کد مطلب: ۳۲۲۰۶۱

بازدهی شاخص بورس به ۹۲ درصد رسید

بازدهی شاخص بورس به ۹۲ درصد رسید

شاخص بورس از ابتدای امسال ۹۲ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

در جریان معاملات بورس در سومین هفته آبان امسال حجم معاملات 9000 میلیون سهم و ارزش آن 30109 میلیارد ریال بوده که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته قبل‌تر به ترتیب 5 و 18 درصد افزایش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران هم در پایان معاملات هفته گذشته به عدد 7003441 میلیارد ریال رسید که 0.4 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، همچنین صنعت فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را در این مدت با 15.2 درصد و بانک‌ها و موسسات اعتباری بیشترین حجم معاملات را با 28.4 درصد به خود اختصاص داده است.

بر این اساس در 30 روز گذشته نیز زراعت و خدمات وابسته با بازدهی 31.2 درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت انتشارات، چاپ و تکثیر با افت با 22.1 درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران هم در پایان معاملات هفته گذشته به عدد 185100 واحد رسید که 1733 افزایش داشته است. این در حالی است که از ابتدای سال جاری تا کنون نیز شاخص بورس 92.2 درصد افزایش و شاخص کل هم‌وزن 64.7 درصد رشد داشته‌اند.

همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس‌های بین‌المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس استانبول با رشد 5.9 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس عربستان سعودی با افت 1.4 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.