کد مطلب: ۳۵۹۲۸۴

جدیدترین کارنامه معاملات مسکن / بازار مسکن اسفند ۹۷ چگونه بود؟ (اینفوگرافیک)

جدیدترین کارنامه معاملات مسکن / بازار مسکن اسفند 97 چگونه بود؟ (اینفوگرافیک)

داده‌های اتحادیه مشاوران املاک تهران خبر از رکود بازار مسکن کشور، به خصوص بازار مسکن تهران می‌دهد. معاملات بر مبنای مبایعه‌نامه در تهران 30 درصد (نیمه اسفند 97 نسبت به مدت مشابه سال 96) کاهش داشته است.

بررسی تجارت‌نیوز از داده‌های اتحادیه مشاوران املاک (مربوط به 17 اسفند 97) از رکود شدید معاملات مسکن در تهران خبر می‌دهد. به‌طوری‌ که کل قراردادهای تهران 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال 96 کاهش یافته‌اند. البته تهران در رکود معاملات مسکن تنها نیست و میزان معاملات اجاره مسکن در کل کشور تا 15 درصد کاهش را تجربه کرده است. در این داده‌ها اطلاعاتی درباره قیمت مسکن در این مدت وجود ندارد.

آخرین اطلاعات قیمتی مسکن مربوط به بهمن ماه سال 97 است که طبق داده‌های وزارت راه و شهرسازی در این دوره رشد 40 درصدی خرید مسکن اتفاق افتاده بود. در بهمن ماه سال 97 متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران در بهمن ماه با رشد بیش از 86 درصدی نسبت به بهمن ماه سال گذشته به 10 میلیون و 60 هزار تومان رسید.

اطلاعات بیش‌تر مربوط به دوره اسفند ماه بازار مسکن را می‌توانید در اینفوگرافیک تجارت‌نیوز مشاهده کنید. (اینفوگرافیک از سحر قادری)

بازار مسکن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.