خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۰۸۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پربازده‌ترین بازار این هفته کدام بود؟/ بازگشت بورس به میدان رقابت

پربازده‌ترین بازار این هفته کدام بود؟/ بازگشت بورس به میدان رقابت

این هفته هم مثل هفته گذشته بورس همچنان در میدان رقابت با بازارهای مالی بود و بازدهی ۰٫۲ درصدی را به ثبت رساند اما پربازده‌ترین بازار نشد و این اسکناس آمریکایی بود که با رشد ۲ درصدی در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی عملکرد بازارها در هفته سوم خرداد ماه هم درست مثل هفته دوم این ماه از برگشت بورس به رقابت با دیگر بازارها خبر می‌دهد اما در طرف مقابل ظاهرا سکه کمترین بازدهی را نسبت به دیگر بازارها داشته است.

سکه امامی

قیمت سکه امامی در این هفته ۷۱ هزار تومان کاهش یافت.

براساس داده‌های شبکه‌های اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، در هفته دوم خرداد هر عدد سکه طرح جدید در انتهای هفته روی نرخ ۱۰ میلیون و ۷۴۸ هزار تومان خرید و فروش شد.

این هفته با کاهش قیمت ۰٫۶ درصدی برخلاف هفته گذشته، کمترین بازدهی را نسبت به طلا، بورس و دلار به ثبت رساند و در پایان معاملات این هفته ۱۰ میلیون و ۶۷۷ هزار تومان قیمت گرفت.

بورس

پس از چندین ماه بورس گذشته هفته را صعودی به پایان رسانده و به رقابت با دیگر بازارها برگشته بود، ظاهرا این بازار همچنان در بازار رقابت است و این هفته دومین بازار با بازدهی مثبت بوده.

شاخص کل بورس در هفته قبل روی سطح یک میلیون و ۱۴۸ هزار واحدی قرار داشت. شاخص بازار سرمایه در این هفته سه هزار و ۲۰۳ واحد رشد کرد و بازدهی ۰٫۲ درصدی را به ثبت رساند.

براساس آمارهای سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص بورس پایان این هفته با قرار گرفتن روی سطح یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحدی به معاملات پایان داد.

هفته سوم خرداد

منبع: صرافی‌ملی، شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، بورس اوراق بهادار تهران

طلا

طلای ۱۸ عیار در این هفته ۰٫۵ درصد افت کرد.

قیمت طلا در هفته قبل یک میلیون و ۷۹ هزار تومان بود اما با کاهش پنج هزار و ۸۰۰ تومانی در این هفته به نرخ یک میلیون و ۷۳ هزار تومان رسید.

دلار

شاخص بازار ارز در شش روز گذشته ۲ درصد افزایش قیمت داشت و پربازده‌ترین بازار این هفته شد.

در هفته قبل آخرین قیمت دلار صرافی ملی ۲۳ هزار و ۴۳۳ تومان بود. در این هفته با رشد قیمت ۴۹۰ تومانی، نرخ ۲۳ هزار و ۹۲۳ تومانی را به ثبت رساند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کدام بازده؟۶۰درصد غرق ضرریم….نابود شدیم…خدایا ما که زورمون به این دزدان نمیرسه..خودت انتقام مارو بگیر

  • ناشناس

    ?بورس تقریبا اون روند نزولی رو گذرانده وبه تعادل رسیده?وبعدازاین بازار جذاب خواهد بود? اگر ساعت کاری بورس به ۱۵ و دامنه نوسان افزایش یابد ? جذاب و پول زیادی وارد بازار شده ?مثل کشورهای اروپایی

  • ناشناس

    دولت بایدن، به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، شماری از تحریم ها علیه افراد و شرکت‌های انرژی ایران را لغو کرد.به نوشته این رسانه این امر به گفته مقامات رسمی ایالات‌متحده تعهد آمریکا به کاهش فشار آمریکا بر ایران را پیام

  • ناشناس

    بله ورود بورس به بازار رقابت درسته ولی بورس تغییر نکرده بلکه بازارهای موازی بخصوص ارز دیجیتال و طلا آینده مناسبی ندارند بقیه هم مثل مسکن کماکان کساده

  • ناشناس

    افزایش قیمت دلار در کوتاه مدت تنها به ظاهر به نفع بورس است زیرا با افزایش قیمت دلار، قیمت سایر اجناس از طلا گرفته تا ماشین و مسکن و … افزایش می یابد و افزایش رشد سهام با رشد قیمتی سایر اجناس خنثی می شود.
    گذشته از این افزایش قیمت دلار به تدریج باعث افزایش تورم می شود و افزایش تورم به مرور زمان قدرت خرید مردم را کاهش می دهد و باعث رکود در بازار می شود و نتیجه رکود، کاهش فروش و تولیدات شرکت ها خواهد بود که بر روی سوددهی آنها تاثیر گذاشته و جلوی رشد ذاتی سهام را می گیرد.
    علاوه بر این که افزایش قیمت دلار باعث افزایش هزینه های شرکت ها هم خواهد شد.
    پس به نظر می رسد که اگر قیمت دلار کنترل و حتی کاهش یابد در آینده، بیشتر به نفع رشد ارزش سهام و شاخص بورس باشد.
    برای رشد ذاتی سهام باید به مولفه هایی که باعث افزایش رشد اقتصادی کشور می شود توجه شود مسائلی از قبیل رونق تولید، بازاریابی و گسترش صادرات شرکت ها به کشورهای همسایه و سایر کشورها و مواردی از این قبیل.
    در این صورت هم پول های هوشمند خود به خود ورود می کنند و هم سهام به رشد ذاتی ای می رسد که ریزش چندانی نخواهد داشت.