کد مطلب: ۶۱۲۰۰۸

بورس تنها بازار مثبت هفته اول دی / دلار تغییری نکرد

بورس تنها بازار مثبت هفته اول دی / دلار تغییری نکرد

در هفته‌ای که گذشت اکثر بازارها در تعادل به سر بردند. در میان چهار بازار سهام، دلار، طلا و سکه، تنها بازار سهام بود که با روندی مثبت کار خود را پایان داده و نزدیک سه درصد رشد را به ثبت رساند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌ای که گذشت اکثر بازارها در تعادل به سر بردند. در میان چهار بازار سهام، دلار، طلا و سکه، تنها بازار سهام بود که با روندی مثبت کار خود را پایان داده و نزدیک سه درصد رشد را به ثبت رساند.

بازار سهام

در اولین هفته دی ۱۴۰۰، شاخل کل بورس تهران در حالی کار خود را در پله یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحدی به پایان رساند که ابتدای هفته را با ۱٫۳۵۹ هزار واحد آغاز کرده بود. رشدی ۲٫۸ درصدی که البته اگر افت روز آخر نبود، احتمالا رقمی بالاتر از سه درصد را به ثبت می‌رساند. در این هفته شاخص کل بارها وارد کانال ۱٫۴ میلیون واحدی شد ولی هر بار آن را از دست داد.

محمد خیری، کارشناس بازار سهام گفت: در این هفته شاهد حمایت‌های مقطعی در بازار سهام بودیم که با تصمیمات وزیر اقتصاد شروع شد. به نظر من این اخبار در نتیجه فشاری بود که از سمت بازار سرمایه به مسئولان وارد شده بود.

سکه و طلا

هر گرم طلا در پایان هفته در حالی یک میلیون و ۲۹۷ تومان قیمت خورد که در پایان هفته قبل یک میلیون و ۳۰۱ هزار تومان قیمت داشت. بدین ترتیب بازدهی هفتگی طلا منفی ۰٫۳ درصد به ثبت رسید.

سکه هم وضعی مشابه طلا داشت. قیمت هر سکه تمام بهار که در ابتدای هفته ۱۳ میلیون و ۱۸۲ هزار تومان بود به ۱۳ میلیون و ۱۳۷ هزار تومان در پایان هفته کاهش یافت. این یعنی هر سکه ۰٫۳ درصد ارزان شد.

پیش‌بینی‌های بازیگران بازار ارز از قیمت دلار برای اوایل هفته آینده هم آنچنان به دور از شرایط کنونی نبود. طبق بررسی گفت‌وگو‌های هسته مرکزی بازار این طور به‌نظر می‌رسد که اخبار داخلی و خارجی منتشر شده در هفته جاری توانسته مانع جدی‌ای مقابل افزایشی‌های بازار باشد و دست این افراد را از افزایش شدید نرخ دلار کوتاه کند. همچنین احساس می‌شود که عمومیت فعالان این بازار از این ثبات نسبی و مقطعی قیمت دلار رضایت دارند.

دلار

دلار در این هفته تغییر خاصی نکرد و تنها چند تومان ارزان شد. هر دلار که در ابتدای هفته ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان در صرافی ملی قیمت خورده بود در پایان هفته ۲۷ هزار و ۳۸۸ تومان معامله شد.

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت صبح روز سه‌شنبه در دومین نشست خبری خود گفت: دولت محدودیتی برای تامین ارز ندارد.

جهرمی گفت: شرایط تحریمی کشور مانع آن می‌شود که با شرایط عادی قیاس کرد. اما به نسبت شرایط تحریمی، فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از آن در وضعیت قابل قبولی قرار دارد و دولت محدودیتی برای تامین ارز ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کماسه

    چرا نماد کماسه بعد از افزایش سرمایه هفتصد درصد، از روز بازگشایی با توجه به افزایش قیمت فروش، تا به امروز حدود 40 درصد منفی شده است، چرا بر رفتار بازار گردان نماد های کوچک بازار نظارتی نمی شود.

  • ناشناس

    از وقتی دولت شعار دهنده رئیسی آمده، نماد کماسه چهل درصد منفی شده، نمادی که هفتصد درصد افزایش سرمایه داشته است.

  • ناشناس

    با چند نماد شاخص ساز، شاخص رو بالا می برند، نمادهای کوچک بازار سرمایه همیشه منفی

  • ناشناس

    برای ستاره خلیج فارس شاخص تا چهارشنبه مثبته

  • مرید الحق

    تجارت نیوز ممنون از چاپ مطلبم اما بعضی از مطالب ونظراتم چاپ نمیشود بهر حال حقیر به عشق مردم می نویسم چون از همین مردمم واز این سرزمین واز این آب وخاک (ایران )عزیز واگر انتقادی هم کرده ام بجا وبحق بود هیچ غرض ورزی در کار نیست باز هم متشکر از الطافتون

  • ناشناس

    در خبرتان تیتر زده اید بورس دستوری سبز شد، بورس دستوری سبز نشد بلکه توسط لوایح وزیر اقتصاد *حمایت* شد و سهام داران هم باید قدران حمایت های دولت باشند و اولا از شنبه دیگر فروش هیجانی نکنند در ثانی سهام داری کوتاه مدت را کنار گذاشته و اکثریت دید خود را به بازار بلندمدت حداقل یک سال به بالا کنند تا لوایح دولت و مجلس کارساز شود.
    با توجه به این که ۵۰۰ هزار کد فعال بورسی و بیش از چندین میلیون کد سهام داری داریم اگر اکثریت سهام داری نمونه کنند بورس به رشد خوبی می رسد ولی اگر قرار به سهام داری فست فودی و فروش هیجانی باشد شاخص نوسانی خواهد ماند و پول های هوشمند هم در ورود مردد شده و حجم و ارزش معاملات پایین می ماند و رشد شاخص بطئی خواهد شد.
    پس برادران سهام دار از همین فردا؛
    #نه به سهام داری فست فودی
    #نه به فروش هیجانی
    #آری به سهام داری یک سال به بالا
    تا ان شاء ا… بورس ابرکانال ۱۶۰۰ واحد را تا پایان سال ببیند و همگی از سود خوب شرکت ها و رشد ارزش سهامشان بهره مند شویم.
    الهی آمین.

    • ناشناس

      تازه کاری دیگه.

  • ناشناس

    همه سهما اگر رومثبت 25صدم حمایت قوی بذارن وروزانه 25صدم رشد کنن هرماه 5درصد میکنه تا اخر سال 60درصد رشد میکنه سود سهام مجمع هم هست این بازی صعود واصلاح وسقوط نباید باشه