کد مطلب: ۳۶۵۳۷۳

بررسی تجارت‌نیوز از کارنامه هفتگی بورس

بازدهی ۴٫۷ درصدی بازار سهام در هفته جاری

بازدهی 4٫7 درصدی بازار سهام در هفته جاری

بازار سهام در سومین هفته از شروع سال جاری با قدرت ظاهر شد، به طوری که با بازدهی ۴٫۷ درصدی همراه شد. رشد خوب قیمت نفت، سنگ آهن و فلزاتی مانند روی، افزایش قیمت دلار، افزایش نرخ ارز در نیما و نزدیک شدن به بازار ارز و قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست تروریست‌ها از سوی ایالات متحده آمریکا از مهم‌ترین اتفاقی بود که بازار سهام را در هفته جاری تحت تاثیر قرار داد.

بازار سهام در سومین هفته از شروع سال جاری با قدرت ظاهر شد و توانست با بازدهی مثبت بسیاری از گروه‌ها همراه شود، به طوری که در هفته جاری فراتر از هفته گذشته ظاهر شد و با رشد 4.7 درصدی، بیش از 8.5 هزار واحد افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رشد خوب قیمت نفت ، سنگ آهن و فلزاتی مانند روی، افزایش قیمت دلار ، اعلام نرخ تسعیر ارز 8200 تومانی از سوی رییس بانک مرکزی در جلسه با مدیر عامل بانک‌ها، بازار متشکل ارزی و عملیاتی شدن آن تا پایان ماه جاری، افزایش نرخ ارز در نیما و نزدیک شدن به بازار ارز و قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست تروریست‌ها از سوی ایالات متحده آمریکا از مهم‌ترین اتفاقی بود که بازار سهام را در هفته جاری تحت تاثیر قرار داد.

7777

در چهار روز معاملاتی این هفته چه گذشت؟ تجارت‌نیوز با بررسی اتفاقات هفته اخیر به رفتار بازار سهام به تفکیک روزهای هفته می‌پردازد.

بازار سهام در روز شنبه

پس پایان تعطیلات چند روزه، بازار سهام مثبت ظاهر شده، به‌طوری که شاخص کل بورس در پایان معاملات، با رشد ۱۲۵۴ واحدی معادل ۰٫۶ درصد همراه شد و در سطح ۱۸۶ هزار و ۵۳۵ واحد قرار گرفت.

برترین گروه‌های صنعتی، گروه‌های خودرو و شیمیایی بودند که بیشترین ارزش معاملات را در اختیار داشتند. گروه خوردویی با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر با معاملاتی به ارزش ۸۱ میلیارد تومان در صدر لیست قرار گرفت.

632

با وجود رشد خوب قیمت نفت، سنگ آهن و فلزاتی مانند روی در هفته گذشته، در این روز شاهد معاملات سرد در صنایع پالایشی، پتروشیمی، معدنی و فلزی بودیم. بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای اخابر، شپنا و همراه و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای فارس، فملی و فولاد بر شاخص کل و ارزش بازار سهام داشتند.

بازار سهام در روز یکشنبه

بازار سهام در دومین روز کاری هفته جاری نیز مثبت ظاهر شد، به‌طوری که شاخص کل بورس در پایان معاملات، با رشد ۱۵۳۹ واحدی معادل ۰٫۸ درصد همراه شد و در سطح ۱۸۸ هزار و ۷۵ واحد قرار گرفت.

برترین گروه‌های صنعتی، گروه‌های خودرو و شیمیایی بودند که بیشترین ارزش معاملات را در اختیار داشتند. گروه خوردویی برای دومین روز متوالی با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر با معاملاتی به ارزش ۱۸۱ میلیارد تومان در صدر لیست قرار گرفت.

8956

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل ۱۴٫۷ میلیارد تومان متعلق به نماد پترول و بیشترین عرضه نیز با ۲٫۱ میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

بازار سهام در روز دوشنبه

خبرهای غیررسمی نشان می‌دهد ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران را در لیست تروریست‌ها قرار داده، این مساله چندان غیر منتظره نبود و در اوایل بازار جو منفی را در اکثر گروه‌ها ایجاد کرد اما هر چه به پایان نزدیک شدیم وضعیت بهتر شد. ناصر همتی باز هم به مردم نسبت به ریسک بازار ارز هشدار داده است.

بازار سهام در این روز نوسانی ظاهر شد، به‌طوری که شاخص کل بورس در ابتدای جریان معاملات با افت ۱۴۰۰ واحدی به کانال ۱۸۶ هزار واحدی سقوط کرد اما در نهایت با پیشتازی گروه پالایشی در پایان معاملات، با رشد ۵۱۸ واحدی معادل ۰٫۲ درصد همراه شد و در سطح ۱۸۸ هزار و ۵۹۲ واحد قرار گرفت.

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بورس ، گروه قند و شکر، وسایل ارتباطی و فرآورده‌های نفتی و زیان‌ده‌ترین آن‌ها گروه زارعت بودند.

98456

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای شپنا، شتران و فملی و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای وبملت، فولاد و کگل بر شاخص کل و ارزش بازار سهام داشتند.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

بازار سهام در اولین واکنش به تحریم جدید آمریکا مثبت ظاهر شد و به کانال ۱۹۰ هزار واحدی صعود کرد. شاخص کل بورس در پایان جریان معاملات با رشد ۱۸۳۲ واحدی معادل ۰٫۹ درصد همراه شد و در سطح ۱۹۰ هزار و ۴۲۵ واحد قرار گرفت.

نحوه معاملات در این روز نشان داد ریسک سیاسی ناشی از تقابل با آمریکا به اندازه خوش بینی فعالان بازار به گزارش‌های شرکت‌ها در آینده قدرت ندارد و نمی‌تواند جلوی رشد شاخص را بگیرد.

برترین گروه‌های صنعتی، گروه‌های شیمیایی و فلزات اساسی بودند که بیشترین ارزش معاملات را در اختیار داشتند. گروه شیمیایی برای با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر با معاملاتی به ارزش ۱۱۷ میلیارد تومان در صدر لیست قرار گرفت.

همچنین پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس، گروه زغال‌سنگ، فنی و مهندسی و زیان‌ده‌ترین آن‌ها گروه اطلاعات و ارتباطات بودند.

9897

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای اخابر، فولاد و همراه و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای وبملت، حکشتی و خساپا بر شاخص کل و ارزش بازار سهام داشتند.

بازار سهام در روز چهارشنبه

شاخص در ادامه روند رو به رشد از ابتدای هفته جاری، در آخرین روز کاری خود نیز صعودی بوده و به نظر می‌رسد طی روهای آینده شاهد قرار گرفتن شاخص کل بورس در سطح ۲۰۰ هزار واحد باشیم.

شاخص کل بورس در پایان جریان معاملات روز چهارشنبه با رشد بیش از ۳۵۰۰ واحدی معادل ۱٫۸ درصد همراه شد و در سطح ۱۹۳ هزار و ۹۷۸ واحد قرار گرفت.

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار، گروه سیمان، زراعت و قند و شکر بودند.

512

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای فولاد، فملی و فخوز و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای پرداخت، حفارس و بترانس بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری با رشد 8697 واحدی معادل 4.69 درصد از 185 هزار و 281 واحد به 193 هزار و 978 واحد افرایش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باید حجم مبنا برداشته شود