخورینبورس یه بازار دینامیک که به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست و همه ما بازیچه یه سری شرکتهای سرمایه گذاری هستیم
    مواظب باشید و پولتونو هدر ندین
    در پناه خدا باشید

    • حمزه غفاری آذر

      بورس قمار نیست .بورس و بازار سرمایه یک علم و دانش است.چطور کسی که مهندسی برق نخواند نمی تواند در بازار کار برق مشغول شود .بس کسی هم که علم و تجربه بازار بورس ندارد نباید وارد این بازار شود و چشم بسته و هیجانی خرید کند‌ و سرمایه خود را به هدر دهد.

    • ناشناس

      یعنی بااین همه ضررازبورس بیایم بیرون

  • بهنام

    بیایین بیشتر به فکر سپرده های مردم باشیم

  • حسن

    اخرای هفته قرمززززززززززززز

  • حامد

    دوستان کسایی که جو منفی میدن اونایی هستن که سهماشون را تو ضرر مفت فروختن و حالا از سوز دلشون میخان کاری کنن بازار منفی بشه تا بتونن دوباره سهم بخرن و این بار مثل عقلا سهامداری کنن . گولشون را نخورید و فقط سهامداری کنید که بورس رکورد دو میلیون و صد را در آینده‌ای نه چندان دور خواهد شکست

  • ادم

    سلام چرا خود تون را گول می زنید به قول یکی از مسولین ۱۵۰ چتر باز ز دن وبردن وزمین سوخته ماند طبیعی است که بازندها می خواهند تازه وارد بیاد تا شاید قسمتی از ضرر خود را جبران کنند

  • H.e

    امکان نداره شاخس به ۱۲۰۰ قبل عید برگرده چون اگه شارپی بالا نمیرفت اهسته اهسته حرکت میکرد تا الان به همین شاخس الان رسیده بود همین نشان دهنده پایان اصلاح??⌛⌛

  • ناشناس

    بورس جای سرمایه گذاری هست به بورس بیابید کجا بهتر از بورس خخخخخخخ

  • ناشناس

    بورس جای ادمای ترسو نیست بذار این جوجه ها بفروشن برن پی کارشون همینا نوسان بازار رو افزایش دادن ،یارو تا یک هزارم درصد منفی میخوره تققق میزنه فروش سهام ،اخه یه قانونی باید وضع بشه برا جوجه بورس بازا ک راه ندن اینارو ای بابا جمع کنین بساطتونو،تو ک جیگر نداری نیا بورس برو سر فلکه دست فروشی بذار سیب زمینی بفروش والا بیشتر سود میکنی.

  • ناشناس

    اونی که سهامها رشدشدن زیاد بوده یا دلیلهای دیگه باید بگم آخه منگول خان یه پفک هزاری شره چهار هزارتومن‌.بازیادکردن هوای داخلش کم کردن حساب کنی شده ۶ هزارتومن‌.اونوقت سهام خیلی از شرکتها هنوز دوهزارهم نیست.آخه اوسکل این حرفارو میکنن تومغزت که یکی یکی دارن خالی میکنن‌..نمیبینی هفته ای یروز سزش میکنن که کار خودشون راه بیفته‌..نمیبینی دیگه خداهم ولشون کرده بحال خودشون‌…

  • خالو نظری

    اکثر این تغییر قیمتهای غیر متعارف و پائین و بالا بردن ارزش سهام توسط خود کارگزارها انجام می شود و همه از آن غافلند.اولا به جهت کسب درآمد سبد گردانها و صندوقهایشان که با تعرفه های متفاوت برای مشتریانشان سرویس می دهند و دوما تقریبا از نظر کارمزد هم مشکلی ندارند و به از این جیب به آن جیبشان می رود و تنها آنها هستند که با گذاشتن تعداد سهام خرد با قیمتهای پائین و بطور مدام می توانند از رشد ارزش سهم جلوگیری وبا خرید های قیمت پایین و فروش در قیمتهای بالا سود آفرینی کنند و تعداد بیشتری از مردم برای فعالیت در بورس به صندوقها و سبد گردانهای آنها روی بیاورند و متاسفانه روی عملکرد آنها هیچ نظارت کاربردی و موثری هم نیست.