کد مطلب: ۴۱۶۲۱۹

بازار سهام در هفته‌ای که گذشت:

بازدهی ۵ درصدی شاخص کل در هفته سوم آذر / خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی‌ها؛ پیشروترین صنایع هفته

بازدهی 5 درصدی شاخص کل در هفته سوم آذر / خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی‌ها؛ پیشروترین صنایع هفته

شاخص کل بورس در طول این هفته، با رشدی بیش از 16 هزار واحد افزایش، در کانال 339 هزار واحدی قرار گرفت و توانست رکورد قبلی خود را بهبود بخشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در هفته‌ای که گذشت، تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز، با رشد قابل ملاحظه‌ای مواجه شد؛ شاخص کل بورس در طول این هفته، با رشدی بیش از 16 هزار واحد افزایش، در کانال 339 هزار واحدی قرار گرفت و توانست رکورد قبلی خود را بهبود بخشد.

دماسنج اصلی بورس در این هفته حتی توانست که سقف مقاومتی 340 هزار واحدی را نیز بشکند، اما این عبور با مقاومت همراه شد و نتوانست پایداری خود را حفظ کند. اما با این حال بورس تهران در نهایت بازدهی 5.2 درصدی را برای سهام‌داران محقق کرد.

هفته سوم آذر

بازار سهام در روز شنبه

بازار سهام در اولین روز هفته کار خود را با رشدی چشمگیر آغاز کرد؛ بورس تهران در پایان معاملات روز جاری با رشدی بیش از پنج هزار پله‌ای در کانال ۳۲۷ هزار واحدی قرار گرفت. به این ترتیب شاخص کل هم وزن نیز رشدی ۱۷۵۰ مرتبه‌ای را تجربه کرد و وارد کانال ۱۰۱ هزار واحدی شد.

گروه فلزات اساسی در شانزدهم آذر ماه سال جاری هم به عنوان برترین گروه مورد توجه سهام‌داران قرار گرفتند و نیز یکی از سه صنعت پربازده امروز شدند. در عین حال نمادهای فولاد، فملی و رمپنا بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

بازار سهام در روز یکشنبه

بازار سهام در روز تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس، رکورد تاریخی خود را شکست؛ بورس در دومین روز هفته توانست با افزایش نزدیک به پنج هزار پله‌ای، در کانال ۳۳۲ هزار قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز رشدی ۱۷۳۷ پله‌ای را تجربه کرد و در کانال ۱۰۲ هزار واحدی قرار گرفت.

تحلیل‌گران رشد دو روز اخیر را پیرو خوشبینی به بودجه عنوان کرده و معتقدند که با عدم افزایش نرخ حامل‌های انرژی و تثبیت نرخ برق و گاز در بودجه، نگرانی‌های فعالان بازار سرمایه تا حدی زیادی رفع شد و موج ورود مجدد جریان نقدینگی به بورس سبب شد که رکورد تاریخی شاخص کل بورس شکسته شود.

در این روز گروه‌های بانک، خودرو و فلزات اساسی برترین گروه‌های بازار بوده و نمادهای وبملت، فولاد و کگل ببشترین تاثیر را بر دماسنج اصلی بازار سهام گذاشتند.

بازار سهام در روز دوشنبه

بازار سهام در سومین روز هفته نیز همچنان در مدار صعودی خویش باقی ماند؛ شاخص کل بورس در روز دوشنبه با افزایشی ۳۲۲۴ پله‌ای در کانال ۳۳۵ هزار واحدی قرار گرفت و رکورد روز گذشته خود را نیز جابه‌جا کرد. شاخص کل هم وزن نیز که در ساعات ابتدایی گشایش بازار تا ۱۲۰۰ واحد هم افزایش یافته بود، رشد خود را ادامه داد و تا بیش از ۱۳۰۰ واحد افزایش یافته و در کانال ۱۰۴ هزار واحدی قرار گرفت.

صنایع خودرو، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی، برترین گروه‌های امروز بازار بوده و صنعت خودرویی نیز بیشترین بازدهی را کسب کرد. همچنین نمادهای رمپنا، فارس و شتران بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

بازار سهام در روز سه‌شنبه بازهم تاریخ ساز شد و رکورد شکنی کرد؛ شاخص کل بورس در روزی که نرخ دلار هم با افزایش قابل توجهی مواجه شد، در ابتدا با بیش از چهار هزار واحد افزایش توانست سقف مقاومتی کانال ۳۴۰ هزار واحدی را بشکند. هرچند که با نزدیک شدن به انتهای زمان معاملات، روند صعودی افت کرد، اما در نهایت بورس تهران کار خود را با ۳۶۴۲ واحد افزایش به پایان رساند و در کانال ۳۳۹ هزار واحدی متوقف شد.

شاخص کل هم وزن هم در این روز رشدی ۹۴۳ درصدی را تجربه کرد، همچنین ارزش بازار نیز از ۱۲۳۸ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

برترین گروه روز جاری شیمیایی‌ها بوده و نمادهای تاپیکو، پارسان و وغدیر بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بازار سهام پس از نوسانات مثبت و منفی که در آخرین روز پشت سر گذاشت، سرانجام شاخص کل بورس با ۴۷ واحد کاهش، در کانال ۳۳۹ هزار متوقف و شاخص کل هم وزن نیز با ۷۸ واحد افزایش نیز در کانال ۱۰۵ هزار ایستاد.

بازار سهام در هفته جاری تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز با رشد چشمگیری مواجه شد و در این بین گروه‌های خودروسازی و بانکی در صدر توجهات قرار داشتند.

در روز جاری نیز گروه‌های خودرو، شیمیایی و مواد دارویی، برترین صنایع بوده و نمادهای تاپیکو، رمپنا و فولاد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل گذاشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.